Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هیچ کتاب مساله داری در کتابفروشی های ارومیه وجود ندارد که نیاز به جمع آوری آن باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه با اشاره به انتشار برخی کتاب های مساله دار، گفت: هر سال هزاران کتاب چاپ می‌شود و ممکن است در این انبوه تقاضا برای چاپ و نشر، غفلتی از یک محتوا را هم شاهد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد اداره کل ارشاد آذربایجان غربی در قبال کتاب هایی با محتوای مبتذل در کتابخانه‌ها و کتاب فروشی‌ها و تمهیدات این اداره کل در رابطه با جمع آوری این کتاب ها گفت: چنین کتاب‌هایی توزیع نشده است تا جمع آوری کنیم، فقط یک مورد بود که اگر افراد باخبر به ارشاد اطلاع می‌دادند حتما سریع‌تر جمع آوری می‌شدند.

کریمی گفت: این امور از وظایف ممیزی کتاب است و وحی منزل نیست و احتمال بروز خطا وجود دارد و اگر به ارشاد اطلاع داده شود نسبت به جمع آوری اقدام می‌کنیم و اشتباهاتی از این نوع هم قابل جبران است.

این مسئول مشخصا درباره یکی از کتاب‌هایی که اخیرا توزیع شد و واکنش رسانه‌ها را به دنبال داشت، گفت: به نظر من این کتاب که در حوزه کودک به انتشار رسیده بود به آن معنا هم که در رسانه‌ها عنوان شد ضد دین نبود ولی در صدور مجوز برای چاپ و انتشار آن نوعی کج سلیقگی دیده می‌شد و تهران مجوز داده بود نه ما؛ اما به هر حال نباید در حوزه کودک به آن مجوز داده می‌شد و نبایستی توزیع می‌شد فلذا نسخ آن را سریع از بازار جمع آوری کردیم و همه آنها را تحویل گرفتیم ولی ممکن است که قبل از اقدام ارشاد کسانی آن را توزیع کرده باشند اما با این همه مانع توزیع آن شدیم که با انتشار آن هم ممانعت خواهد شد و مجوز نشرهم ابطال خواهد شد.

وی افزود: مجوز این کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صادر شده است به طور کلی کتب در سه استان برای صدور مجوز چاپ و نشر مورد برسی قرار می‌گیرد، کتاب‌‌های به زبان فارسی در تهران، قم و تبریز، ترکی‌ها در تبریز و تهران همچنین کردی‌ها هم در خراسان و سنندج بررسی می‌شود، بنابراین کتب به لحاظ قانونی از فیلتر استان رد نمی‌شوند.

کریمی گفت: کتب نه تنها به لحاظ قانونی بلکه به صورت فیزیکی هم از فیلتر استان رد نمی‌شود و ما کتاب‌ها را نمی‌بینیم به طوری که مستقیما نویسنده به ناشر مراجعه می‌کند و انتشاراتی با استفاده از سیستم توکن مجوز را گرفته و آن را هم نشر می‌دهد به طوری که نویسنده کتاب فوق این رویه را طی کرده است.

مدیرکل ارشاد استان گفت: چنانچه نویسنده در عنوان کتاب تغییری ایجاد می‌کرد در محتوا مشکلی وجود نداشت، بیشترین اشکال درباره عنوان و طرح کتاب بود و به نظر من آن طور هم که تصور می‌شود ضددین نبود ولی نوع ورود به موضوع درست نبود فلذا از بازار جمع آوری شد؛ به طوری که اگر خودم اطلاع داشتم مجوز نمی‌دادم و مانع توزیع آن می‌شدم.

حجت الاسلام کریمی در پایان در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین کتاب هایی که مطالعه کرده، خاطرنشان کرد: کتابی که الان می‌خوانم تاریخ 18 ساله آذربایجان است، قبل از آن هم تاریخ مشروطه آذربایجان را می‌خواندم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به آمار عضویت، امانت، سرانه فیزیکی و تعداد منابع کتابخانه های عمومی شهرستان میانه در سال ۱۴۰۲ افزود: شهرستان میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان را دارد و برنامه ریزی برای ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه به عنوان مطالبه مردم و اعضای کتابخانه های عمومی، همکاری و تعامل همه ادارات و سازمان‌های ذیربط را می‌طلبد.

محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با وجود غالب شدن فضای مجازی در زندگی امروزی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، عملکرد خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال‌های اخیر باعث افزایش مطالعه در کتابخانه های عمومی استان به ویژه کتابخانه های میانه و آشتی مردم با کتاب و مطالعه شده است.

محمدباقر هنربر در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فراهم کردن زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی را سبب گرایش روزافزون مردم به مطالعه خوانده، گفت: مطالعه، فکر انسان را روشن و سطح آگاهی و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد و به تبع آن آسیب پذیری مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد لذا لازم است در کنار فراهم نمودن زیرساخت‌های فیزیکی، در زمینه فرهنگ سازی، ترغیب و تشویق به مطالعه نیز تلاش جدی صورت پذیرد.

فرماندار میانه با تقدیر و تشکر از همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تبدیل کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی برای رجوع همه اقشار مردم، افزود: در دوره مدیریت کنونی کتابخانه های عمومی در سطح استان مردم استقبال بیشتری از کتابخانه های عمومی داشته و با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری گرفته‌اند.

گفتنی است اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان میانه با کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

کد خبر 6088616

دیگر خبرها

  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی