Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: پنج گروه دامپزشکی مجهز از استان برای ارائه خدمات دامزشکی به روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین استان کرمانشاه اعزام شدند.

مجتبی ورمقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گروه های دامپزشکی شامل 20 دامپزشک، کارشناس و کاردان هستند و خدمات قرنطینه ای، درمان، ضدعفونی و دفن بهداشتی دام های تلف شده در این مناطق را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این گروه ها که با استفاده از پنج دستگاه خودرو به این مناطق اعزام شده، ضمن انجام خدمات جراحی دام های زخمی و بیمار، داروی رایگان نیز بین دامداران این 2 شهرستان توزیع می کنند.
ورمقانی با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله چهار تا پنج هزار راس دام در این مناطق تلف شد، تاکید کرد: این گروه ها در برخی مناطق که لازم باشد، سمپاشی و ضدعفونی جایگاه های دام را نیز انجام می دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: علاوه بر اعزام این پنج گروه دامپزشکی، مسئولیت ساماندهی و هدایت 65 گروه دامپزشکی فعال در سایر مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را نیز بر عهده داریم.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند