Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:58:47 GMT

رتبه کارآفرینی اجتماعی ایران در جهان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۱۸۴۲

یک استاد دانشگاه رتبه کارآفرینی اجتماعی ایران در میان ۵۰ کشور جهان را رتبه ۲۷ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، آراستی امروز در همایش کارآفرینان خیر و خیرین کارآفرین اظهار کرد: در سال گذشته تعداد موسساتی که خدمات اجتماعی ارائه کرده‌اند، افزایش یافته است و از سه جهش اصلی باعث شده افراد بیشتری به سمت ارائه خدمات اجتماعی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاهش سرعت ارائه خدمات اجتماعی توسط افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، فاصله میان کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته، افزایش رقابت‌پذیری و توجه به کسب وکارهای اجتماعی از جمله عواملی است که موجب اقبال افراد به سمت ارائه خدمات اجتماعی شدند.

این استاد دانشگاه، کارآفرینی اجتماعی را برای پیشرفت جوامع حیاتی دانست و گفت: ما به کارآفرینان اجتماعی نیاز داریم تا راه‌های جدیدی برای حل مسائل اجتماعی ارائه کنند.

آراستی در عین حال تفاوت کارآفرینی اقتصادی و اجتماعی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در کارآفرینی اقتصادی هدف اصلی کسب و کار اقتصادی که منتج به سود می‌شود در حالی که در کارآفرینی اجتماعی اصلی‌ترین دلیل کسب و کار، سودآوری نیست و بیشتر پایداری اجتماعی مطرح است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین آمار مرکز کارآفرینی جهان از وضعیت کارآفرینی اجتماعی در دنیا گفت: بیش از ۹۰ کشور ۱۷ سال است که پژوهش کارآفرینی در دنیا را انجام می‌دهند و گزارش‌های سالانه کارآفرینی و نرخ کارآفرینی در شاخص‌های مختلف توسط تیمی در ایران جمع‌آوری و با کشورهای مختلف مقایسه می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: بر اساس آمار ۲۰۱۶ مرکز کارآفرینی جهان میانگین نرخ کارآفرینی اجتماعی در کل دنیا ۳.۲ است که کره جنوبی با ۰.۳ درصد کمترین و پرو با ۱۳.۷ درصد بیشترین نرخ کارآفرینی اجتماعی را داشته‌اند.

آراستی ادامه داد: میانگین نرخ کارآفرینی اقتصادی در کل دنیا نیز ۷.۶ درصد است که ویتنام با ۱۳.۷ درصد کمترین و پرو با ۲۲.۲ درصد بیشترین نرخ را به خود اختصاص داده است.

وی نرخ کارآفرینی اجتماعی در ایران ۱.۳۶ درصد اعلام کرد و گفت: رتبه ایران در میان ۵۰ کشور جهان ۲۷ است که نشان می‌دهد در بحث نرخ کارآفرینی اجتماعی وضعیت خوبی نداریم.

این استاد دانشگاه در پایان عدم استفاده از فناوری، رقابت شدید، مدیریت منابع انسانی، منابع مالی محدود و ارتباط با بخش دولتی را از مهم‌ترین موانع و چالش‌های کارآفرینی اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد