Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی از اردیبهشت ماه امسال تاکنون 34 هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان در اختیار موسسه اعتباری کاسپین قرار داده است.

ایران آنلاین / تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان به همراه هفت تعاونی دیگر که مدیریت دارایی و بدهی های آنها را موسسه کاسپین بر عهده گرفته است، از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد اما در مرداد ماه به دلیل شکایت سپرده گذاران کلان فرشتگان و اخذ حکم از مراجع قضایی، حساب های کاسپین بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام در نشست سران سه قوه مقرر شد تا کمیته ای متشکل از نمایندگان سه قوه برای رفع مشکل سپرده گذاران موسسات غیرمجاز شکل گیرد؛ کمیته منتخب دهم آبان ماه تشکیل شد و در این نشست با توجه به بازگشایی حسابهای بسته شده موسسه کاسپین با دستور رییس قوه قضاییه، بر تسریع در پرداخت سپرده های سپرده گذاران فرشتگان بر مبنای 1 شهریور 94 (تاریخ انحلال تعاونی) تا 200 میلیون تومان تاکید شد.
در مرحله اخیر که اکنون در حال اجراست، اصل سپرده ها تا سقف 2 میلیارد ریال (200 میلیون تومان) به سپرده گذاران پرداخت می شود و همچنین در صورتی که سپرده فردی بیش از 2 میلیارد ریال باشد، تا سقف 200 میلیون تومان به وی پرداخت می شود.
از زمان آغاز فرآیند تعیین تکلیف سپرده های تعاونی منحله فرشتگان تاکنون 34 هزار میلیارد ریال در چند نوبت در اختیار موسسه کاسپین قرار گرفته است.
با اتمام بازپرداخت حساب های زیر 200 میلیون تومان، 98 درصد از سپرده گذاران فرشتگان که حدود 450 هزار نفر بودند، تعیین تکلیف می شوند و تنها حدود 9 هزار نفر از سپرده گذاران می مانند که مبالغ حساب های آنها بیش از این رقم است. البته این گروه نیز در شرایط کنونی می توانند تا 200 میلیون تومان از حساب های خود را برداشت کنند.
از ابتدای آذر ماه نیز قرار است نوبت بررسی و تعیین تکلیف حساب هایی برسد که دارندگان آن، در کنار سپرده گذاری، تسهیلات دریافت کرده اند.
تعاونی فرشتگان 500 هزار نفر سپرده گذار داشت که از این تعداد 50 هزار نفر یا در حساب خود موجودی نداشتند یا حساب‌های خود را بسته بودند. بررسی انجام شده در مورد سپرده‌های 450 هزار نفر دیگر هم نشان داد که مجموع سپرده‌گذاری صورت گرفته اعم از اصل و سود از روز افتتاح حساب تا پایان اردیبهشت ماه امسال، حدود 86 هزار میلیارد ریال (8 هزار و 600 میلیارد تومان) است.
56 هزار میلیارد ریال (5600 میلیارد تومان) از این رقم را اصل بدهی تعاونی و تا 30 هزار میلیارد ریال (3000 میلیارد تومان) را سودهایی تشکیل می دهد که پس از شهریور 94 یعنی از زمان انحلال تعاونی به طور غیرقانونی به عنوان سپرده برای سپرده گذاران در نظر گرفته شده است.
مجموع دارایی فرشتگان شامل چهار بخش است: وجوه نقد، تسهیلات پرداخت شده، اموال منقول و در نهایت اموال غیرمنقول که ساختمان‌ها و سایر دارایی‌ها را شامل می‌شود.
البته اکنون برخی از مدیران فرشتگان تا زمان تعیین تکلیف دارایی ها و بدهی های این تعاونی در بازداشت به سر می برند تا پاسخگوی هرگونه کسری در پرداخت سپرده های سپرده گذاران باشند.
در پایان سوال اینجاست که چرا دارایی غیرمجازها، کفاف بازپرداخت بدهی هایشان را نمی کند؟ مدیران و گردانندگان موسسات غیرمجاز با سرمایه هایی که حاصل عمر سپرده گذاران است، چه کردند؟ پاسخ این سوالات را مدیران و گردانندگان موسسات غیرمجاز باید به مقامات ناظر بدهند.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!