Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:32:56 GMT

کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر ساماندهی شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۶۹۱۱

کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر ساماندهی شوند

بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش و مشارکت همه دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فرهنگی، اجتماعی و خانواده اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه یک نهاد نیست و همه نهادها باید در این زمینه مشارکت و همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی را کودکان کار و کودکان خیابانی عنوان کرد و ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به خوبی استفاده شود.

استاندار بوشهر به نقش دیگر نهادها در مقابله با آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی وظایف و ماموریت‌های مهمی دارند و نباید تنها به فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز اکتفا کنند.

وی خواستار تلاش شهرداری‌ها برای تامین مکان مناسب برای اسکان کودکان کار و خیابانی شد و بیان کرد: اتباع غیرایرانی بخشی از چالش‌های مهم در آسیب‌های اجتماعی هستند که باید ساز و کار مناسبی برای آنها اندیشیده شود.

گراوند تاکید کرد: بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای و شهرداری‌ها باید با همکاری و تعامل مناسب برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شوند.

ارائه آموزش‌های مهارتی در زندان

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه آموزش‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال می‌تواند نقش مهمی در رفع بیکاری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن داشته باشد.

عبدالرسول کازرونی از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۱۵ نفر از زندانیان شهرستان بوشهر، دشتستان و دشتی خبر داد و بیان کرد: ۹۲ درصد از این افراد آقایان و مابقی آنها بانوان بودند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد سه شهرستان بوشهر، دشتستان و تنگستان ارائه می‌شود، افزود: کارگاه‌های مهارتی با عنوان «مهارت نه گفتن» و «مهارت های زندگی» نیز در شهرستان جم برگزار شد.

شناسایی کودکان کار

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر، اظهار داشت: تاکنون ۱۲۴ کودک کار و خیابانی در بوشهر و ۱۷۲ کودک در دشتستان شناسایی شده و اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

علی پولادی ریشهری با اشاره به تکیف شهرداری‌ها برای تامین مکان مناسب برای اسکان این افراد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی محور اصلی فعالیت کودکان کار و خیابانی را دست‌فروشی، گل فروشی و پاک کردن شیشه خودروها عنوان کرد و افزود: دو مرکز ویژه کوکان کار و خیابانی در بوشهر و برازجان ایجاد می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر