Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیسی با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از بسته شدن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن ادعا کرد احتمالا این مساله با قوانین آمریکا مرتبط باشد.

به گزارش امروز (یکشنبه) پایگاه خبری رام الله الاخباری، بیانیه رژیم صهیونیستی با اعلام حمایت رژیم صهیونیستی از اقدام آمریکا ،خواستار تداوم آن تا تحقق پیشرفت صلح وامنیت در منطقه شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبیل ابو ردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدام آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن را اقدامی بی سابقه در روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا توصیف کرد.
ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای از اقدام اخیر آمریکا برای مسدود کردن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن ابراز شگفتی و تعجب کرد ورویکرد آمریکا برای بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین را اقدامی بی سابقه در روابط واشنگتن و فلسطین عنوان کرد.
«نبیل ابو ردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا می تواند پیامدهای خطرناکی بر روند مذاکرات صلح در خاورمیانه و روابط آمریکا و جهان عرب داشته باشد و به تلاش برای رسیدن به صلح در خاورمیانه ضربه می زند.
به گفته ابو ردینه اقدام آمریکا عجیب است زیرا در دیدارهای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ،به توافقاتی در خصوص زمینه سازی برای از سرگیری گفتگوهای سازش دست یافته بودند. وی تأکید کرد که طرف فلسطینی در چند ماه گذشته و طی دیدارهای متعددی که با آمریکایی ها داشته هیچ طرحی برای صلح دریافت نکرده است که همین مسأله صلاحیت آمریکا برای بازی کردن نقش میانجی در پرونده فلسطین را از بین می برد.
سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این مسأله به معنای عقب نشینی واشنگتن از مسئولیت خود به عنوان حامی روند حل سیاسی پرونده فلسطین و طرح صلحی است که دونالد ترامپ وعده آن را داده بود. ابو ردینه تأکید کرد که اقدام اخیر آمریکا برای بستن دفتر «ساف» به نوعی پاداش به اسرائیل است که ضمن مخالفت با راهکار دو دولت و ادامه شهرک سازی در تلاش های آمریکایی ها برای حل پرونده فلسطین کارشکنی کرده بود.
پیشتر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از ایالات متحده اعلام کرده بود که با وجود گذشت دو روز از تاریخ اعتبار 6 ماهه مجوز نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هنوز این مجوز را تمدید نکرده است.
المالکی معتقد است که این اقدامات ممکن است بخشی از سیاست اعمال فشار و تهدید آمریکا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحت فشار قرار دادن این سازمان در خصوص مسائل سیاسی مرتبط با پرونده فلسطین باشد.
خبرگزاری «آسوشیدپرس» هم پیشتر به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده بود که واشنگتن به نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن هشدار داده که باید در مذاکرات صلح با اسرائیل به صورت جدی مشارکت داشته باشند و فلسطینی ها را تهدید کرده است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپتامبر( شهریور) گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با شکایت از رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایی بین المللی خواستار مجازات آن شد.
دولت آمریکا به فلسطینی ها هشدار داد که دفترشان در واشنگتن را تعطیل می کند، مگر اینکه تشکیلات خودگردان به طور جدی وارد مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی شود.
دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن هنوز در مورد هشدار دولت آمریکا، اظهارنظری نکرده اند.
اگرچه رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی درحال مذاکرات مستقیم و فعالانه ای نیستند، دولت ترامپ در جهت میانجیگری برای انعقاد توافق سازش برای پایان دادن به درگیری های خاورمیانه اقدام کرده است. مقام های کاخ سفید با هدایت جرد کوشنر داماد ترامپ درحال آماده کردن طرحی پیشنهادی برای سازش هستند.
طبق این گزارش، آمریکا به سازمان آزادیبخش فلسطین اجازه داد دفتر خود در واشنگتن را در سال 1994 دایر کند. در سال 2011 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، فلسطینی ها توانستند پرچم شان را بر فراز این دفتر به اهتزار درآورند.
تبصره ای مبهم در قانون آمریکا حاکی است که چنانچه تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه فلسطینی ها در دیوان بین المللی کیفری تحت پیگرد قانونی قرار دهد، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن بسته می شود.
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با درخواست از این دادگاه برای تحقیق در مورد رژیم صهیونیستی، از این خط قرمز عبور کرده است. اما این قانون، یک راه برون رفت نیز برای رئیس تشکیلات خودگردان باقی گذاشته است.
مقام آمریکایی یادآور شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 90 روز زمان دارد تا احتمال مذاکرات مستقیم و هدفمند تشکیلاتخودگردان با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهد که درصورت تائید این مساله، فلسطینی ها می توانند دفتر خود در واشنگتن را حفظ کنند.
از سویی، «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان به تهدید آمریکا واکنش نشان داد و گفت که فلسطینی ها تسلیم زور نمی شوند.
وی با اعلام اینکه تشکیلات خودگردان منتظر ارتباط بیشتری از طرف دولت آمریکا می ماند، افزود: اکنون توپ در زمین آمریکایی هاست.
درهمین حال، آمریکا یادآور شد که حتی در صورت بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین، روابط واشنگتن با فلسطینی قطع نمی شود.
دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین و سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن هنوز اظهار نظری در مورد هشدار دولت آمریکا، نکرده اند.
اگرچه رژیم صهیونیستی و طرف فلسطینی درحال مذاکرات مستقیم و فعالانه ای نیستند، دولت ترامپ در جهت میانجیگری برای انعقاد توافق سازش برای پایان دادن به درگیری های خاورمیانه اقدام کرده است. مقام های کاخ سفید با هدایت جرد کوشنر داماد ترامپ درحال آماده کردن طرحی پیشنهادی برای سازش هستند.
طرف فلسطینی به این طرح با دیده تردید می نگرد، زیرا به دلیل ارتباط نزدیک ترامپ با رژیم صهیونیستی، توافق پیشنهادی وی برای فلسطینی ها خوشایند نخواهد بود.
در همین حال، تهدید به تعطیلی دفتر فلسطینی ها در واشنگتن، فشاری مضاعف از طرف دولت ترامپ است تا تشکیلات خودگردان را برای نشستن پشت میز مذاکره متقاعد کند.
براساس این گزارش، آمریکا به سازمان آزادیبخش فلسطین اجازه داد دفتر خود در واشنگتن را در سال 1994 دایر کند. در سال 2011 در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، فلسطینی ها توانستند پرچم شان را بر فراز این دفتر به اهتزار درآورند.
خاورم** 1453**1479
مترجم: آمنه دهقان **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلنگری به طرفداران گفتمان سازش

اگرچه آمریکا در طول جنگ غزه، بارها قطعنامه‌هایی که باهدف آتش‌بس دائمی در غزه صادرشده را باهدف  حمایت از صهیونیست‌ها وتو کرده است، اما وتوی قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر پذیرش عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد، جنس و ماهیتی دیگر دارد. درحالی‌که برخی  مقامات آمریکایی در اظهاراتی دروغین،  مدعی تمرکز بر روی راهکار دودولتی در راستای حل مسئله فلسطین بوده‌اند،وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط نماینده دولت بایدن خبر از استمرار حمایت مطلق کاخ سفید از نسل‌کشی در غزه می‌دهد.به عبارت بهتر، آمریکا با وتوی قطعنامه اخیر نشان داد نه‌تنها در جنگ غزه فرمانده اصلی میدان تقابل با فلسطینیان و منطقه محسوب می‌شود، بلکه حتی به راهکارهای اعلامی و ادعایی خود نیز کمترین باوری ندارد. این تناقض آشکار، برگرفته از شکست میدانی مشترک واشنگتن -تل‌آویو در جریان تحولات جنگ غزه و فراتر از آن، سردرگمی راهبردی آن‌ها در قبال مسئله فلسطین است. 

 

واقعیت امر این است که ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بازیگران منطقه‌ای مانند ریاض، ابوظبی، منامه و مسقط حساب ویژه‌ای بر روی پیشبرد طرح دو دولتی از سوی واشنگتن بازکرده بودند. این نگاه اعتماد آمیز به دشمن بشریت، منبعث از وعده‌هایی بوده که نه‌تنها در دوران ریاست جمهوری جوبایدن، بلکه در دوران ریاست جمهوری ترامپ و اوباما نیز به آن‌ها داده‌شده بود. بر همین اساس، طرح عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل ( تحت عنوان پیمان ابراهیم) پیش رفت و منتج به خطای راهبردی امارات و بحرین در عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شد. اما وتوی قطعنامه اخیر در شورای امنیت سازمان ملل متحد، آن‌هم علی‌رغم موافقت ۱۲ عضو شورای امنیت و رأی ممتنع دو کشور ( سوئیس و انگلیس) ، بیانگر قرائت خاص کاخ سفید از طرح دو دولتی است! این مسئله نشان می‌دهد که اتفاقا آمریکا طرح دو دولتی را نیز نه به‌مثابه راهکاری برای حل بحران در منطقه غرب آسیا، بلکه به‌عنوان  ابزاری برای تحقق استیلا و سلطه صهیونیست‌ها بر غرب آسیا ارزیابی می‌کند.

رمزگشایی از سخنان رابرت وود، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به‌وضوح چنین گزاره‌ای را تصدیق می‌کند:  «ایالات‌متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به‌شدت حمایت می‌کند. این رأی مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه اذعانی است به این‌که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین حاصل خواهد شد.» به عبارت بهتر، آمریکا پذیرش کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل متحد را به  گفت‌وگوی مستقیم ( میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها ) و در حقیقت، پذیرش مسئله عضویت فلسطین از سوی تل‌آویو کرده است! بدیهی است که در این مسیر، تل‌آویو از تشکیلات خودگردان امتیازاتی خواهد خواست که تنها یکی از آن‌ها، عاری سازی غزه و کرانه باختری از گروه‌های مقاومت است! شرط وقیحانه‌ای که هیچ‌گاه تحقق‌نیافته و در آِینده نیز نخواهد یافت. حتی تشکیلات خودگردان فلسطین به‌عنوان بازیگری که در قبال کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان، بازی در زمین واشنگتن را نسبت به دفاع واقعی از ساکنان مظلوم غزه ترجیح داده است، نسبت به رفتار اخیر کاخ سفید شوکه شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای وتوی آمریکا را «ناعادلانه، غیراخلاقی و غیرقابل‌توجیه» خواند.بااین‌حال محمود عباس باید زودتر از این‌ها نسبت به دنائت آمریکایی‌ها اطمینان پیدا می‌کرد!

یکی از اصلی‌ترین بازندگان رأی‌گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، سیاستمدارانی هستند که بر روی واشنگتن در روند حل مسئله فلسطین حساب بازکرده‌اند! این رأی‌گیری نشان داد که راه‌حل واقع در فلسطین، روی آوردن به همان گفتمان مقاومت و ایستادگی همه‌جانبه در برابر واشنگتن و تل‌آویو است، نه روی آوردن به گفتمان سازش با دشمنانی که نماد ظلم و نسل‌کشی محسوب می‌شوند. در این معادله صریح و گویا، سرنوشت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با شکست و تباهی گره‌خورده است.

دیگر خبرها

  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه