Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@17:05:37 GMT

کیفیت قطعات حفاری از مشابه خارجی سبقت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۵۸۸۳

کیفیت قطعات حفاری از مشابه خارجی سبقت گرفت

مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از بومی سازی ۵ هزار قلم کالای پرمصرف موردنیاز در بخش حفاری خبر داد.

مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از بومی سازی ۵ هزار قلم کالای پرمصرف موردنیاز در بخش حفاری خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، مهدی عرشیان مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری اظهار کرد: از ۸۵ هزار قلم کالای مصرفی در شرکت ملی حفاری ،حدود ۱۵ هزار کالا جزو پرمصرف های درجه یک و درجه ۲ هستند البته پرمصرف های اصلی آماری در حدود ۷ تا ۸ هزار را به خود اختصاص داده اند که ۵ هزار قلم از آن براساس نقشه و دانش فنی در داخل کشور ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:به موازات مسیر انتخاب شده برای ساختن قطعه مورد نیاز سفارش داده شده به یک سازنده ،پای سازنده دیگری به میان آمده و ساخت همین قطعه از جانب او نیز تکرار می شود به طوریکه هم اکنون آمار مورد نظر در این زمینه به ۲۱ هزار رندوم رسیده است.

مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری در تشریح مشکلات ساخت تجهیزات حفاری بیان کرد:متاسفانه یا خوشبختانه امکانات مورد نیاز حفاری بسیار زیاده بوده و در شهرهای صنعتی کشور از جمله اهواز،شیراز ،تهران،تبریز،اراک،مشهد،اصفهان و قزوین پخش و پراکنده شده است.

عرشیان ادامه داد:از این رو نیاز جدی و شدید عملیات حفاری به قطعات پرمصرف که به شکل ضربتی مورد استفاده قرار می گیرد،امری است که اولویت بومی سازی ساخت قطعات را نشان می دهد.

وی افزود:بومی سازی ساخت قطعات ،ضمن اشتغال زایی بر سرعت عمل عملیات می افزاید ؛چرا که به علت سرویس دهی ۲۴ ساعت دکل ،مرکز تامین قطعات باید در حداقل ترین بُعد مسافتی نسبت به آن قرار داشته باشد.

مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ، وجود گسترده امکانات مورد نیاز در زمینه قطعات مربوط به حفاری را امری مثبت معرفی کرده و پراکندگی آنها را از آیتم های منفی این حیطه دانست.

عرشیان تصریح کرد:طی سه سال گذشته با کم توجهی به کمیت ،بر روی کیفیت قطعات حفاری کار کرده و وقت زیادی را برای آن اختصاص داده ایم از این رو به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم.چرا که قبلا با افزایش تیراژ قطعات با کاهش چشمگیر کیفیت آنها روبرو بودیم.

وی ادامه داد:با اولویت قرار دادن کیفیت، عمر مفید کارکرد قطعات در برخی اقلام حساس نسبت به مشابه خارجی ،با افزایش و ارتقا کیفیت مواجه شده است.

مدیر پژوهش ، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری اضافه کرد:در برخی اقلام به علت تغییرات انجام شده بر روی دانش فنی ساخت آن ،قطعه ساخته شده ایرانی نسبت به مشابه خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

عرشیان درباره به خط تولید رسیدن این قطعات ساخت داخل ،تصریح کرد: در این خصوص تابع قانون مناقصات هستیم.بعد از برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت برگزیده ،دانش فنی آن شرکت مشخص می شود.در مرحله بعدی مناقصه، انحصاری و یا رقابتی بودن آن مانع از به خط تولید رسیدن قطعات در نظر گرفته شده ،می شود که این موضوع از دیگر چالش های پیش روی سازندگان داخلی در بخش حفاری است.

وی در پایان گفت:برای توسعه ساخت قطعه مورد نظر،سازنده برنده شده در مناقصه را به چندین سازنده معطوف می کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰ حادثه مربوط به مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز با اشاره به اینکه سال گذشته دو نفر در اثر حوادث گازی آتش‌سوزی و گاز گرفتگی فوت کرده بودند، اظهار کرد: علت حادثه گازگرفتگی منجر به فوت استفاده از وسایل پخت و پز (پلوپز سیار و غیره) به عنوان وسیله گرمایشی بوده است.

وی افزود: از عوامل حوادث آتش سوزی‌های رخداده استفاده از وسیله گازسوز غیراستاندارد نشت از شیلنگ گاز به علت فرسودگی، پارگی، پوسیدگی شیلنگ، نشت از شیلنگ، عدم یا نقص در بست، نشت گاز به علت فقدان ترموکوپل در وسایل گازسوز، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال (پرده) در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به بعضی علل ریشه‌ای در حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های گاز استان در کنترل این شاخص‌ها هیچ گونه نقشی ندارند و تنها تزریق ماده بودار کننده و پایش دوره‌ای آن را برعهده دارد، این شرکت‌ها فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص اقدام کرده است.

کشاورز تاکید کرد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت‌پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت‌وساز، کیفیت نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز، کیفیت مصالح مورد استفاده در ابنیه شامل دودکش و غیره، انتخاب سیستم گرمایشی مناسب، کیفیت ساخت تجهیزات گازسوز، منازل استیجاری، عدم الزام بازرسی سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید و فروش و یا رهن و اجاره اماکن، میزان آگاهی مصرف کنندگان گاز طبیعی، فرهنگ عمومی شهروندان در توجه به توصیه‌های ایمنی از دلایل حوادث گازی در این استان بوده است.

وی از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر از آن خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ حادثه مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

کد خبر 751343

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • نحوه تولید پروفیل زد سوله
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد