Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) همواره اشتیاق جاودان مردم آذربایجان غربی است که با وجود فاصله حدود 2 هزار کیلومتری روز به روز بر حرارت آن افزوده می شود؛ آری یکی از بزرگترین آمال مردم این استان حضور در مرقد مطهر آن امام همام است.

به گزارش ایرنا، امام رضا (ع) تنها امامی است که بارگاه ملکوتی آن حضرت در ایران اسلامی قرار دارد و سالانه مشتاقان میلیونی آن حضرت از گوشه و کنار ایران اسلامی و کشورهای همسایه برای زیارت آن بارگاه ملکوتی راهی مشهد مقدس می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله مردم مشتاقی که همواره آرزوی دیدن مرقد مطهر امام رضا (ع) را دارند، مردم آذری زبان به ویژه آذربایجان غربی هستند که این عطش آنان حتی با وجود زیارت های متعدد، روز به روز فزونی می یابد.
احمد محمدپور یکی از شهروندان ارومیه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای حضور در مشهد لحظه شماری می کند، تعداد ماه های گذشته از زیارت پیشین را بازگو کرد و افزود: امروز سه سال و 2 ماه است که از زیارت امام رضا برگشته ام ولی آن حضرت هنوز مرا طلب نکرده است.
وی افزود: نخستین بار در سن هفت سالگی به زیارت آن امام همام رفتم و از آن سال تقریبا هر سال یک بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده ام.
وی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که امام رضا (ع) باید طلب کند تا فردی به زیارت آن حضرت مشرف شود و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بیش از سه سال است که من را طلب نکرده است.
شیوا پورعلی نیز که 20 ساله بود نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هنوز موفق به حضور در مرقد امام راحل نشده ام ولی مطمئن هستم که به این زودی ها در آن بارگاه حاضر می شوم و درد ودل های خود را با آن حضرت در میان می گذارم.
وی افزود: در گذشته بارها برای حضور در مشهد مقدس آماده شده ام ولی آقا طلبم نکرده ولی امیدوارم این باربه پابوس آن حضرت بروم.
وی اضافه کرد: یکی از شروط ضمن عقد من در ازدواج سه ماه گذشته ام، حضور در حرم مطهر رضوی در اولین زمان ممکن بود که تا ایام عید میسر می شود.
فریده رضازاده بانوی 85 ساله ارومیه ای نیز که در مراسم عزای رضوی با چشمانی اشکبار با خبرنگار ما گفت و گو می کرد، از حضور 20 ساله خود در ایام عزای رضوی در مشهد مقدس گفت و افزود: حدود 10 سالی است که به خاطر سن بالا نمی توانم به سفر مشهد بروم که این امر مهمترین ناراحتی من است.
وی اضافه کرد: تا زمان مرگم بزرگترین آرزوی من حضور در بارگاه ملکوتی امام رضاست که امیدوارم به آن دست یابم.
احمدرضا نادرزاده نیز در همین مراسم با اشاره به اینکه پدر و ماردم نام مرا در بارگاه امام رضا (ع) انتخاب کرده اند، گفت: امیدوارم بتوانم شیعه ای رهرو برای آن حضرت باشم.
وی اضافه کرد: من، هدیه امام رضا (ع) به پدر و مادرم هستم و آنان نیز به خاطر این لطف بی اندازه حضرت ثامن الحجج (ع) نام مرا احمدرضا انتخاب کردند.
وی اظهار کرد: طبق نذر پدر و مادرم، من هر سال یکبار به زیارت امام رضا (ع) می روم و از این کار بسیار خوشحالم.
به گزارش ایرنا، این ابراز ارادت ها تنها گوشه ای از اراددت های مردم آذربایجان غربی و شیفتگی این مردم به حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) است ولی باید یقین داشت که هزاران نفر نظیر این افراد در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی حضور دارند که زندگی خود را مدیون آن حضرت و زیارت آن امام همام می دانند.
8137/3072 ** گزارش: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی