Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:11:38 GMT

طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۷۸۹۵

طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح می شود

چابهار - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در نیمه اول آذربا حضور با حضور رئیس جمهور و مقامات ۲۷ کشورجهان جهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستاد امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در محل اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربه عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در نیمه نخست آذر ماه با حضور ریاست محترم جمهور و همچنین مقامات ۲۷ کشور جهان به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  از همین رو تاکنون از وزرای حمل و نقل ۲۷ کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، چین، کره جنوبی و هند برای حضور در مراسم افتتاح این بندر مهم و استراتژیک دعوت به عمل آمده و مقامات مختلف ملی نیز در این مراسم حضور می‌یابند.

وی ادامه داد:  در مجموع حدود یک میلیارد دلار در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی برای تامین زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات این  بندر هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این طرح تاکنون ۲۰۳ هکتار استحصال از اراضی دریا، یک هزار و ۶۵۰ متر ایجاد موج شکن، ۵ اسکله و ۱۵ میلیون مترمکعب لایروبی انجام شده شده است.

وی تصریح کرد: ۱۶.۵ عمق آبخور این بندر بالاترین عمق آبخور برای پهلو گیری کشتی های بزرگ کانتینری و کالاهای عمومی در بنادر ایران است.

این خبر تکمیل می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • مدیران خودرو 777، میزبان سران اقتصادی آفریقا و ایران
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟