Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آخرین آمار‌های میدانی بیش از ۶ هزار واحد مسکن مددجویی در استان کرمانشاه در زلزله اخیر غرب کشور بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

 به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پرویز فتاح با حضور در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به توزیع چادر بین تمامی خانوار‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده به نظر می‌رسد از مرحله اسکان اضطراری عبور کرده‌ایم، گفت: اکنون وارد مرحله اصلی و البته سخت اسکان دائم و ساخت منازل مسکونی برای زلزله‌زدگان شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) با اشاره به خسارت وارد شده به مددجویان زلزله زده گفت: خانوار‌های تحت حمایت این نهاد از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و متاسفانه در زمان وقوع بلایای طبیعی بیشترین آسیب را از حوادث می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد وظیفه ذاتی خودش می‌داند که مشکلات این قشر محروم جامعه را جبران کند، اظهارکرد: این نهاد با توجه به تجربیات عمرانی قبلی در بحران‌هایی همچون زلزله بم و تبریز یک مدیریت میدانی و جهادی به منظور ساخت منازل مسکونی و ساماندهی دائم مددجویان در پیش گرفته است.

رئیس کمیته امداد (ره) با اشاره به اینکه سرمای هوا در مناطق زلزله زده موجب ناکارآمد شدن اسکان موقت زلزله زدگان خواهد شد و به همین دلیل باید سریعتر کار اسکان دائم را آغاز کنیم، گفت: براساس آمار‌های میدانی ۲۰۰۰ منزل مسکونی خانوار‌های مددجو در زلزله اخیر به طور صددرصد تخریب و حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیرات اساسی دارند که کمیته امداد به زودی کار ساخت و تعمیر این منازل را با بالاترین کیفیت آغاز خواهد کرد.

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد منابع اعتباری برای ساخت و تعمیر منازل مددجویی مناطق زلزله زده را برآورد کرده و با تمام قوا آماده انجام این کار مهم است، گفت: منابع مالی ساخت منازل مسکونی برای خانوار‌های مددجوی زلزله زده از محل اعتبارات کمیته امداد، ظرفیت بانک‌ها و کمک‌های مردمی تامین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه کمیته امداد خانه‌های بسیار مقاوم و براساس اصول در مناطق زلزله‌زده خواهد ساخت، اظهارکرد: سرعت عمل و کیفیت برای ما در ساخت منازل مددجویان در اولویت قرار دارد، اما این موضوع نباید موجب شود ما به هر قیمتی خانه بسازیم و اسراف و بی نظمی در کار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مددجویان نباید نگران خسارات وارده باشند چراکه منازل آنان تحت پوشش بیمه قرار دارد، گفت: خانوار‌های تحت حمایت در مناطق زلزله‌زده برای ساخت منازل خود هیچ گونه مبلغی پرداخت نمی‌کنند و کمیته امداد در کنار کمک‌های دولت، منازل مسکونی مددجویان را بدون تحمیل هزینه برای این خانوار‌ها بازسازی می‌کند.

فتاح با تاکید بر اینکه تمام ایران در امدادرسانی به خانوار‌های مناطق زلزله زده بسیج شده‌اند، اظهارکرد: کمیته امداد برای کمک رسانی‌های بعدی به مناطق زلزله‌زده نیازمند همبستگی بیشتر مردم است.

وی با بیان اینکه ایرانیان در زلزله اخیر برای کمک رسانی سنگ تمام گذاشتند، گفت: مردم با اعتماد به کمیته امداد و اهدای کمک‌های خود که بیش از ۷۰۰ کامیون از این کمک‌ها روانه مناطق زلزله زده شده یک مدیریت جهادی را به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس کمیته امداد همچنین با بیان اینکه ٢٠ هزار خانوار از جمعیت شش شهرستان استان کرمانشاه که زلزله خسارت وارد کرده تحت حمایت این نهاد هستند، تاکیدکرد: کمیته امداد کمک معیشت آبان ماه مددجویان این شهرستان‌ها را سه برابر پرداخت می‌کند.

فتاح با بیان اینکه شناسنامه ایتام مناطق زلزله زده در اختیار کمیته امداد قرار دارد واین ایتام به تمامی خیران و حامیان در سراسر کشور معرفی می‌شوند، اعلام کرد: برای ایتام مناطق زلزله زده حامی‌های بیشتری جذب خواهیم کرد همچنین خانوار‌هایی که در مناطق زلزله زده نیازمند حمایت کمیته امداد باشند بدون محدودیت و در اسرع وقت تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد