Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران گفت: پس از اینکه شرایط امداد و نجات را طی کرده و به شرایط پایدار برسیم، می‌توانیم اقداماتی لازم برای پرداخت خسارات در قالب بیمه نامه های معتبر را انجام دهیم و برای تحقق این مهم از زمان وقوع زلزله هماهنگی‌های لازم با بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه ای که متولی این کار در کارگروه بوده، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با وقوع زلزله در برخی از شهرها و روستاها استان کرمانشاه و حسب تقسیم کار و ماموریت های محوله به کارگروه مذکور به عنوان یکی از کارگروه‌های ۱۴ گانه سازمان مدیریت بحران کشور هماهنگی لازم جهت اعزام ماشین‌های آواربرداری،حمل زباله و آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن ابتدا با استفاده از ظرفیت شهرداری‌های شرق استان کرمانشاه که آسیب بسیار کمتری دیده بودند و سپس از استان‌های همجوار مناطق زلزله زده، انجام شد.

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی مدیریت بحران با بیان اینکه مأموریت‌هایی که در حوزه مدیریت بحران به معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور واگذار شده در چند حوزه قابل دسته بندی است، اظهار کرد: در دسته اول و در خصوص بیمه، تمامی اماکن و ماشین‌آلاتی که بیمه داشته واز قبل بیمه شده باشند امکان پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای نسبت به تعهدات بیمه‌ای که برای آنها پیش بینی شده قابل انجام است و هماهنگی‌های لازم به منظور پرداخت بیمه با بیمه مرکزی ایران و شرکت‌های بیمه انجام شده است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که در این کارگروه پیگیری و مورد اقدام قرار گرفت موضوع انتقال و تدفین متوفیان است که یکی از اضطراری‌ترین اقداماتی بوده که بعد از این حوادث انجام می شود. اگرچه به استناد بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری، شهرداری‌ها متولی انتقال، تدفین متوفیان وتامین تجهیزات مربوطه در شرایط عادی هستند، اما در هنگام اضطرار و وقوع حوادث نیز این ماموریت و مسئولیت توسط شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاها انجام می شود.

عبداللهی اضافه کرد: به همین منظور هماهنگی‌های لازم با پزشکی قانونی کشور که مرجع صدور جواز دفن است از همان ابتدای ساعات اولیه صورت گرفت و با صدور مجوزهای قانونی جواز دفن جان باختگان این حادثه صادر و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد و بحث انتقال و تدفین آنها نیز انجام شد.در حال حاضر نیز همکاران ما در پزشکی قانونی کرمانشاه مستقر هستند و مدیریت این کار را برعهده دارند.

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای این کارگروه تأمین لجستیک و ماشین‌آلات آوار برداری است، گفت: در همان ابتدای حادثه ماشین‌آلات مورد نیاز برای آوار برداری، بیل مکانیکی، لودر و کمپرسی از مناطق مختلف استان و شهرداری‌های شرق استان مانند کنگاور، سنقر و شهر کرمانشاه بسیج و برای بازگشایی معابر فرستاده شدند تا بتوانیم معابر را در شهر سر پل ذهاب که بیشترین آسیب را دیده بود، بازگشایی کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران و نیروهای مسلح نیز ماشین آلات مورد نیاز برای استفاده در امر جستجو و آواربرداری در شهرها و روستاهای آسیب دیده استقرار یافتند.

عبداللهی همچنین به مأموریت کارگروه مذکور در این زمینه اشاره کرد و افزود: مأموریت اعزام ماشین‌های حمل زباله به مناطق آسیب دیده یکی از مهمترین اقدامات اولویت دار است که در امر تامین بهداشت محیط بعد از بلایا وجود آنها در مناطق آسیب دیده ضرورت دارد. در حقیقت بایستی بهسازی محیط بعد از بلایا مورد توجه قرار گیرد، زیرا در صورت بی توجهی ممکن است مشکلاتی از جمله بیماری را به همراه داشته باشد. در این زمینه نیز هماهنگی لازم با شهرداری‌ استان ‌های همدان و کردستان و لرستان و شهرداری تهران انجام و تعداد۱۳ دستگاه ماشین حمل زباله از شهرداری‌ها به همراه نیروی انسانی به روستاهای بزرگ و شهرهای آسیب دیده مانند قصر شیرین و سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعزام شدند تا زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و محیط آلوده نشود و از مشکلات مربوط به این موضوع نیز جلوگیری شود.

دبیر کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران تصریح کرد: تأمین ماشین‌های آتش ‌نشانی نیز یکی از وظایف این کارگروه است و شهرداری در همان لحظات اول حادثه لجستیک آتش نشانی خود رابه مناطق ارسال کرده است و شهرداری‌های برخی از استان های کرمانشاه نیز ماشین‌های آتش نشانی خود را اعزام کرده‌اند. از طرفی خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده، قطع گاز و ایمنی برای وصل گاز رعایت شد و گزارشی از آتش سوزی بعد از زلزله نداشتیم و خوشبختانه با استقرار تیم‌های ایمنی این مشکلات به وجود نیامد.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود