Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@15:19:30 GMT

اسکان دائم زلزله زدگان هر چه سریعتر انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۷۷۲۹

اسکان دائم زلزله زدگان هر چه سریعتر انجام شود

به گزارش جام نیوز، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران اسکان دائم زلزله زدگان هر چه سریعتر انجام شوداستان با بیان اینکه امروز در بازدید از مناطق زلزله زده مردم انتظاراتشان را بحق مطرح کردند، اظهار داشت: هم اکنون توزیع چادر به اندازه کافی انجام شده است و خوراک هم نظم کاملی گرفته است و تا یک ماه اینده هم از نظر خورد و خوراک موردی نیست و همه چیز پیش بیتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید پیگیری برق برخی از روستا‌ها هم توسط وزیر نیرو حل شود.
لاریجانی گفت: مشکل سرویس بهداشتی مشکل اکنون زلزله زدگان هست که باید این سریعتر انجام شود و حمام هم باید مستقر شود تا بهداشت ان‌ها حل شود.


رئیس مجلس افزود: بنیاد مسکن اگر پرونده‌ای تشکیل داد این سند برای تضامین بانکی باشد و سختگیری بیشتر از این برای مردم نباشد.
وی تصریح کرد: وقتی بنیاد مسکن پرونده تشکیل می‌دهد بانک‌ها قبول کنند و نباید بانک‌ها سخت گیری کنند، چون شرایط روحی زلزله زدگان باید در نطر گرفته شود.


لاریجانی اظهار داشت: اسکان دایم باید سریعتر توسط دولت و بنیاد مسکن انجام شود و اگر ارتش هم می‌تواند به این کار کمک کند
رئیس مجلس با بیان اینکه محوریت کار‌ها را در امداد رسانی و امکانات رسانی به هلال احمر بسپارید تا کار‌ها منظم‌تر و سازماندهی دقیقی داشته باشد.


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: درباره کشاورزی و آسیب‌های رسیده به این بخش برآورد خسارت کنید تا کمک‌های لازم به کشاورزان و دامپروران اختصاص داده شود.
وی گفت: بنیاد مستضعفان تأمین سیمان برای بازسازی خانه‌ها را انجام می‌دهد.


لاریجانی در ادامه اظهار داشت: موضوع منطقه آزاد استان در دولت در حال پیگیری است و لایحه در روز‌های آینده تسلیم مجلس میشود و انشا الله این موضوع حل خواهد شد
وی افزود: بخشی از موضوع منطقه آزاد دست کشور همسایه است که حتما رایزنی خواهد شد تا مشکلات سریعتر حل شود


رئیس مجلس تصریح کرد: قطعا ما در مجلس هم مستمرا کرمانشاه را رصد میکنیم و کمیته مشترک تشکیل می‌دهیم که تصمیمات انجام شود و اگر کاستی وجود داشته باشد، حتما بررسی می‌کنیم
وی تأکید کرد: قطعا از مجاری مختلف پیگیر امور خواهیم بود و حتما تصمیمات را تا محقق شدن دنبال خواهیم کرد.


در اسکان موقت، موضوع سلامت مردم اولویت اول است
در ادامه این جلسه وزیر نیرو هم گفت: در فرآیند اسکان موقت حفظ سلامتی مردم از هر چیزی مهم‌تر است.
اردکانیان اظهار داشت: کنترل کیفیت آب در مناطق آسیب دیده بسیار مهم است که کدورت آب مورد برسی قرار گرفته و باید آب به صورت بسته بندی و سالم توزیع شود.


وی افزود: جمع آوری و کنترل فاضلاب در منطقه موضوع مهم دیگر است تا از بروز هر نوع بیماری جلوگیری شود
وزیر نیرو گفت: امکاناتی که برای اربعین مستقر کرده بودیم حمام‌های موبایلی و دوش‌های سیار به منطقه منتقل شده است و ۴۰۰ دوش دیگر در راه است.
اردکانیان با بیان اینکه در مورد تأمین برق مشکل وجود ندارد، تصریح کرد: گازرسانی باید هرچه سریعتر انجام شود که فشاری روی مردم نیاید
وی افزود: تخصیص آب برای کشاورزی از بحث‌های پیشین است که حتما این امر مورد توجه قرار خواهد گرفت

خبرگزاری صدا و سیما

111

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص آخرین تمهیدات این ستاد برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیمـ هادی دارابی: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه 11 اسفندماه 1402 در سراسر کشور برگزار و 88 کرسیِ مجلس خبرگان با انتخابِ مردم تعیین تکلیف شد ولی سرانجام 290 کرسیِ مجلس دوازدهم به دور دوم رسید.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعه‌ی آتی(21 اردیبهشت 1403) در 22 حوزه‌ی انتخابیه در 15 استان کشور مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود تا 45 صندلیِ باقی‌مانده‌ی ساختمان بهارستان تکمیل شود.

از جمله موارد قابل توجه در این دور از انتخابات، برگزاریِ انتخاباتِ تمام‌الکترونیک در 8 حوزه از جمله تهران، تبریز و برخی دیگر شهرهاست.

پیرامون آخرین اخبار از انتخابات مجلس دوازدهم و هم‌چنین تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری این رخداد ملی، با سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور که برای بازدید به خبرگزاری تسنیم آمد، به‌گفت‌وگو نشستیم.

متن این مصاحبه به‌شرح زیر است:

تسنیم: رهبر معظم انقلاب ابتدای سال گذشته ورود زودهنگامی به بحث انتخابات داشتند و چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را درباره انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ترسیم کردند. این راهبردها به چه میزان در انتخابات 1402 عملیاتی شد؟

شاهچراغی: از همان روزی که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدایی سال 1402 نسبت به چهار راهبرد اشاره فرمودند، ستاد انتخابات این موارد را در دستورکار قرار داد. تلاش دشمن در ابعاد مختلف در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی در جهت ناامیدی مردم و عدم حضور در صحنه و هم‌چنین برگزاری انتخابات بدون سلامت و امنیت بود.

همه تلاش‌ها در راستای راهبردهای چهارگانه‌ی ترسیمیِ رهبر معظم انقلاب آغاز شد و ادامه پیدا کرد و بنده معتقدم این اتفاق افتاد. مقام معظم رهبری بعد از انتخابات در دیدارهای مختلف به موضوع انتخابات، حضور مردم، امنیت و سلامت انتخابات و رقابت خوب اشاره داشتند.

قطعاً با گذر زمان، بررسی‌ها صورت می‌گیرد که چه اقداماتی در حوزه اجرا اتفاق افتاده و چه نیازمندی‌هایی در ادامه‌ی کار وجود دارد که باید در دوره‌های بعد یا حتی در دور دوم شرایط را بهتر از گذشته فراهم کنیم. طبیعتاً باید رشد داشته باشیم و نمی‌توانیم در گذشته بمانیم اما در مجموع، مسیر درست و با نهایت دوربینی و نگاه به افقی که رهبری معظم ترسیم کردند دنبال می شود.

تسنیم: یکی از نوآوری‌ها که در این دوره از انتخابات رخ داد، برگزاری انتخاباتِ تمام‌الکترونیکی بود؛ در ادوار گذشته شاهد بودیم از 25 فرآیند انتخابات، یکی-دو مورد غیرالکترونیکی انجام می‌پذیرفت اما در این دوره مشاهده کردیم که در مرحله اول در آبادان، ملایر، قم، رشت و خمام انتخابات تمام‌الکترونیک برگزار شد. در دور دوم هم قرار است در 8 حوزه از جمله تهران این نوع از انتخابات را شاهد باشیم؛ آموزش‌ها در این زمینه چطور بوده؟ اقشار مختلفی از جامعه با این موضوع روبرو بشوند، چه تدابیری در این زمینه داشته‌اید؟

شاهچراغی: این اتفاق جدیدی بود که البته مقدمات زیادی هم در بر داشت که با انجام تمامی پیش‌بینی‌های اجرایی شد. مرحله‌ی نهاییِ رأی دادن به شیوه‌ی الکترونیک به مراتب راحت‌تر از نوشتنِ دستی بر روی تعرفه است. ضمن اینکه سهولت اخذ رای از مردم، سرعت عمل در شمارش آرا، دقت بالاتر و اشتباهات کمتری هم رخ می‌دهد. هم‌چنین این شیوه کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی را با خود همراه خواهد داشت و شمارش بالای آرا هم با سرعت بیشتری و اعلام نتایج سریع تر انجام می‌شود.

تهران 30 کرسی در مجلس دارد که برگزاری انتخابات به شیوه‌ی سابق زمان‌بر است و بعضاً تا دو-سه روز طول می‌کشد. بعد از بررسیِ برگزاری انتخابات الکترونیک در مرحله اول، با شورای نگهبان به توافق رسیدیم که در مرحله دوم در تهران انتخابات الکترونیک داشته باشیم. در این 8 حوزه‌ای که انتخابات الکترونیک دارند، حوزه‌های بزرگی از جمله تهران و تبریز هم هستند و در مجموع، حدود 60 درصد از شعب أخذ رأی، تمام‌الکترونیک است.

تسنیم: شمارش آراء را که دستگاه انجام می‌دهد و فقط به‌نوعی تجمیع آراء بعد از پایان رأی‌گیری رخ می‌دهد...

شاهچراغی: بله. تهران بزرگترین حوزه‌ی انتخابیه کشور است و 30 کرسی در مجلس دارد. برای انتخابات الکترونیک در تهران در مرحله اول بحث و گفت‌وگوها صورت گرفت اما همه‌ی ابعاد روشن نبود. زمانی که دور اول را برگزار کردیم، گزارش‌های مردمی و فنی نشان داد که این راه سهل‌تر و بهتر بوده، قابل رصد و شفاف است و رأی افراد هم مخفی است و هیچ‌کس خبر ندارد که چه کسی به چه نامزدی رأی داده است.

شیوه‌ی رأی‌دهی الکترونیک به این صورت است که فرد بعد از احراز هویت، یک کارت دریافت می‌کند و آن را بر روی دستگاه قرار می‌دهد که به‌عنوان مثال در تهران، 32 نام و کد برای او به نمایش در می‌آید تا او هر میزان را تا سقف 16 نفر را انتخاب کند. سپس دکمه‌ی ثبت را لمس می‌کند و بعد، برای بار دوم که انتخاب و اسامی نهایی شد، رأی خود را ثبت می‌کند و لیست اسامی را که بر روی یک کاغذ در داخل دستگاه چاپ شده، رویت می‌کند و رأی به داخل صندوق می‌افتد.

تسنیم: با توجه برگزاری انتخابات الکترونیک در دور اول و دوم این دوره از انتخابات، چه زمانی در سراسر کشور انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود و آیا انتخاباتِ بعدی به‌این شکل خواهد بود؟

شاهچراغی: در کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های فنی، دیجیتال الکترونیک داریم. قطعاً به‌دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های داخلی استفاده و شرایط را فراهم کنیم. اما درباره اینکه به مرحله‌ی بعد برسد یا نه، باید فرآیندهایی قانون طی شود. ما بر این باور هستیم که ظرفیت و امکان اجرای انتخابات تمام الکترونیک در در همه کشور وجود دارد.

قانون در این انتخابات می‌گوید که در مرحله‌ی اول، یک‌هشتمِ حوزه‌های دارای بیش از دو کرسی امکان الکترونیکی شدن را دارد که 4 حوزه در دور قبل، الکترونیکی بود. هم‌چنین بر اساس نظرات مردم و مجریان جمع بندی شده که بسیار رضایتمند بودند. امیدواریم فرصت و ظرفیت فراهم شود که در همه حوزه‌ها و حتی شاید با شیوه‌های کامل‌تر و با سهولت بیشتر نسبت به آن چیزی که انجام شده، بتوانیم کار را انجام دهیم.

تسنیم: در شعبی که رأی‌گیری الکترونیکی انجام می‌شود، تعرفه کاغذی نیست؟ احیاناً احتمال داده‌اید اگر به هر علتی مشکلی پیش آمد و قطعی صورت گرفت، راهکاری داشته باشید؟

شاهچراغی: صندوق‌های رأی الکترونیک، برخط نیست که اگر اینترنت نباشد دچار اختلال شود اما طبق قانون، حتی برای حوزه‌هایی که انتخابات تمام‌الکترونیکی هستند، تعرفه هم پیش‌بینی شده که در شرایط خاصی که احیاناً اگر دستگاه از کار بیفتد یا مشکل فنی مکانیکی رخ دهد، تحت شرایطی خاص و با هماهنگی شورای نگهبان و ناظر و ... رأی را به‌صورت دستی أخذ می‌کنیم.

ما برای تهران به‌طور میانگین به‌ازای هر شعبه‌، 4 صندوق الکترونیکی پیش‌بینی کردیم یعنی همزمان 4 نفر پشت دستگاه می‌توانند بایستند و رأی بدهند. ضمن اینکه 15 درصد پشتیبان هم در نظر گرفتیم که در نزدیک‌ترین نقاط به شعب تهران تقسیم‌بندی شده‌اند و مثلا اگر برای یک دستگاه در حوزه‌ای که شلوغ است اشکالی پیش آمد، در زمان مشخص کوتاهی، دستگاه به آنجا می‌رسد.

برای اطمینان، تعرفه را هم در نظر گرفتیم که کدهای امنیتی خاص دارد و برگ تعرفه‌ی رأی در مرحله اول، 11 کد امنیتی داشت و تمام پیش‌بینی‌های لازم را ترتیب داده‌ایم.

تسنیم: در دور دوم چه کسانی می‌توانند رأی بدهند؟ مثلاً اگر کسی که در تهران رأی داده، می‌تواند این مرحله در تبریز رأی بدهد؟

شاهچراغی: طبق قانون هر کسی که در هر حوزه انتخابیه‌ای رأی داده، می‌تواند فقط در آن حوزه انتخابیه رأی دهد و هم‌چنین کسی که در هیچ حوزه انتخابیه‌ای در مرحله اول رأی نداده، در همه هر حوزه‌ای که بخواهد می‌تواند رأی دهد. یعنی اگر کسی در حوزه انتخابیه تهران رأی داده، نمی‌تواند در حوزه انتخابیه دیگری رأی بدهد؛ چون اطلاعات افرادی که در حوزه انتخابیه تهران رأی داده‌اند در دستگاه ثبت شده است. هر کسی هم که رأی نداده و به هر دلیلی مایل است در هر شهری که مد نظر دارد، رأی بدهد، این امکان برای او فراهم است.

تسنیم: آیا شعب أخذ رأی که در دور اول فعال بودند، در مرحله دوم تغییر کرده است؟

شاهچراغی: تعیین شعب با هیئت‌های اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه است؛ یعنی در حوزه انتخابیه تهران، هیئت اجرایی که از معتمدین هستند، آن‌ها مشخص می‌کنند که آیا تعداد شعب همان تعداد باشد یا کاهش یابد. و در بسیاری از حوزه ها همان‌تعداد شعب قبلی در این مرحله هم فعالیت دارند.

تسنیم: سه‌روز تا انتخابات مانده؛ ستاد انتخابات کشور برای مرحله دوم چقدر آمادگی دارد؟

شاهچراغی: ما بیش از یک‌ماه قبل از انتخابات اعلام کردیم که همین الان آماده هستیم. برای مرحله دوم، فارغ از اینکه نمی‌دانستیم که چه حوزه‌هایی به دور دوم می‌رود، آمادگی‌مان را حفظ کردیم. در همه ابعاد پیش‌بینی‌ها صورت گرفته و امیدواریم مثل مرحله اول که جمع‌بندی‌ها، فرمایشات مقام معظم رهبری و مجریان و ناظران که در دوره‌های قبل هم سابقه داشتند اذعان داشتند که یکی از بهترین دوره‌های انتخابات را در مرحله اول پشت سر گذاشتیم، برای مرحله دوم به همین روال پیش برویم. همه پیش‌‌بینی‌ها صورت گرفته،‌ اقلام و دستگاه‌ها به استان‌ها ارسال شده و شعب مشخص است، اعضا تعیین شده‌اند و کنترل‌های فنی انجام گرفته و آمادگی 100 درصدی داریم.

انتهای پیام/

حضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیم حضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیمحضور رییس ستاد انتخابات در خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب