Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی گفت: براساس آیین نامه جدید بنیاد نخبگان، برای اختراعات سطح یک که به ثبت رسیده، تا سقف پنج میلیارد ریال به مخترع تسهیلات اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دیلمی شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی دبیران و اعضای انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز علمی استان مرکزی که با هدف استفاده از ظرفیت های موجود و تبادل نظر در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد نخبگان استان مرکزی از سال ۱۳۹۰ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و طی این مدت تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نفر از نخبگان استان از تسهیلات و بسته های حمایتی و تشویق های این بنیاد بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان مرکزی در طول تاریخ مهد پرورش نخبگان بوده افزود: بخش عمده کارهای بنیاد نخبگان شناسایی نخبگان چه در دانشگاه ها و مراکز علمی و چه در سطح آموزش و پرورش است.

دیلمی خاطر نشان کرد: در بررسی و تحقیقات انجام شده توسط پایه گذاران بنیاد ملی نخبگان در کشور این نتیجه حاصل شد که تا رسیدن دانش آموزان به دانشگاه ممکن است برخی از موقعیت ها در طی این مسیر از بین برود و اهداف گم شود، لذا سه سال است که برنامه «شهاب» هر ساله با مشارکت آموزش و پرورش استان پیگیری می شود و بر این اساس موضوع شناسایی نخبگان از پایه چهارم ابتدایی دنبال و فاز اول به صورت شناسایی پیگیری می شود.

رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به عمده برنامه های فرهنگی که در بنیاد نخبگان دنبال می شود بسیاری از این برنامه ها با هدف توانمندسازی استعدادها برتر است.

دیلمی بیان داشت: انجمن های علمی دانشگاه ها در بخش دانشجویی همواره در خصوص برنامه های آموزشی و سلسله برنامه های تربیتی و فرهنگی از خود علاقه نشان داده اند و در حوزه های مختلف علمی و اجتماعی تاثیر گذار هستند بنابراین برای بالا بردن کیفیت کار با این گروه هم اندیشی لازم به نظر می رسد و باید از توان دانشجویان در بخش انجمن های بنیاد استفاده کرد.

وی استعداد خدادادی و توانمندهای ذاتی، کسب مهارت تخصص و خبرگی به همراه اثرگذاری در جامعه را سه مؤلفه نخبگی عنوان کرد و گفت: هر فردی بخواهد به این مرحله برسد بدون شک زمان می برد، وظیفه بنیاد است که با کشف استعداها تا رسیدن به مرحله نخبگی شرایط را فراهم کند.

دیلمی اظهار داشت: براساس آیین نامه جدید برای اختراعات سطح یک که به ثبت منتهی شده تا سقف پنج میلیارد ریال وام پیش بینی شده و در اختراعات سطح دو و سه نیز مبلغ کمتری تخصیص می یابد، همچنین علاوه بر کمک های مالی، کمک های فنی هم صورت می گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از دریافت مبلغ بیش از ۴۹۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدرضا جعفری دوازدهم اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و در راستای کمک به ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان و دانشجویان مراکز آموزش علمی کاربردی استان، از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ برنامه بودجه سال ۱۴۰۲، ۴۹۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی جذب شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ۵۰۶ نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه از محل تسهیلات در اختیار بنیاد برکت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان