Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- داور بین‌المللی کشورمان گفت: از سال 73 عمرم را برای داوری گذاشتم و بعد جام‌جهانی باید تصمیماتی بگیرم که به نفع خودم و خانواده‌ام باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، علیرضا فغانی در خصوص انتخابش به عنوان یکی از داوران جام‌جهانی ۲۰۱۸ فوتبال اظهار داشت: هفته آینده باید از شنبه تا چهارشنبه در ابوظبی در یک دوره داوری حضور داشته باشیم و اولین کلاس را با حضور ۳۶ داور انتخاب شده برگزار کنیم، تست‌های بدنی و قوانین را پشت سر بگذاریم که امیدوارم حضور موفقی داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در جام‌جهانی ۲۰۱۴ چهار تیم اصلی و یک تیم ذخیره حضور داشتند و قرار است در این دوره هم یک کمک داور ویدیویی اضافه شود. من دوره گذشته عضو تیم ذخیره داوری بودم، اما زیاد به اتفاقات چند ساله گذشته دلخوش نمی‌کنم و تا روز اصلی تلاش می‌کنم تا یک تیم داوری اصلی از کشورمان در جام‌جهانی حضور داشته باشد.

داور بین‌المللی کشورمان در پاسخ به این سوال که چه زمانی اسامی داوران اصلی مسابقات جام‌جهانی اعلام خواهد شد، عنوان کرد: روال فیفا به این صورت است که برای ایجاد رقابت تا روز آخر اسامی داوران را اعلام نمی‌کند و من هم یاد گرفتم تا روز آخر در شرایط ایده‌آل باشم. امکان دارد یک مصدومیت در طول این مدت باعث شود داوری از لیست کنار برود و همچنین اگر داوری ایده‌آلی را رعایت نکند امکان حضور داوران دیگر در این لیست وجود دارد.

فغانی که با یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که امکان حضور تیم داوری دیگری از کشورمان وجود دارد، گفت: قطعا از کشور ما امکان اینکه داوران دیگری به این لیست اضافه شوند، وجود ندارد. از سه سال گذشته 10 نفر در لیست داوران مدنظرفیفا قرار داشتیم که 6 نفرمان به لیست اصلی راه پیدا کردیم. در حال حاضر کمک داوران خوب‌مان نیز در این لیست هستند که اگر نتوانند تست‌ها را پشت سر بگذارند داوران دیگری دعوت خواهند شد.

وی در خصوص تبریک رئیس کمیته داوران بابت انتخاب تیم داوری ایرانی گفت: اصفهانیان و بقیه به من  لطف دارند  اما توقع دارم این عزیزان در مصوبات خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به رشد داوری توجه شود و آنها بر اساس توانایی‌‌های خودشان و به صورت جرقه‌ای رشد نکنند. از اصفهانیان توقع دارم مانند مسئولان تیم ملی که به دنبال رایزنی برای گرفتن امکانات بهتر برای تیم ملی هستند با مسئولان فدراسیون رایزنی کند.

داور بین‌المللی کشورمان با تاکید بر اینکه از اصفهانیان گله دارد، عنوان کرد: صددرصد این صحبت‌های من گله بود. من  در این مدت برای آمادگی خودم از هیچ‌کس درخواستی نداشتم و تنها در چهار ساله گذشته به غیر از  یک ست داوری  هیچ چیز دیگری نخواستم. سعی کردم به شخصه برنامه فیفا را پیگیری کنم و در کنار داوری درآمد خود را نیز داشته باشم اما  3 ، 4 سال است که دستمزد داوران افزایش نداشته است. تنها یک بار قبل از این مدت در زمان حضور تاج در سازمان لیگ شاهد افزایش درآمد 100 درصدی داوران بودیم و در این 3 سال نیز قرار است امسال 30 درصد درآمد داوران افزایش داشته باشد.

فغانی تاکید کرد: مسئولان فدراسیون معتقد هستند سالی 14 میلیارد هزینه برای داوری می‌کنند و این در حالی است که این هزینه برای تمامی مخارج لیگ‌های مختلف کشور است و به تنهایی لیگ برتر شاید 500 میلیون هزینه بیشتر نداشته باشد. در تمام کشورها مانند کره‌جنوبی و ژاپن درآمد داوران لیگ برتر از سایر لیگ‌ها بالاتر است و این باعث انگیزه بیشتر برای داوران می‌شود تا با عملکرد خود در لیگ بالاتر قضاوت کنند.

وی گفت: در کشورهای بزرگ دنیا شاهد هستیم با وجود تامین تمامی هزینه‌ها باز هم داوران اشتباه می‌کنند که دلیل آن نیز به خاطر قضاوت مسابقات توسط انسان است. حرف من این است تقاوتی بین قضاوت داوران در لیگ برتر با لیگ‌های دیگر وجود داشته باشد تا بین داوران رقابت ایجاد شود. در این شرایط داوران می‌دانند اگر مرتکب اشتباهی شوند از حضور در لیگ برتر با درآمد بالاتر محروم خواهند شد.

داور بین‌المللی کشورمان با انتقاد از عدم توجه مسئولان، عنوان کرد: تا به امروز هیچ کدام از مسئولان فدراسیون من را پس از انتخاب شدن به عنوان یکی از داوران بین‌المللی نخواسته تا متوجه شود کمبودی دارم یا ندارم. تنها اسلامیان و برخی مربیان با ارسال پیامک به من تبریک گفتند و سایر دوستان هیچ پیغامی به من ندادند. اگر موفقیتی از حضور ما در جام‌جهانی حاصل شود دوستان حضور خواهند داشت و عکس یادگاری می‌گیرند اما چه بهتر است قبل از اعزام درد دل‌های ما را بشنوند. جامعه داوران نیز توقع دارند تمام پاداش‌های که برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود برای تیم داوری نیز محاسبه شود.

فغانی اظهار داشت: در یک جام جهانی حضور داشتم و اگر به این جام‌جهانی نیز اعزام شوم بعد از مسابقات  تصمیماتی برای خودم و زندگی‌ام می گیرم. از سال 73 عمرم را برای داوری گذاشتم و باید بعد از جام‌جهانی برخی نقض‌های حتی مالی  خود را جبران کنم و تصمیماتی بگیرم که به نفع خودم و خانواده‌ام باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری

آخرین روز رقابت‌های تنیس تور جهانی J ۳۰ جوانان در زمین‌های تنیس آسایش ساری برگزار شد و فینالیست‌های هفته دوم برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر رفتند.

در بخش انفرادی پسران کیارش حنیفی با نتیجه (۲-۶ و ۱-۶) پارسا اشجاری را برد و قهرمان شد.

اشجاری در جایگاه دوم ایستاد و سام پازوکی به همراه نماینده ترکیه در رتبه سوم قرار گرفتند.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی با نتیجه ۱-۶ و ۲‌-۶، هانا سلطانی را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد.

کیمیا ثاقب تهرانی و سارینا داوری نیز عنوان سوم مشترک را از آن خود کردند.

در بخش دونفره نیز تیم رادین فهیمی -دانیال مشتاقی فر با نتیجه ۲ بر یک مقابل پارسا ثمره -علی تقی زاده را مغلوب کردند و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کردند.

در بخش دختران زوج یاسمن یزدانی- هانا سلطانی با نتیجه ۰-۶ و ۱-۶، از سد تیم سارینا داوری- ملینا عباس زاده عبور کردند و قهرمان شدند.

این مسابقات از اول اردیبهشت ماه به مدت ۲ هفته برگزار شد.

سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید بود و امیر مهذب نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه