Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس-ایرنا- رئیس پلیس هرمزگان گفت: نخستین محموله کالای قاچاق پرونده یکهزار و 128کانتینری، اردیبهشت سال 95 توسط نیروی انتظامی این استان کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این پرونده، ماموران ایست و بازرسی گلوگاه شهید میرزایی بندرعباس در تاریخ یاد شده دو کانتینر ظروف شیشه ای کشف کردند که در اسناد گمرکی ظرف روی اظهار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارزش کالای قاچاق کشف شده 40میلیارد ریال برآورد شد و قاچاقچیان ظروف روی با تعرفه 10درصدی را به جای شیشه با تعرفه 76درصدی به گمرک اظهار کرده بودند که پس از خروج در گلوگاه شهید میرزایی کشف و پس از مراحل اداری و قضایی به سازمان املاک تملیکی تحویل شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: در بررسی های تکمیلی توسط پلیس آگاهی، 11کانتینر دیگر از ظروف شیشه ای در گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شد که ارزش مجموع کالای کشف شده به 70میلیارد ریال رسید.
سردار ملکی اظهار داشت: 18بهمن سال گذشته، 32کانتینر دیگر کالای قاچاق مرتبط با همین پرونده اعلام شد و پس از آن با دستور قضایی، ادامه پرونده به اداره اطلاعات سپرده شد.
هفته گذشته خبر کشف یکهزار و 128کانتینر کالای قاچاق توسط وزارت اطلاعات منتشر شد که واکنش هایی از سوی گمرک را در پی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد نیروی انتظامی هرمزگان از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 430میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.
به گفته رئیس پلیس استان، در آخرین پرونده قاچاق کالا، روز گذشته یک کانتینر مواد نیروزای قاچاق کشف شد که 8 نفر متهم در این پرونده دستگیر شدند و متهمان اعتراف کردند که پیش از این 12 کانتینر کالای قاچاق دیگر با اظهار خلاف واقع از گمرک خارج کرده اند.
سردار ملکی همچنین از کشف 48تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان خبر داد و اظهار داشت: در این مدت 34باند مواد مخدر منهدم شده و 17قبضه سلاح و خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبظ شده و دو قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیده اند.
فرمانده انتظامی هرمزگان ، تعداد معتادان و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده در 8 ماه ابتدای امسال را 2 هزار و 553 نفر اعلام کرد.
وی در سایر حوزه ها به بیان عملکرد درصدی پرداخت و گفت: سرقت های مهم در مدت یاد شده 16درصد، سرقت به عنف 30درصد، سرقت مسلحانه 40درصد، منزل 21درصد و سرقت خودرو 37درصد کاهش داشته است.
به گفته سردار ملکی در 8 ماه ابتدای امسال تجاوز به عنف 57درصد، آدم ربایی و گروگان گیری 52درصد و قتل عمد 26درصد در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
وی تعداد تصادف درون و برون شهری استان را دو هزار و 837 فقره و تعداد مجروحان را 2 هزار و 812 فقره اعلام کرد.
وی در آخرین بخش از این نشست خبری به پرسشی درباره تصادف خودروها با شترهای سرگردان درجاده های شرق استان پاسخ داد.
رئیس پلیس هرمزگان گفت: با وجود درخواست های مکرر پلیس برای تشکیل کمیسیون ایمنی راهها برای بررسی مساله تصادف با شترهای سرگردان و دیگر مسائل مهم، استاندار سابق هرمزگان نشست های این کمیسیون را دو سال معلق گذاشت.
ملکی افزود: پلیس راه هرمزگان رایزنی گسترده ای با مسئولان مربوطه برای حل چالش شترهای سرگردان در شرق استان داشته اما همکاری های بین بخشی در این زمینه ضعیف است و شاهد افزایش تلفات ناشی از وجود شترهای سرگردان در جاده ها هستیم.
به گفته وی موضوع تشکیل نشست کمیسیون ایمنی راه ها و‌ ضرورت انجام آن با استاندار جدید هرمزگان مطرح شد که بلافاصله با فراخواندن معاونان سیاسی امنیتی و عمرانی، دستور تشکیل این جلسه صادر شد.
2094 / 6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی**انتشار: خلیل تنیده

آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود