Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@21:02:25 GMT

زاگرس دوباره نفس می کشد + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۶۰۹۵

‍‍‍‍‍‍

درختان بلوط جنگل‌های زاگرس در کامفیروز جنوبی با ساخت سایت دفن زباله از مرگ نجات می‌یابند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، استان فارس با دو میلیون و دویست هزار هکتار جنگل، ۱۸ درصد از جنگل‌های کشور و رتبه نخست را از نظر میزان سطح جنگل‌ها دارا است.
مناطق جنگلی استان فارس در سال‌های اخیر با عوامل تخریب و تهدید کننده‌ای روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوزاندن و دفن غیراصولی زباله یکی از این عوامل تهدید به شمار می‌رود.
جوکار شهردار بخش کامفیروز جنوبی شهرستان مرودشت می‌گوید: بیش از ۱۰ سال است که روزانه حدود ۱۵ تن زباله‌ی ۲۰ روستای کامفیروز جنوبی در دل جنگل‌های زاگرس به صورت غیراصولی دفن و یا سوزانده می‌شود.
وی تاکید می‌کند: دود این زباله‌ها علاوه بر آلودگی محیط زیست به درختان بلوط جنگل‌های زاگرس نیز آسیب زده است.
                                                                  دانلود
دانلود
زارع از اهالی این منطقه می‌گوید: سوزاندن زباله‌ها موجب نابودی درخت‌های بلوط، آلودگی هوای منطقه و به خطر انداختن سلامتی اهالی منطقه شده است.
ایزدی رئیس سابق شورای شهر کامفیروز می‌گوید: پارسال قطعه زمینی خارج از جنگل برای سایت دفن زباله جانمایی کردیم، ولی دستگاه‌های مربوطه مجوز ساخت را به دلایل مختلف صادر نمی‌کردند.
جوکار شهردار کامفیروز می‌گوید: برای نجات جان درختان بلوط بیش از یکسال طول کشید تا توانستیم طرح توجیهی ساخت سایت دفن زباله کامفیروز جنوبی را در کارگروه محیط زیست استان به تصویب برسانیم.
وی با بیان اینکه با جذب حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و به کارگیری ماشین آلات شهرداری ، ساخت این سایت آغاز شده است، تصریح می‌کند: با ساخت سایت دفن زباله بخش عمده‌ای از درختان بلوط پهنه ۷۵ هزار هکتاری جنگل‌های زاگرس در این منطقه نفس راحتی از دود و آلودگی خواهند کشید.
شکوهی عضو شورای شهر کامفیروز می‌گوید: با ساخت این سایت مکانیزه، هیچ مشکل بهداشتی و زیست محیطی اهالی روستا‌های این منطقه را تهدید نمی‌کند.
حدادی رئیس شورای شهر کامفیروز، زمان بهره برداری از سایت دفن زباله را کمتر از یکسال دیگر اعلام می‌کند و می‌گوید: با بهره برداری از این طرح سالانه حدود هزار تن کود کمپوست از زباله‌ها تولید می‌شود. تلاش برای نجات درختان بلوط جنگل‌های زاگرس

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها

یک شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۱۴ پروژه‌ای به نام جنگل عمودی را در شهر میلان افتتاح کرد. این واحه شهری که با هدف نزدیکی انسان و طبیعت طراحی شده، محلی برای زندگی انسان و پرنده‌ها است.

کد خبر 751277

دیگر خبرها

  • نگرانی اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار + تصاویر
  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • پیشرفته‌ترین موشک‌ کروز روس‌ها سالم در جنگل پیدا شد | تصویر
  • سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد
  • انتقال دبیرخانه دائمی مُد زاگرس به لرستان
  • بهرامی: سرلک کشتی‌گیری تمام عیار و بلوطِ ریشه‌دار ماست
  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • کوچ ییلاقی عشایر زاگرس
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو