Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:35:18 GMT

رییس جمهوری جیبوتی با همتای چینی خود دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۱۸۰۵

رییس جمهوری جیبوتی با همتای چینی خود دیدار می کند

پکن - ایرنا - اسماعیل عمر گوله رئیس جمهوری جیبوتی بعد از تاسیس پایگاه نظامی چین در کشورش با همتای چینی خود دیدار می کند .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای چاینا ارگ، لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت 'اسماعیل عمر گوله' رییس جمهوری جیبوتی از روز چهارشنبه تا جمعه به دعوت 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین به این کشور سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش چین برای حمایت و پشتیبانی از کشتی های عبوری خود اولین پایگاه نظامی خود را در جیبوتی تاسیس کرد، در همین حال گفته شده است این پایگاه فقط چهار مایل با پایگاه نظامی آمریکا در این کشور فاصله دارد و همین مساله بیشتر باعث نگرانی واشنگتن شده است.
براساس برنامه اعلام شده تابستان امسال این پایگاه تکمیل شد و چین از این پس می تواند برای تحرکات مختلف از جمله ماموریت های امدادرسانی و نجات و حفاظت از صلح ازاین پایگاه استفاده کند.
با این وصف نباید فراموش کرد آمریکا یکی از بزرگترین و مجهزترین پایگاه های خود در آفریقا را با سه هزار نیروی کا آمد درجیبوتی ایجاد کرده است.
ژنرال 'توماس والدهاسر' فرمانده ارشد آمریکا در این منطقه و بخش هایی از آفریقا در مطلبی که تارنمای دیفنس تک به آن اشاره کرده است می گوید وجود پایگاه نظامی چین در جیبوتی برای واشنگتن مایه ناخرسندی است.
چین امیدوار است از این پایگاه لجستیک برای پشتیبانی ماموریت های نیروی دریایی خود در خارج از کشور بهره بگیرد و با توجه به اینکه این کشور دو هزار و 200 نیروی حافظ صلح دارد، چنین پایگاهی برایش اهمیت راهبردی دارد.
علاوه بر ساخت پایگاه نظامی شرکت 'مرچنت گروپ' چین برای ایجاد یک منطقه تجاری اقتصادی در جیبوتی از نوامبر سال 2016 حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
آساق**231*1904*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند