Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:10:12 GMT

در جشنواره سینما حقیقت چه خبر خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۳۹۵۲

در جشنواره سینما حقیقت چه خبر خواهد بود؟

اعلام اسامی فیلم‌های جایزه شهید آوینی،معرفی یک داور فرانسوی و رکوردداران آهنگسازی از جمله خبرهای جشنواره‌یسینما حقیقت است.

اسامی فیلم‌های بخش «جایزه شهید آوینی» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که برای چهارمین سال متوالی به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه‌ی این گزارش، اسامی 30 فیلم منتخب جایزه شهید آوینی که 13 اثر آن همزمان در بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت هم حضور دارند، عبارتند از:

آقای دادستان (محسن اسلام‌زاده)، ادوارد (محمدباقر شاهین)، ارثیه پدری (مهدی نقویان)، اسماعیل به روایت هاجر (محمدحسین کشاورز)، اشرف همزاد شاه (سعیده نیک‌اختر)، ارمغان (روح‌الله اسدی کیادهی)، بابایی (مظفر حسینخانی هزاوه)، بالا (محمدهادی عبدالوهاب)، بانو قدس ایران (مصطفی رزاق‌کریمی)، بومرنگ (محسن نقی‌زاده)، بهار تو را روایت کن (علیرضا آل‌یمین)، پرواز هدهد (مصطفی رزاق‌کریمی)، تجربه شرقی (فاطمه موسوی)، ترور سرچشمه (محمدحسین مهدویان)، تک روز دهم (مصطفی سیفی)، جام در آفساید (فرهاد درودگر)، خاک‌های نرم فکه (عباس عمرانی‌بیدی)، دست‌های خالی (جمشید بیات‌ترک)، رزم‌آرا: یک دوسیه مسکوت (احسان عمادی)، زنانی با گوشواره‌های باروتی [نام قبلی: خوشبخت بودم که نمی‌توانستم متنفر باشم] (رضا فرهمند)، شرح یک عکس (ساتیار امامی)، عشق به سبک دیکتاتور (یاسمن شریف‌منش)، فرزند (رضا فخاری)، قائم‌مقام (محمدعلی صدری‌نیا)، قصر قند (محسن اسلام‌زاده)، کویرس، وطن کوچک من (سعید صادقی)، گیسوان حلب (میثم صبوحی)، لوتوس (محمدرضا وطن‌دوست)، همشهری جنگ (احمد زایری)، هویدا (مصطفی شوقی)

گفتنی است که مستندهای: ادوارد، بانو قدس ایران، ترور سرچشمه، جام در آفساید، خاک‌های نرم فکه، دست‌های خالی، رزم‌آرا: یک دوسیه مسکوت، زنانی با گوشواره‌های باروتی [نام قبلی: خوشبخت بودم که نمی‌توانستم متنفر باشم]، شرح یک عکس، عشق به سبک دیکتاتور، فرزند، کویرس وطن کوچک من، لوتوس، همزمان در بخش «مسابقه ملی» جشنواره سینماحقیقت نیز پذیرفته شده‌اند.

«جایزه شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120 و 100 میلیون ریال برای کارگردانان دو فیلم مستند بلند و کوتاه برگزیده‌ی هیات داوری است که در آیین پایانی جشنواره، به برگزیدگان اهدا خواهد شد. جایزه ویژه هیات داوران و جایزه دبیر جشنواره نیز از دیگر جوایز این بخش موضوعی جشنواره سینماحقیقت است.

متئو داراس منتقد فیلم فرانسوی داور جشنواره سینماحقیقت شد

متئو داراس منتقد فیلم فرانسوی، به عنوان یکی از اعضای هیات داوری بخش مسابقه بین‌الملل یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت معرفی شد.

داراس مدیر هنری Torino Film Lab است و طی سال‌های اخیر با برنامه‌های مختلف استعدادهای جوان سینما از جمله Venice Production Bridge همکاری کرده است.

وی از سال 2010 مسئول بخش اروپای شرقی جشنواره «سن‌سباستین» اسپانیا بوده و به عنوان برنامه‌ریز، با بخش «هفته فیلم منتقدان» جشنواره کن نیز همکاری کرده است. او مدیر هنری جشنواره «براتیسلاوا» اسلواکی هم بوده است.

متئو داراس مؤسس و مدیر شبکه اروپایی سینمای جوان موسوم به NISI MASA است که طی دهه‌ی اخیر، بولتن ویژه بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی نظیر ونیز، کن، برلین و... را منتشر کرده است. وی سردبیر این نشریه در دوره دوم جشنواره سینماحقیقت (1387) هم بود.

داراس یکی از نویسندگان مجله فیلم مثبت The Film Magazine Positif هم بوده است.

این منتقد سینما به عنوان داور فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) آثار منتخب جشنواره‌های بمبئی هند و کراکو لهستان را داوری کرده است.

میرزاخانی و خزایی‌فر در صدر آهنگسازان جشنواره سینماحقیقت قرار گرفتند

بابک میرزاخانی و حبیب خزایی‌فر با آهنگسازی دو فیلم مستند راه‌یافته به بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در صدر فهرست آهنگسازان این رویداد معتبر سینمای مستند ایران قرار گرفتند.

در سال‌های اخیر توجه مستندسازان به آهنگسازی روی آثار مستند افزایش یافته است و در این دوره از جشنواره نیز حدود نیمی از مستندهای راه یافته به بخش مسابقه ملی، موسیقی اورژینال دارند.

بابک میرزاخانی با آهنگسازی فیلم‌های «محیط‌بان و پلنگ» ساخته مشترک فتح‌الله امیری و نیما عسگری و «در گرداب انقراض» به کارگردانی فتح‌الله امیری و حبیب خزایی‌فر هم با ساخت موسیقی فیلم‌های «ترور سرچشمه» محمدحسین مهدویان و «پنج‌شنبه‌سوری» محمدحسن فردوسی‎زاده، در صدر این لیست حضور دارند.

از دیگر آهنگسازان حاضر در بخش رقابتی جشنواره سینماحقیقت می‌توان به امید فتح‌اللهی (آلاله)، صبا ندایی و آرمین خیرابی (بانو قدس ایران)، افشین عزیزی (در جستجوی فریده)، شهاب بلوکی و بابک کوهستانی (در جستجوی خانه خورشید)، کیاوش صاحب‌نسق (زنبورک در گام مینور) کارنگ کرباسی (مادرم ایل من)، علی صمدپور (هیوا) و البته فردین خلعتبری (ملوانان تنها به دریا نمی‌روند) و کریستف رضاعی (خوشبخت بودم که نمی‌توانستم متنفر باشم) اشاره کرد.

در آیین اختتامیه سینماحقیقت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال به بهترین آهنگساز منتخب هیات داوری اهدا خواهد شد.

طی دو سال گذشته که جایزه «بهترین موسیقی» به جوایز بخش مسابقه ملی جشنواره سینماحقیقت اضافه شده است، افشین عزیزی و صبا ندایی برنده این جایزه شده‌اند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت