Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:یازدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (ع) به همت کانون فرهنگی هنری نور نبوی و با حضور مسئولین استانی و حضور پرشور علاقه مندان به تعزیه در مسجد سید الشهدا (ع) روستای خوی برگزار روستای خوی برگزارشد.

Abasi ch:


به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام مراد یوسفی، مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری شب گذشته (27 آبان) در اختتامیه یازدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) که در مسجد سید الشهدا (علیه السلام) روستای خوی برگزارشد، گفت: هنر تعزیه به همت علاقه مندان و دوستداران اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) از دیرباز در جای جای کشور برگزار می شود که حرکات نمایشی زیبایی را نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان اینکه علاقه مندان زیادی وارد عرصه تعزیه شده اند افزود: برگزاری تعزیه پیام عاشورا را برای مردم بازگو می کند.
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) هرساله در دهه پایانی صفر به همت کانون فرهنگی هنری نور نبوی روستای خوی برگزار می شود.
حجت الاسلام یوسفی گفت: 10 تعزیه خوان از شهرها و روستاهای مختلف استان در یازدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) روستای خوی حضور داشتند.
وی، برگزاری تعذیه دو طفلان مسلم از شهرکرد،تعزیه حربن ریاحی از نافچ، تعزیه طفلان زینب (سلام الله علیها) از بروجن، تعزیه حربن ریاحی از وانان، تعزیه های حضرت عباس (علیه السلام) و شهادت امام حسین (علیه السلام) از روستای خوی، تعزیه شاه چراغ از چلیچه، تعزیه حضرت علی اکبر(علیه السلام) از سورشجان و تعزیه بازار شام از شوراب را از تعزیه های برگزار شده در یازدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) روستای خوی عنوان کرد.
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ۴۱۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند گفت: همه کانون های فرهنگی هنری در طول سال برنامه های مختلفی در مساجد استان برگزار می کنند که با استقبال بی نظیر علاقه مندان بخصوص جوانان و نوجوانان همراه شده است.
خاطرنشان می شود: در پایان یازدهمین سوگواره تعزیه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) در روستای خوی از برگزیدگان این سوگواره تقدیر شد.

پایان پیام/361

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد