Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید کرد و در جریان وضعیت خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی‌محمد مرادی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای این مناطق، که با حضور حسن خدابنده‌لو مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، صورت گرفت، اظهار کرد: مردم کردستان ویژگی نوعدوستی و کمک به هم‌نوع را در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های موردنیاز به زلزله‌زدگان کرمانشاه تجلی بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت: اگر چه مردم مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از حادثه تلخ زلزله آسیب‌های جانی و مالی دیدند، اما همدردی و همراهی مردم نقاط کشورمان و خصوصا مردم استان کردستان، تسکینی بر دردهای آنان است.

به گفته مرادی، در بازدیدی که از این مناطق صورت گرفت کمک‌های بسیار خوبی در زمینه مواد غذایی به مردم شده است، اما چادر، پتو، وسایل گرمایشی و نایلون برای پوشش چادرها از ملزومات موردنیاز است که باید مردم نسبت به تهیه و ارسال این اقلام اقدام نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت توزیع کمک‌های مردمی بسیار ضروری است و برای توزیع عادلانه کالا و امکانات، از طریق هلال‌احمر اقدام کنند تا کمک‌های آنان به درستی در بین مردم زلزله‌زده تقسیم شود.

وی اضافه کرد: برخی از مردم مناطق زلزله‌زده نسبت به توزیع نامناسب وسایل انتقاد داشتند که تحقق این امر مستلزم داشتن یک مدیریت واحد است و باید مدیریت بحران کشور به سمتی برود که در حوادث اینچنینی، با تدابیر لازم و بدون دستپاچگی آرامش نسبی را در بین مردم ایجاد نماید.

مرادی همچنین گفت: اگرچه مردم کشورمان در کمک به همنوعان خود با تمام وجود پای کار آمدند و حتی بصورت شخصی در منطقه حضور یافتند، اما تقسیم آنها از یک کانال مانع ناهماهنگی در کمک به مردم و همچنین توزیع عادلانه اجناس خواهد شد.

وی همچنین از اقدامات و کارهای ستاد مردمی جمع‌آوری و انجمن های مردم نهاد استان کردستان در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: کردستان در این جریان، بازهم به مردم کشور نشان داد که جدای از مرزداری و دفاع از کشور، در کمک به همنوع نیز پیشقراول و پیشتاز است.

 

48

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است