Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات سازمان تعزیرات حکومتی درجلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور در تشریح دستور کار امروز- دوشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهارکرد: در نشست امروز طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی درمورد حمل سلاح سرد ارجاعی از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، شورای نگهبان در بررسی این طرح ابهاماتی را درباره استفاده مشترک از ساطور در موارد نزاع و غیر نزاع مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی را دراین طرح انجام دادند، افزود: نمایندگان در زمان بررسی طرح، ساطور، قمه، پنجه بکس و قداره را به عنوان سلاح های سرد در نزاع در نظر گرفتند، اما شورای نگهبان تاکید دارد که از این سلاح ها تنها در زمان نزاع استفاده نشده و وجه مشترک هم دارند؛ به عنوان مثال ساطور در قصابی هم مورد استفاده قرار می گیرد.
کمالی پور تاکید کرد: نمایندگان برای رفع ابهام مورد نظر شورای نگهبان مطرح کردند که حمل و نگهداری از اینگونه سلاح ها سرد جرم محسوب نشده و تنها در صورت استفاده در نزاع جرم محسوب می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه همچنین درنشست امروز با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مسائل و مشکلات این نهاد مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان ساخت: ابتدا رئیس سازمان گزارشی از عملکرد این سازمان ارایه داد، همچنین وی اعلام کرد که ورودی پرونده های صنفی به تعزیرات در طول 7 ماه گذشته به میزان 18 درصد کاهش پیدا کرده است، اما پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز به میزان 28 درصد افزایش پیدا کرده است.
این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد: نمایندگان نیز دراین جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره مسائل تعزیرات پرداخته و عمده سوالات خود درباره قاچاق کالا و ارز را مطرح کردند، البته طبق یک روایت حدود 25 میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق به کشور وارد شده که به روند تولید در کشور خدشه وارد می کند؛ بنابراین طبق تاکیدات نمایندگان سازمان تعزیرات باید به سمت و سوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل قیمت ها درحوزه اصناف حرکت کند.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی سازمان تعزیرات حکومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهارکرد: درگذشته به رغم اقدامات صورت گرفته نه تنها در حوزه قاچاق کالا و ارز سیر نزولی دیده نشده بلکه افزایش قاچاق صورت گرفته است، بنابراین باید مشخص شود که چرا برای دستگاه های اجرایی این امکان وجود ندارد که قاچاق کالا و ارز کاهش پیدا کند.
3061*1724*تنظیم: میترا بلندقامتی* انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت