Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بیماران نیازمند زیر پوشش این نهاد پرداخت شد.

عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنااظهارکرد: از این میزان سه میلیارد و 200 میلیون ریال برای حق بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده و 800 میلیون ریال نیز در قالب خدمات ویژه به‌صورت موردی به آنها پرداخت‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ذکر اینکه هم‌اکنون 530 بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند اظهارکرد: 37 نفر از این بیماران دارای بیماری خاص و 500 نفر نیز به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا هستند.
وی با بیان اینکه این نهاد 95 درصد از هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و 100 درصد هزینه‌های درمان بیماران خاص را پرداخت می‌کند افزود: این هزینه‌ها جوابگوی نیاز این بیماران نیست و حمایت های خیران را می طلبد.
اهرابی با تأکید بر اینکه خیران می‌توانند با کمک‌های خود روند درمان بیماران نیازمند این استان را شتاب دهند گفت: بخشی از این بیماران به بیماری‌ام.اس مبتلا هستند و بخشی نیز از مشکلات کلیوی، معلولیت‌های جسمی، دیابت و سرطان رنج می‌برند.
اهرابی بابیان اینکه این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری و مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی و معیشت اعضای خانوار خود نیستند، اضافه کرد: ‌اکنون 32 هزار خانوار محروم این استان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند که رفع نیاز از این افراد حضور فعال خیران را بیش‌ازپیش می‌طلبد.
وی با اشاره به رویکرد جدید این نهاد در توسعه روش‌های نوین و تسهیل خدمات‌رسانی به بیماران و محرومان گفت: مردم می‌توانند با شماره‌گیری #058*8877* و انتخاب یکی از گزینه‌های صدقه، نقدی و غیر نقدی کمک‌های خود را به دست بیماران نیازمند و سایر محرومان این استان برساند.
اکنون بیش از 30 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است