Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی با حضور معاون امور مجلس، معاون حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این ستاد، اظهار داشت: بهزیستی از همان ابتدای حادثه زلزله ستاد مدیریت بحران بهزیستی در زمینه کمک رسانی به حادثه دیدگان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کمیته‌های مختلفی در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان تشکیل شد و با توجه به وجود ۸ هزار و ۴۰۰ معلول در مناطق زلزله زدگان باید حمایت ویژ‌های از این افراد صورت بگیرد.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، ۱۰۰ تیم روانشناسی بهزیستی در مناطق زلزله زده برای ارائه خدمات روانشناختی مستقر هستند.
این مسئول با اشاره به انجام حمایت‌های روانی از کودکان، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شناسایی کودکان بی سرپرست در مناطق زلزله زده اعلام نشده و درصورت شناسایی سازمان بهزیستی متولی بررسی هرگونه فرزندخواندگی خواهد بود.
دکتر قادری اضافه کرد: در خصوص اسکان سالمندان دچار حادثه شده نیز تاکنون ۵ سالمند به مراکز سالمندان ما برای اسکان ارجاع داده شد. با توجه به اینکه مناطق آسیب دیده ما دارای ۲۵۰ زن سرپرست خانوار است پیش بینی میشود تعداد این افراد افزایش پیدا کرده باشد.
وی همچنین از ۴۶۲ مورد خدمات تخصصی کودک به حادثه دیدگان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر ساعت خدمات مددکاری نیز ارائه شده است.
این مسئول گفت: ادارات بهزیستی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در این حادثه تخریب شده و بهزیستی تنها ادار‌های است که در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرته است.
جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پس از وقوع حادثه سازمان تأمین اجتماعی موظف شد با قید فوریت و مرکزیت کرمانشاه نسبت به بستری حادثه دیدگان اقدام کند.
وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به خوبی توانسته در مناطق زلزله زده با اعزام گروهی از روانشناسان در کاهش آلام حادثه دیدگان عملکرد خوبی داشته باشد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از این حادثه بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد تا پایان سال پردات شود.
این مسئول با اشاره به موضوع خسارت وارد شده به واحد‌های تولیدی، از تنفس بیمه اجتماعی برای دوسال این واحد‌ها خبر داد.
وی از ارسال ۱۵۵ کامیون تریلر وسایل کمک از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های دیگر با محوریت کرمانشاه به مناطق زلزله زده خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است

سید فرهاد ناصری نیا در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) به مناسبت هفته کارگر ، اظهار داشت : این هفته فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات ارزنده کسانی است که به‌عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، از مهمترین ارکان توسعه، بالندگی و خوداتکایی جامعه به‌شمار می‌روند.

وی افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارگران است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد : تاریخ انقلاب اسلامی نشان از نقش محوری کارگران در پیروزی جمهوری اسلامی ایران و استقرار نظام اسلامی داشته و همچنین این قشر از جامعه طی هشت سال دفاع مقدس نیز به عنوان سرباز و بسیجی در میدان های جنگ و در سنگر تولید حضور پررنگی داشتند.

او بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم راه‌اندازی بازارچه دائمی تولیدات مشاغل خانگی کارگاه‌های خرد خانگی استان است. این موضوع، در صورت تحقق می‌تواند کمک زیادی به اشتغال لرستان و رونق گرفتن کارگاه‌های زودبازده استان کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بعد از انقلاب اسلامی به قشر کارگر بها داده شد و امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری، نگاه ویژه به کارگران داشته‌اند.

وی گفت: کارگران نقش مهمی در خودکفایی کشور دارند و با همت آنها چرخ اقتصاد به گردش افتاده و اثرگذاری آن‌ها ملموس است. لازم است به این قشر اثرگذار، سلامت روح و جسم آن‌ها، آرامش در خانواده، محیط کار و امنیت شغلی توجه ویژه شود و این را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم.

ناصری نیا توجه ویژه به تولید را اولویت مهم دولت دانست و با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند، افزود: جلسات شورای هماهنگی به‌صورت میدانی و شهرستانی برگزار و مشکلات مردم به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد