Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:34:47 GMT

ایثار اجتماعی مردم در زلزله غرب کشور تجلی یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۲۷۷۹

ایثار اجتماعی مردم در زلزله غرب کشور تجلی یافت

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در زلزله اخیر در غرب کشورمان شاهد بروز و ظهور مجدد ایثار اجتماعی بودیم و این ایثار و فداکاری با حضور پررنگ و کمک‌های گوناگون مردم به زلزله‌زدگان تجلی باشکوهی یافت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه 30 آبان ماه در ششمین جلسه شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت که در محل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهضت امام خمینی (ره) گفت: در زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) پیروز شد، کشورهای دنیا تحت نفوذ یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب بودند، اما انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» تمام معادلات دنیا را بر هم زد و این موضوع برای استعمارگران و ابرقدرت‌ها قابل‌تحمل نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب، مخالفت‌های مختلف در خارج و دسیسه‌های گوناگونی از داخل کشور علیه انقلاب اسلامی اعمال شد که همه آن‌ها با شکست مواجه شدند و در نهایت جنگی طولانی را برای شکست دادن انقلاب به کشورمان تحمیل کردند. در این جنگ تمام قدرت‌های دنیا پشتیبان حکومت بعثی عراق بودند و تمام قواعد جنگی و انسانی را زیر پا گذاشتند، اما تمام این تلاش‌ها راه به‌جایی نبرد و در نهایت پس از 8 سال جنگ تحمیلی با پیروزی کشورمان خاتمه یافت.
رییس شورای هماهنگی و نظارت فرهنگ ایثار و شهادت یکی از دلایل مهم پیروزی کشورمان در دفاع مقدس را هدایت و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: عامل مهم دیگر اعتقادات مردم بود که پشتیبان انقلاب بودند و در نهایت با ایثارگری و فداکاری‌های خود باعث ناکام ماندن نقشه‌های دشمنان شدند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنیان‌گذار این فرهنگ امام حسین (ع) بود و مجدداً در انقلاب اسلامی ایران زنده شد و تا امروز عامل موفقیت و پیروزی کشورمان در عرصه‌های گوناگون است. رهبر معظم انقلاب همواره بر زنده نگه‌داشتن و ترویج این فرهنگ تأکید دارند و امروز وظیفه همه ما عمل کردن به این دستور ایشان است.
معاون رییس جمهوری فرهنگ ایثار و شهادت را منحصر به جبهه‌های نبرد ندانست و گفت: ایثارگری و فداکاری در صحنه اجتماع هم وجود دارد و می‌تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های کشور داشته باشد و لازم است ایثار اجتماعی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در زلزله اخیر در غرب کشورمان شاهد بروز و ظهور مجدد ایثار اجتماعی بودیم و این ایثار و فداکاری با حضور پررنگ و کمک‌های گوناگون مردم به زلزله‌زدگان تجلی باشکوهی یافت.
دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد: ما وظیفه داریم در زمینه احیا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ایثار اجتماعی و ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با این مسئله حرکت کنیم و فعالیت‌های انجام‌شده در این شورا را هر 6 ماه به حضور مقام معظم رهبری و همچنین روسای 3 قوه ارسال کنیم.
این جلسه با حضور حجت‌الاسلام سید احمد ابطحی مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، صداوسیما، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان مدیریت و بودجه، وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران برگزار شد و مصوبات کمیته‌های تخصصی دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جهت تصویب در این دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند