Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اصفهان گفت:انبیاء الهی به عنوان یک استراتژی و برنامه برای تربیت نیروهای جان برکف و خداجو، عنایت ویژه ای به حفظ حریم خانواده داشته و دارند و با هر عاملی که ارکان تربیتی آن را تهدید کند، مبارزه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، در فرهنگ دینی؛ خانه و خانواده، هسته مرکزی اجتماع و مهمترین پایگاه تربیت و از مهمترین نهادهای انسان سازی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش خانه و خانواده در صالح سازی، سالم سازی، مصلح پروری و نشر فضیلت ها، نقش انحصاری و بی بدیل است و از جمله مهمترین رسالت های دینی ما، ضمن مراقبت از خود، خودسازی و اصلاح فردی، توجه به کانون خانواده، استحکام بخشی و اصلاح گری نسبت به آن است تا از این طریق، خود و خانواده خویش را برای درک حرکت جهانی مهدوی آماده سازیم. حرکت در جهت تشکیل خانواده های مهدوی و تبدیل خانه ها به کانون تربیت محبان اهل بیت(ع) در برابر هجوم همه جانبه فرهنگی دشمن، امری لازم و بسیار مهم است، بدین منظور، سلسله گفت وگوهایی را با حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اصفهان و مولف کتاب «خانواده مهدوی» داشته ایم که در ادامه ششمین شماره آن را می خوانید:

 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نیلی پور، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اصفهان و مولف کتاب خانواده مهدوی در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به قانون فطرت و خانواده ولایی اظهار کرد: در مسائل تربیتی و قوانین انسان سازی بلکه جامعه سازی و تاریخ سازی، لازم است مجموعه ای از مقررات و سنن الهی حاکم بر خلقت، به اجرا درآید تا روند رو به تکامل و تعالی انسان و تاریخ شکل گیرد.

 

وی ادامه داد: حرکت در این مسیر فطری که براساس حکمت خداوند متعال تعیین شده است، می تواند تمامی استعدادهای ملکوتی و شخصیتی انسان را شکوفا کند و انسانیت را در او به رشد برساند، اما اگر حرکتی برخلاف این سنن و قوانین الهی انجام گیرد، به خاطر منافات داشتن با فطرت و قوانین حاکم بر هستی، سبب ایجاد فتنه، فساد، تخریب، انحطاط، کشتار و سقوط انسان می شود و در یک کلام، گام برداشتن در مسیر فطرت سبب صعود به قله کمال و حرکت کردن برخلاف فطرت، سبب سقوط در دره های هلاکت می شود.

 

ازدواج؛ راهی معقول برای تقویت و استحکام بنیان خانواده

نیلی پور با بیان اینکه اینکه یکی از قوانین فطرت، نیازمندی انسان به خانواده و تکثیر نسل او در چارچوب قانون الهی است، افزود: تقویت و استحکام بنیان خانواده با راهکار معقول و مشروعِ ازدواج، همسویی با قوانین فطری و حرکت در مسیر انتظام بخشی به نظام احسن آفرینش است.

 

مولف «خانواده مهدوی» تصریح کرد: تحقیر و تضعیف نهاد خانواده و بنای مقدس خانه و خروج از مدار ازدواج و ارضای غرایز عاطفی و جنسی، از راه های غیرمتعارف و غیر قانونی چون زنا، همجنس بازی، خودارضایی و به جامعه کشاندن این امور، موجب فساد انسان، جامعه و نسل آینده می شود.

 

وی گفت: خانه و یا به تعبیر دینی «بَیت»، مرکز تربیت و تعالی تکوینی و تشریعی انسان است، مکتب، مدرسه، دانشگاه و سایر آموزش های تربیتی، از بیرون، شخصیت انسان را شکل می دهند اما خانه، خانواده، والدین و اصالت خانوادگی در خمیرمایه وجود انسان، تاثیر اساسی می گذارد.

 

ویژگی مشترک تبهکاران و قاتلان صالحان و امامان معصوم(ع)!

نیلی پور با بیان اینکه با بررسی تاریخ به این نتیجه می رسیم که تمامی حرکت های اصلاح گرایانه و همه چهره های مصلح در طول تاریخ، از خانواده های صالح قد برافراشته اند، چه اینکه هر دو رکن خانواده (پدر و مادر) صالح بوده باشد و یا یکی از آنها صالح باشد، تصریح کرد: در نقطه مقابل بسیاری از تبهکاران و اکثر افرادی که دستشان به خون انسان های شایسته و خداجو آغشته شده، از بی تباران، افراد بی خانواده و اولاد زنا بوده اند که امام باقر(ع) در تبیین این واقعیت می فرمایند: «إِنَّ عَاقِرَ نَاقَهِ صَالِحٍ کَانَ أَزْرَقَ ابْنَ بَغِیٍّ وَ إِنَّ قَاتِلَ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ ابْنُ بَغِیٍّ ... إِنَّ قَاتِلَ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ ابْنُ بَغِیٍّ وَ إِنَّهُ لَمْ یَقْتُلِ الْأَنْبِیَاءَ وَ لَا أَوْلَادَ الْأَنْبِیَاءِ إِلَّا أَوْلَادُ الْبَغَایَا؛ همانا پی کننده (کشنده) شتر صالح ازرق فرزند زن بدکاره بود، قاتل یحیی فرزند زکریا نیز فرزند زنی بدکاره بود و قاتل علی(ع) نیز فرزند زنی بدکاره بود... و قاتل حسین بن علی(ع) نیز فرزند زنی بدکاره بود و همانا انبیاء و فرزندان آنان را نکشتند جز فرزندان زنان بدکاره».

 

اهمیت توجه به به «بیت» برای تربیت سربازان مهدوی

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اصفهان تاکید کرد: براین اساس حفظ، انسجام و اصالت خانوادگی، علاوه بر تاثیرات فردی و خانوادگی، از جهت تربیتی و اجتماعی نیز از مهمترین عوامل اصلاحگری بوده و مانع بروز جرم هایی چون قتل، خونریزی و معارضه با انبیاء و اولیای الهی خواهد شد و برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) و تربیت سربازان مهدوی نیز لازم است به «بیت» به عنوان مرکز تربیت و پرورش مصلحان و خداگرایان توجه ویژه ای داشت.

 

وی با بیان اینکه قرآن خاندان پیامبر(ص) را با عنوان اهل بیت معرفی می کند و به زنان پیامبر(ص) دستور می دهد، ملازم بیوت خود باشند و آنان را از خانه گریزی منع کرده که داریم: «وَ قَرْنَ في‏ بُيُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولي‏...؛ در خانه های خود بمانید و همچون دوران جاهلیّت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید»، ابراز کرد: براین اساس، تحقیر جایگاه بیت، کوچک انگاری حضور زن در خانه و سیاه نمایی خانه داری با تبلیغات مسموم به عنوان آزادی زن و کمتر نبودن او از مردان و وارد کردن او در مسائل اجتماعی، به طوری که او را از مهمترین وظیفه اش یعنی تربیت نسل صالح باز دارد و تربیت فرزند را به دست جامعه سپارد، بزرگترین خیانت و دسیسه برای تقابل با فرهنگ دینی و تربیت مردان و زنان خدایی است.

 

نیلی پور با بیان اینکه بی رونق کردن خانه و پررنگ کردن حضور زن در جامعه و فعال نمودن وی در خارج خانه، غالبا سبب منفعل شدن حضور زن در خانه خواهد شد، در حالیکه از دیدگاه اسلام، زن باید عنصری فعال در خانواده داری باشد، تصریح کرد: اساسا زن با خانه داری و خانواده داری، جامعه داری و حتی جهان داری می کند و حضور افراطی او در صحنه جامعه و غفلت از وظایف خانوادگی، توازن و تعادل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی جامعه را برهم می زند.

 

دلیل عدم قوام مردان امروزی

مولف «خانواده مهدوی» ادامه داد: اینکه در جوامع امروزی، روح مبارزه و ظلم ستیزی کمتر دیده می شود، به خاطر عدم قوام مردان است که به دلیل سیراب نشدن از تربیت خالص «مادرانه» و بی بهرگی از حمایت های پررنگ و مردآفرینِ همسرانه از سوی زنان است.

 

وی با اشاره به اینکه بیت از مهمترین پشتوانه ها و مکان های تربیت و اعزام نیرو در جبهه حق است، گفت: انبیاء الهی به عنوان یک استراتژی و برنامه برای تربیت نیروهای جان برکف و خداجو، عنایت ویژه ای به حفظ حریم خانواده داشته و دارند و با هر عاملی که ارکان تربیتی این سنگر مقدس را تهدید می کرد، مبارزه می نمودند، در نقطه مقابل دشمنان جبهه حق، برای تشکیل گروه های مخالف با مکتب انبیاء و انسان های حق ستیز، کمر به تخریب پایه های نظام مقدس خانواده می بستند تا برونداد آن، افرادی دنیاگرا، بی ایمان و بی تبار باشد و با استفاده از این عناصر پلید، در برابر انبیاء و اولیاء صف بندی نمایند.

 

کارشناس مهدوی تاکید کرد: در صدر اسلام این استراتژی از سوی منافقین و دشمنان ولایت و حزب اموی اعمال می شد، زیرا پیامبر(ص) فرموده بودند: «یاعلی! لَا يُحِبُّكَ إِلَّا مُؤْمِنٌ تَقّی وَ لَا يُبْغِضُكَ إِلَّا وَلَدُ زِنْيَةٍ أَوْ حیضة؛ یاعلی! جز مومن باتقوا، کسی تو را دوست نمی دارد و جز زنازاده یا کسی که مادرش او را در حال حیض باردار شده باشد، کسی تو را دشمن نمی دارد».

 

نیلی پور گفت: در صدر اسلام حزب اموی با درک این واقعیت و برای پرورش نسلی که دشمنی با امیرالمومنین(ع) را در دل داشته باشد، مردم را به سوی حرامخواری و حرام زادگی سوق می دادند، از این رو، از سوی معاویه، هدایا و خوردنی های حرام برای برخی از مردم فرستاده می شد تا آنان با خوردن حرام، از محبت امیرالمومنین امام علی(ع) دست بکشند و بر همین اساس بود که متعه زنان(ازدواج موقت) و متعه حج ممنوع شد که نتیجه اولی گسترش فساد و زنا شد و نتیجه دومی، این بود که حاجیان پس از حج، بر زنانشان حرام باقی می ماندند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در دیرینه تاریخ، حفظ خانواده و اصالت های «بیت» خاستگاه انبیاء و اولیاء بوده و سربازان مدافع حق و حق طلبان از بیوت صالحه برمی خاستند، در عصر غیبت و جهت زمینه سازی عصر ظهور نیز باید به حفظ و حراست از بیوت و تقویت بنیان های خانواده اصرار ورزید و به عنوان یک ماموریت الهی و معنوی جهت تسریع در ظهور حضرت(عج) به تاسیس، تقویت و نگاه داشتِ خانواده های امام زمانی همت کرد.

 

*براساس این گزارش، در هفتمین شماره از این سلسله گفت وگوها پیرامون انواع خانواده، تعریف و توصیف خانواده مهدوی سخن به میان می آید.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی