Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقداماتی که در سال‌های اخیر مخصوصاً با محوریت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم شکل گرفته ضربه‌های کاری به بدنه تروریست‌ها وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ آبان ماه) پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای شرکت در مجمع مجالس آسیایی به کشور ترکیه سفر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی در مجمع مجالس آسیایی عضویت دارند، گفت: بیش از ۴۰ کشور در مجمع مجالس آسیایی عضویت دارند و بیش از ۱۰ نهاد و کشور نیز به عنوان ناظر در این اجلاس حضور خواهند یافت.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به شأن آسیا و آینده این قاره در پیشرفت‌های اقتصادی، جایگاه مجالس آسیایی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد همگرایی‌های اقتصادی بین اعضا و همچنین حل و فصل مشکلات این منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در منطقه وجود دارد، همین مشکلات مربوط به ناامنی‌ها و حرکت‌های تروریستی است که سال‌ها مانند خوره به جان کشورهایی از آسیا افتاده است، در این اجلاس یکی از شعارهای مهم ایجاد امنیت و ثبات و صلح در منطقه است؛ از طرف دیگر با توجه به اقداماتی که در سال‌های اخیر مخصوصاً با محوریت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم شکل گرفته ضربه‌های کاری به بدنه تروریست‌ها وارد شده است.

لاریجانی گفت: امروز می‌توانیم بگوییم تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند که این موضوع دستاورد بزرگی است و ایران در ۵ الی ۶ سال گذشته در برخی مقاطع به تنهایی این مسئولیت را به دوش کشیده، اما در این رابطه امروز همه قبول دارند که ایران نقش پیشرو در مبارزه با تروریسم داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داعش تقریبا از صحنه عراق و سوریه حذف شده و این روز بزرگی برای ملت ایران محسوب می‌شود که توانست با پایداری و استقامت به دستاورد مهمی برسد و برای همه دنیا امنیت و ثبات ایجاد کند.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم در مجمع عمومی مجالس آسیایی این است که ثبات و امنیت حفظ شود و کشورها از دستاوردهای همدیگر استفاده کنند تا در پناه امنیت به توسعه و پیشرفت و آبادانی دستیابیم.

استفاده از ظرفیت مجمع عمومی مجالس آسیایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی

لاریجانی ادامه داد: مذاکره با مسئولان کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه یکی دیگر از اقداماتی بود که در سفر به ترکیه مد نظر است که محور این مذاکرات همکاری‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی برای جهش در حوزه‌های اقتصادی دارد و اگر این موضوع با همکاری کشورهای جهان به خصوص کشورهای آسیایی تلاقی پیدا کند برای ایران خوب و مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: از فرصت مجمع عمومی مجالس آسیایی استفاده می‌شود تا با انجام گفت‌وگوها زمینه پیشرفت بیشتر اقتصادی کشور فراهم شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شکست توطئه‌های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آن‌ها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل ودائما آنان را رصد کنیم.

به گزراش باشگاه خبرنگارن، او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند، اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه‌های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه‌های دیگر گزیده نشویم.

عباسی: جنگ هراسی یک عملیات روانی است

همچنین علیرضا عباسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: عده‌ای در داخل همیشه به دنبال ایجاد هراس هستند به گونه‌ای که حتی حاضرند تا از پاسخ به حق ایران جلوگیری کنند؛ این درحالی است که وقتی رژیم صهیونسیتی کنسولگری ما که خاک ما حساب می‌شد را مورد تعرض قرار داد، باید به آن پاسخ داده می‌شد، اما برخی اقتصاد کشور را به این موضوعات متصل و به گونه‌ای مطرح می‌کردند که اگر اتفاق بیفتد حتماً تبعات اقتصادی تبعات خواهد داشت.

وی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هدف کسانی که به دنبال جنگ هراسی و القای این فضا بر اقتصاد کشور هستند، درگیر کردن مردم است، گفت: وعده صادق نشان داد که بر خلاف آنچه آن‌ها انتظار داشتند، اتفاق نیفتاد و حتی جنگ روانی یا انتظارات روانی که مردم از چنین اتفاقاتی داشتند و خوف و رجایی که در حمله کردن و نکردن هست و همیشه روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد، اینجا یک بار برای همیشه تمام شد و بعد از این چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد؛ ثابت شد که جنگ هراسی در اقتصاد ایران یک عملیات روانی پوچ است.

این نماینده مجلس افزود: ما انتظار داریم که حتی عملیاتی که ایران انجام داد اثرات مثبتی روی اقتصاد کشور داشته باشد و شوک‌هایی که هر از گاهی برخی روی اقتصاد کشور وارد می‌کردند، ان شاءالله تمام شود و بعد از این ثبات در اقتصاد کشور ایجاد شود. دو گروه در داخل کشور حضور دارند که برای رسیدن به منافع خود تلاش می‌کنند تا جنگ هراسی را به جامه القا کنند؛ گروهی که می‌خواهند مطامع سیاسی خود را پیش ببرند و دولت‌هایی بودند که دوگانه سازش - مذاکره را مطرح می‌کردند و گروهی که به دنبال مطامع اقتصادی هستند؛ اما وعده صادق خط بطلانی روی این مباحث کشید.

عباسی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران در داخل منتقل شده است؟ عنوان کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور این پیام را دریافت نکند، اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد