Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@13:44:28 GMT

مردودی ۷۰هزار خودرو از تست ترمز در تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۶۷۶۲

مردودی ۷۰هزار خودرو از تست ترمز در تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد: از ابتدای سال 96 تا پایان مهر ماه از 580 هزار و 97 دستگاه خودرو مراجعه کننده در بار اول در حدود 12 درصد از آزمون ترمز مردود شدند.

دکتر سید نواب حسینی‌منش، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان سوانح رانندگی اظهار داشت: هرسال از 29 آبان لغایت یکم آذر مراسم یادبود این عزیزان با هدف ایجاد حساسیت عمومی ، فرهنگ سازی و آگاه بخشی به مسئولان و شهروندان برگزار می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر براساس آمار رسمی از پزشکی قانونی تعداد متوفیان و مصدومین حوادث رانندگی کاهش داشته است. ولی میزان کاهش متوفیان در مقایسه با سایر کشورهای درحال توسعه در وضعیت قابل قبولی نبوده و هنوز کشور ایران با 43 نفر متوفی به صورت روزانه در سوانح رانندگی در رتبه و رده کشورهای پرمخاطره در این زمینه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در خصوص نقش معاینه فنی در کاهش سوانح رانندگی گفت: عوامل موثر در تصادفات به سه عامل خطای انسانی ، وضعیت راه و شرایط خودرو بستگی دارد که هر کدام از این عوامل می تواند با سهم مشخص بصورت مجزا و یا مشترک در ایجاد حادثه موثر باشد. براساس گزارشات رسمی پلیس خطای انسانی بیشترین سهم را در وقوع تصادفات دارد.

به گفته وی، در حال حاضر کشور های در حال توسعه علاوه بر آموزش فرهنگ صحیح رانندگی به شهروندان نسبت به سختگیرانه کردن الزامات ایمنی در خودروها و ارتقای استانداردهای تولید در خودرو اقدام نموده‌اند. بروز خطای انسانی در رانندگی اجتناب ناپذیر است، پر واضح است خودرو باید به نحوی طراحی و تولید گردد که ریسک تصادف و میزان خسارت جانی به راکبین در حین وقوع تصادف به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در ارتباط با عدم کاهش منطقی آمار قربانیان سوانح به صورت سالیانه در کشور ایران اظهار داشت: مقایسه آمار متوفیان و مصدومین حوادث رانندگی طی نیمه اول سالهای 95 و 96 براساس آمار رسمی پزشکی قانونی نشان می دهد در بخش مصدومین نه تنها کاهش اتفاق نیافتاده بلکه 0.5 درصد افزایش داشته است که این مسئله غیر قابل پیش بینی و دور از ذهن نیست. در بخش وضعیت ایمنی خودروها در سال 1395 از 19 میلیون خودروی موجود و درحال تردد در کشور تنها 8 میلیون دستگاه خودرو یعنی 42 درصد از خودروها به مراکز معاینه فنی جهت بازدید و کنترل ایمنی مراجعه کرده اند. مطابق با آمار اتحادیه اروپا عامل 10 درصد از تصادفات و سوانح منجر به مرگ ناشی از نقص و ایراد فنی در خودروها است که بدون تردید با توجه به سن ناوگان و کیفیت پایین خودروها در ایران این درصد بیشتر خواهد بود این بدان معنی است که تنها با انجام معاینه فنی و تشخیص بهنگام ایراد و نقص در خودرو می توان از مرگ حداقل 1650 شهروند در سال جلوگیری کرد. شایان ذکر است متاسفانه در حال حاضر سالانه حدود 16 هزار و 500 نفر از شهروندان قربانیان تصادفات و سوانح رانندگی هستند.

حسینی منش در ادامه افزود: انجام معاینه فنی خودرو به صورت سالیانه و یا بعد از هر تعمیر اساسی که مربوط به بخش های ایمنی خودرو می باشد بدون تردید می تواند در کاهش تصادفات موثر واقع شود. در حال حاضر 12 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز به علت نقص در سیستم ترمز گیری که می تواند خود مولد و عامل یک تصادف باشد مردود می گردند. در مراکز معاینه فنی 18 آیتم مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرد که بالغ بر 70 درصد از آن مربوط به بخش های تامین کننده ایمنی خودرو نظیر وضعیت لاستیک ها، سلامت کمک فنر، کارکرد چراغ های اخطار و... است. یکی از اصلی ترین اهداف انجام معاینه فنی در کشورها کنترل ایمنی خودروها و انطباق خودرو با شرایط استاندارد در هنگام تولید می باشد. عملکرد ناصحیح هرکدام از بخش هایی که در معاینه فنی مورد کنترل قرار می گیرد می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در تنزل شرایط ایمنی خودرو و ایجاد تصادف سهم داشته باشد.

وی در پایان گفت: علاوه بر نقش مهم مسئولین در ارتقاء استانداردهای تولید خودرو و ایجاد راه های ایمن در کاهش سوانح، مسئولیت شهروندان در حفظ جان خود و سایرین با اصلاح الگوهای رفتاری رانندگی ، تکریم به قانون و انجام بهنگام معاینه فنی خودرو و همچنین استفاده از خودروهای ایمن تر بدون تردید می تواند نقش بسزائی در کاهش  تعداد قربانیان سوانح داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود
  • ۲۰ دستگاه خودرو به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • لونا GRE برقی ایران خودرو + مشخصات، عکس و قیمت Luna GRE EV
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد