Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:26:57 GMT

نیاز فوری به وسایل گرمایشی و نایلون

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۴۲۰

نیاز فوری به وسایل گرمایشی و نایلون

نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس با بیان اینکه «نیاز فوری مردم زلزله‌زده به چادر، وسایل گرمایشی و نایلون است» گفت: با توجه به آغاز بارندگی‌ها اگر وسایل گرمایشی، چادر و نایلون به اندازه کافی وجود نداشته باشد و شرایط مدیریت نشود قطعا بحران شدید و بدتر از زلزله گریبان‌گیر مردم خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: فرهاد تجری در توضیح آخرین وضعیت روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، گفت: علیرغم تمامی اقدامات انجام شده ولی هنوز مشکلاتی همچون کمبود چادر، قطعی برق و نبود سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درخواستم از مردم آن است که کمک‌های غیرنقدی خود را به صورت هدفمند به مردم زلزله‌زده برسانند. در حال حاضر وسایل گرمایشی، وسایل بهداشتی و شخصی خانم ها و آقایان، سرویس بهداشتی و حمام صحرایی از نیازهای ضروری و فوری است لذا از مردم می‌خواهم که کمک‌هایشان را از طریق افرادی به نمایندگی اعزام کنند تا به دست اهلش برسد.

تجری توضیح داد: متاسفانه در مواردی به دلیل توزیع نامناسب کمک‌ها در برخی مناطق غذا به حد کافی وجود داشته و از کمبود پوشاک رنج می‌برند و در مواردی دیگر برعکس این شرایط حاکم است لذا باید نیازسنجی صورت گیرد و بر اساس آن کمک‌های غیرنقدی توزیع شود.

وی افزود: در این بین با توجه به شروع بارندگی‌ها و کمبود وسایل گرمایشی اگر شرایط مدیریت نشود قطعا بحران شدیدتر و بدتر از زلزله رخ خواهد داد.

تجری در توضیح قطعی برق، گفت: برق برخی از روستاهایی که صددرصد تخریب شده‌اند هنوز وصل نشده که انتظار می‌رود با ساماندهی این وضعیت آنها بتوانند حداقل از برق برخودار بوده تا بتوانند وسایل گرمایشی داشته باشند که با برق کار می‌کند.

نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس اضافه کرد: البته شرکت برق زحمات زیادی کشیده است ولی هنوز برخی از روستاها برق ندارند. انتظار می‌رود شرکت برق زمینه‌ای فراهم نماید تا مردم بتوانند در چادرها از برق استفاده کنند.

وی درباره انتشار فیلمی با محتوای لباس‌های گرم که در گوشه‌ای پخش شده‌اند، گفت: اینها لباس‌های دست دوم هستند که طبیعتا مردم از آن استفاده نمی‌کنند و توزیع‌کنندگان این لباس‌ها را گوشه‌ای رها کرده‌اند. ما از مردم می‌خواهیم که لباس‌های نو بفرستند که زلزله‌زدگان بتوانند از آن استفاده کنند.

تجری در مورد حضور تیم‌های روانکاوی و مشاوره برای همدردی با داغ‌دیدگان زلزله، گفت: خوشبختانه ساماندهی مناسبی از سوی سازمان بهزیستی و NGO‌ها، بخش خصوصی و مردمی صورت گرفته است. آنها در مناطق زلزله‌زده حضور داشته و تلاش می‌کنند تا با ارتباط با خانواده‌های داغ‌ دیده آنها را از لحاظ روحی تسلا دهند.

نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس در مورد تعداد فوتی‌های مسکن مهر در سرپل ذهاب، گفت: در این شرایط پرداختن به چنین موضوعاتی درست نیست ولی آمار تعداد کشته شده‌های مسکن مهر در مقایسه با سایر مناطق زیاد نیست. با توجه به ازدحام و تراکم جمعیت در مسکن مهر بایستی فاجعه عمیق‌تر می‌شد اما با کمک خداوند و آگاهی مردم آنها زودتر از منازل‌شان بیرون آمدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد

 ملک رئیسی دستیار فرماندار در امر مردمی سازی در شورای مردمی سازی فرمانداری سرباز  سخنان خود را با  فرمایشات مقام معظم رهبری شروع کردند و گفتند اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصه‌ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم. در بخش مردمی ظرفیّتهای بزرگی وجود دارد که ... بایستی فعّال بشود، باید از آنها به نفع کشور و به نفع مردم استفاده بشود.

ملکرئیسی  گفت: جلسات شورای مردمی با دستور کار تبیین شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان می باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری سال« جهش تولید با مشارکت مردم» نشان از آن دارد که اقتصاد کشور بیمار است و انتخاب شعارهایی با موضوع تولید و اقتصاد در ۱۶ سال گذشته مهر تاییدی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی امسال که ضعف اساسی کشور را در حوزه اقتصادی دانستند.

دستیار فرماندار شهرستان سرباز در امر مردمی سازی عنوان کرد طبق گفته مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات و نجات کشور  رونق تولید و اقتصاد می باشد و تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمارگونه کشور، تغییر و تحول اساسی و  ورود انقلاب جهادی در اقتصاد می باشد.

ملک رئیسی در ادامه اشاره به مشکلات، معضلات و مطالبه ی مردم شهرستان سرباز  بیان کردند اگر  در دو حوزه  آب شرب بهداشتی و کشاورزی  بصورت برنامه ریزی اصولی و هدفمند  ورود کنیم و مشکلات این دو حوزه را با مشارکت مردم و دولت بصورت جهادی مرتفع کنیم  بار سنگینی از دوش ملت و دولت برداشته می شود و رضایت عمومی مردم در شهرستان بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید برنامه ریزی درستی جهت برند نمودن محصولات انحصاری شهرستان و فرآوری محصولات کشاورزی بخصوص خرمای شهرستان و بهبود اقتصاد کشاورزان  می تواند نقطه عطفی در تحقق شعار سال در شهرستان باشد.

اربابی معاون فرماندار ضمن تشکر از نگاه امیدبخش دستیار مردمی در حوزه های مختلف، مدیران و مسئولان ادارات و سازمان ها و خیرین شهرستان را در تحقق اهداف کلان شهرستان تشویق نمود و بحث کشاورزی را از مهمترین و بهترین پتانسیل های مردم شهرستان دانست و در برنامه ریزی جهت رفع مشکلات این حوزه نیز تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد