Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@09:23:25 GMT

خبرهایی از استانداری کردستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۵۴۹۵

خبرهایی از استانداری کردستان

سنندج - ایرنا - امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری میان استانداری و شرکتی ایتالیایی و دیدار استاندار کردستان با اعضای شورا و شهردار سنندج برخی از اخبار استانداری کردستان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، یک شرکت ایتالیایی به دعوت شرکت ایرانی - سوئدی پارا زاگرس طی نشستی با استانداری کردستان تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیران این شرکت ایتالیایی در بازدید خود از شهرهای سنندج و مریوان نسبت به سرمایه گذاری در ٤ حوزه زیرساخت های جاده ای و ریلی، بیمارستان، انرژی های پاک و گردشگری ابراز تمایل و اعلام آمادگی کردند.
استاندار کردستان در این نشست ضمن استقبال و ابراز خرسندی از حضور سرمایه گذاران ایتالیایی، به آنها اطمینان داد از آمدن به کردستان و سرمایه گذاری در این استان پشیمان نخواهند شد.
بهمن مرادنیا خاطرنشان کرد: برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان باید شعار تلاش برای جذب سرمایه گذار به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجی را تحقق ببخشیم.
وی در ادامه پیشنهاد کرد: برای آغاز سرمایه گذاری این شرکت ایتالیایی در کردستان، مدیران استان با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری در هر کدام از حوزه های مورد علاقه سرمایه گذاران، طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی خود را به آنها معرفی کنند.

** معرفی فرصت‌های سرمایە گذاری کردستان بە ایتالیایی‌ ها

فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایە ‌گذاری استان کردستان طی نشستی بە یک هلدینگ سرمایەگذاری ایتالیایی معرفی شد.
این هلدینگ سرمایەگذاری با تلاش مهدی فرشادان و منصور مرادی نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی فرصت های سرمایەگذاری بە کردستان آمدە بودند.
در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعە منابع استاندار کردستان از مزایا و پتاسیل های استان برای سرمایەگذاری صحبت کرد و گفت: اولویت حال حاضر استان کردستان جذب سرمایە گذاری خارجی برای توسعە و ایجاد اشتغال است.
حسین فیروزی از حمایت کامل مدیریت استان از سرمایەگذاری های مولد خبر داد و اضافە کرد: ما از شرکت ها و هلدینگ های اروپایی کە مایل بە سرمایەگذاری در کردستان باشند استقبال می کنیم.
وی خطاب بە نمایندگان این هلدینگ سرمایە گذاری گفت: تلاش ما این است کە پروژەهایی را بە سرمایەگذاران معرفی کنیم کە بە نفع مردم باشد و سود معقول برای سرمایەگذاران نیز تضمین شود چرا کە ما معتقد بە معاملە بردبرد هستیم.
فیروزی با بیان اینکە سازوکارهای سرمایە گذاری بعد از برجام کاملا روشن و مشخص است افزود: تضمین سرمایە گذاری های خارجی و امنیت آن توسط دولت ضمانت می شود.

** شهرداری نیازمند ایجاد اتاق شیشەای برای جلب اعتماد است
استاندار کردستان بر ایجاد اتاق شیشەای در شهرداری سنندج برای شفاف ‌سازی و جلب اعتماد عمومی تاکید کرد.
بهمن مرادنیا در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج در جریان قرارگرفتن مردم از امور و اقدامات شهرداری را حق مردم دانست و گفت: برای نیل بە این هدف لازم است همە برنامەها مزایدە و مناقصە ها برای مردم در دسترس باشد تا بتوان از این رهگذر اعتماد آنان را جلب کرد.
وی اظهار کرد: هیچ برنامەای در حوزە عمران شهری بدون همراهی و اعتماد مردم بە نتیجە مطلوب نمی ‌رسد اضافە کرد.
مرادنیا هدف‌گذاری، الگوبرداری از شهرهای موفق، اعتمادسازی و جذب سرمایە گذار بخش خصوصی را از مهمترین رسالت‌های شورا و شهرداری عنوان کرد و اظهار کرد: وقتی مردم شاهد بە نتیجە رسیدن پروژەها و اقدامات ملموس باشند خود در توسعە شهری مشارکت خواهند کرد.
استاندار کردستان داشتن برنامە مشخص، تعریف چند پروژە کارآمد و تاثیرگذار در سنندج و پرهیز از پراکندەکاری را راە حل برخی از مشکلات دانست و گفت: چون پول دولت و درآمدهای شهرداری محدود است باید تلاش شود مقدار اعتبار موجود نیز در مسیر درست هزینە شود.
وی شهردار و شورای شهر سنندج را بە پرهیز از استخدام نیروهای غیر ضروری و ناکارآمد و بکارگیری نیروهای نخبە و توانمند و بازنشستە کردن تعدادی از پرسنل کە دورە خدمتشان بە سرآمدە فراخواند و گفت: شهرداری سنندج هم اکنون دارای 100 میلیارد تومان بدهی در بخش‌های گوناگون است و طبق گفتە مدیران شهرداری حدود 150 میلیارد تومان از ادارات و نهادها طلب دارد.
مرادنیا تصریح کرد: شایستە نیست شهرداری با این میزان طلب برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خدوم و زحمت‌کش خود دچار مشکل باشد و در این راە تلاش خواهیم کرد کە این مسئلە حل شود.
6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و گفت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سال‌هاست که معضل وانت بار‌های میوه فروش در خیابان‌های شهر سنندج علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، باعث ترافیک و حوادث رانندگی و گله‌مندی شهروندان شده است.

شهرداری سنندج سال گذشته چندین نقطه را برای مدتی کوتاه ویژه ساماندهی وانت‌بارها در نظر گرفت، ابتدا میوه‌فروشان از این طرح استقبال کردند اما پس از مدتی مجدداً در سایه عدم نظارت مسئولان متولی و استفاده غیرمجاز از معابر، به بهانه نبود درآمد و عدم خرید مردم، به محل‌های سابق خود از جمله بلوار 28 دی، بلوار آزادگان و مسیر بهاران بازگشتند و خیابان‌های سطح شهر را آشغال کردند.

 با افزایش گلایه‌های مردم و گزارشات و پیگیری‌های رسانه‌ای از معضلِ وجودِ وانت بار‌های میوه فروش در کنار خیابان‌های سطح شهر سنندج، مجدد مدیریت شهری پای کار آمده و از اجرای طرح ساماندهی در 11 نقطه از امروز خبر می‌دهد.

در همین زمینه؛ علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. 

وی گفت: به استناد تبصره یک بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش به منظور کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: وانت‌های میوه‌فروش در 11 نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)،  شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان 12 فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند. 

وی بیان کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است. 

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است. 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری که در انجام رسالت خود در حوزه‌های مختلف شهری ضعف دارد، می‌تواند بألاخره مطالبه چندین ساله مردم همان ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در عمل اجرا و تداوم داشته باشد، خبرنگار تسنیم در گزارشات میدانی نحوه اجرای طرح را پیگیری و به اطلاع شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان