Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:04:59 GMT

اشتغال 75 هزار نفر از ایثارگران در چهار سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۹۴۵۶

اشتغال 75 هزار نفر از ایثارگران در چهار سال اخیر

مشهد- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در چهار سال اخیر 75 هزار نفر از اعضای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر مشغول کار شدند.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی روز دوشنبه در مراسم معرفی مدیر کل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد افزود: 35 هزار نفر از افراد مزبور در ادارات دولتی و وزارتخانه ها و 25 هزار نفر هم با استفاده از وام های دریافتی از صندوق اشتغال و تعداد بسیاری هم در سازمانهای اقتصادی وابسته به بنیاد شهید مشغول کار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 60 هزار نفر دیگر از اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران در کشور جویای کار هستند اظهار کرد: به افرادی که زیر دیپلم بودند وامهایی داده شد تا بتوانند با خرید خودرو فعالیت کنند و برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز انجام شد تا گامهای بیشتری در این زمینه برداشته شود.
وی با بیان اینکه اشتغال، درمان و بیمه ایثارگران از اولویتهای این بنیاد است گفت: در این راستا امور درمان و بیمه ایثارگران از مهر ماه امسال به بیمه دی سپرده شد.

* تولید 62هزار اثر شهید پژوهی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در یکسال اخیر 62 هزار اثر شهید پژوهی در این استان تولید و یک هزار یادواره شهدا در مدارس استان برگزار شده است.
سید جواد حسینی با بیان اینکه 30 مرکز شهید پژوهی در این استان فعال است افزود: سالانه 30 هزار دانش آموز از این استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند و پنج هزار معلم هم در مراسم مختلف راوی دفاع مقدس هستند.

* یک ریال بدهی نداریم
مدیر کل قبلی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم گفت: در این استان یک ریال بدهی به هیچ دستگاهی نداریم.
عابدین عابدی مقدم افزود: در مدت زمان فعالیت خود کارهای زیر ساختی خوبی انجام دادیم که از جمله آنها راه اندازی اداره بنیاد شهید در برخی شهرستانهای استان بود و در برخی شهرها هم یک ساختمان برای اداره بنیاد شهید تهیه شد.
در این مراسم از زحمات عابدین عابدی مقدم قدردانی و حجت الاسلام حسین معصومی به عنوان مدیر کل جدید این بنیاد معرفی شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد