Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@23:27:21 GMT

امام رضا (ع) در دل و جان مسلمانان اهل سنت جای دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۲۷۶

امام رضا (ع) در دل و جان مسلمانان اهل سنت جای دارد

«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: آن امام همام به راستی الگوی همگرایی و هم افزائی فرق و مذاهب مختلف اسلامی با همدیگر است.

به گفته وی؛ آموزه ها و سیره مطهر ایشان آمیخته با وحدت و همدلی برای عموم مسلمین است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ضیائیه شهر فراغی با بیان اینکه ترکمن های استان گلستان ارادت خاصی نسبت به امام غریب (ع) دارند، تصریح کرد: بارگاه مطهر و ملکوتی علی بن موسی الرضا(ص) در بین ترکمان اهل سنت به قزل امام (امام طلایی) مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، افزود: اهل سنت استان گلستان علاقه ویژه ای به زیارت ضریح نورانی امام رضا (ع) دارند و سعی می کنند سالی یک بار برای زیارت ایشان رهسپار مشهد شوند تا از برکات و کرامات ایشان بهره مند شوند.

به گفته وی؛ جایگاه والای آن امام رئوف جایگاه والای آن امام رئوف در قلوب برادران شیعه و سنی جای باز کرده و این دو مذهب را به یکدیگر نزدیک کرده است در قلوب برادران شیعه و سنی جای باز کرده و این دو مذهب را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر اینکه زندگی سراسر معنویت حضرت رضا (ع) درس و عبرت برای امت اسلامی است، ابراز کرد: امام رضا (ع) در طول دوران زندگیشان همواره در مسیر اطاعت از راه حق تعالی بود و در این راه ایستادگی کرد.

وی، ادامه داد: ایشان به هیچ وجه تسلیم قدرت های جور زمانه خویش نشد و عاقبت در این راه هم شربت شهادت را نوشید.

به گفته وی؛ ادامه راه ایشان و عمل به باورها و اعتقادات راستینی که آن امام همام داشتند می تواند طریق هدایت ما به سمت سعادت دنیوی و اخروی باشد.

آخوند فرهمند با اعلام اینکه بسیاری از اسامی اهل سنت استان گلستان مزین به نام مبارک آن حضرت (ع) است، بیان کرد:
اسامی زیادی از جمله «رضا»، «علیرضا»، «مشهد»،«مشهد قلی» در بین پسران و «مشهد بی بی» و «مشهد تاج» در بین دختران دیده می شود.

وی، افزود: نامگذاری اسامی فرزندان به نام و القاب مبارک آن حضرت قطعا نشانه عشق، علاقه و محبت به ایشان است و کسی نمی تواند منکر آن شود.

به گفته وی؛ امسال در سالروز شهادت ایشان هم بسیاری از اهل سنت استان گلستان همراه سایر هموطنان اهل تشیع با پای پیاده به زیارتش رفتند تا دلدادگی و ارادت ایشان را برای ما به ارمغان بیاورند.
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)