Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی ربیعی در همایش خیرین کارآفرین گفت: آسیب‌های اجتماعی با توجه به اشتغال از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است و در این زمینه همواره وزیر رفاه تحت فشار قرار گرفته، چرا که ظرفیت شرکت‌های اقتصادی در این وزارتخانه در معرض قضاوت عموم مردم قرار دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه حوزه رفاه و آسیب‌های اجتماعی دارای سختی‌های مخصوص به خود است، گفت: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نیز از دیگر اولویت‌های کاری این وزارتخانه است که رفع مشکلات آنها نیازمند اتخاذ تصمیمات جدید و سخت است، چرا که مباحثی در خصوص ادغام و انحلال صندوق‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی گفت: در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر فاقد بیمه در جامعه وجود دارد که باید به مشکلات آتها توجه کرد، البته در حوزه درمان، بیشترین زحمت را کشیده‌ایم اما بیشترین فشارها را هم تحمل کرده‌ایم، در حال حاضر درگیری میان وزارت رفاه و بهداشت در حوزه درمان وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی، نبود منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی‌ها به حوزه سلامت است.

ربیعی گفت: بیمه سلامت نیز که به وزارت بهداشت طبق مصوبه مجلس منتقل شده چهار ماه عقب‌تر از تأمین اجتماعی در پرداخت بدهی‌های خود است.

ربیعی گفت: در حوزه اشتغال باید تأکید کرد که بنده مسئول سیاست‌های پولی و مالی بوده و عضو شورای پول و اعتبار نیستم، اما مسئولیت خود را پذیرفته‌ام و در حال حاضر لایحه اختیارات وزارت رفاه در کمیسیون اجتماعی مطرح است.

وی ادامه داد: صندوق های کارآفرینی زیرنظر وزارت رفاه مثل یک قطاری است که انتظارات زیادی از آن می‌رود، اما تمام توان و تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مناسب به مردم انجام داده‌ایم.

وی گفت: به عنوان مثال، وزارت رفاه، شفاف‌سازی خوبی را در بورس انجام داده و در مورد عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگی صندوق فولاد گفت تنها یک ماه عقب‌ماندگی دارد و این رویه فعلی، توان اداره کردن را سخت کرده، در گذشته این صندوق 5ماه حقوق عقب‌افتاده داشت، چرا که شرکت‌های واگذارشده به آن سودده نیستند و باید به وزارت صنعت بازگردند.

وی یادآور شد: به طور حتم مسائل مربوط به اشتغال و تعاون باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، چرا که نسبت به نرخ بیکار، داوطلبانی که دنبال کار هستند باید محاسبه شود، چرا که جمعیت فعال در بازار با نرخ مشارکت فرق دارد.

ربیعی اظهار داشت: آمار اشتغال و ارقام متفاوت به این دلیل است که آمار اشتغال فصل به فصل متفاوت است، شرایط و وضعیت اقتصادی فعلی به گونه‌ای است که رفع مشکلات اقتصاد را بدون برنامه امکان‌پذیر نکرده است، اما با ایجاد 400 هزار دفترچه اولیه تأمین اجتماعی در شش ماهه اول سال، اشتغال زیادی فراهم شده است.

وی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: طبق مصوبه مجلس برای این بیمه سالانه 700 میلیارد تومان دریافت می‌شود، این در حالی است که 1300 میلیارد تومان هزینه دارد. برای بیمه بیکاری سال گذشته 2300 میلیارد تومان هزینه کردیم، بنابراین مجبوریم در پرداخت بیمه بیکاری سختگیری‌هایی انجام دهیم، این در حالی است که برای بیمه بیکاری، دولت حتی یک ریال هم به ما کمک نمی‌کند.
706

وزیر رفاه علی ربیعی بیمه سلامت حقوق بازنشستگان بیمه بیکاری صندوق

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • سود ۳.۶۰۰ میلیارد یوروی بدهی بابک زنجانی را بخشیدند؟
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی