Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری از ارائه وام اشتغال با کارمزد ۸ درصدی برای روستائیان خبر داد.سید ابوالفضل رضوی با اشاره به مشکلات روستاییان گفت: از مهمترین مشکلات روستاییان نبود درآمد کافی برای روستاییان است طبق مرکز آمار درآمد روستانشینان ۴۰ درصد کمتر از خانوار شهری است.همچنین نبود شغل مناسب برای جوانان تحصیل‌کرده روستایی، تبعیض در ارایه خدمات روستانشینان نسبت به شهرنشینان، ۷۰ درصد املاک روستایی فاقد سند است این موارد از مهمترین مشکلات روستاییان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: عدم تکریم روستاییان توسط دستگاه‌های دولتی یکی دیگر از مشکلات آنان است که براساس این موارد و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در این معاونت تصمیم بر آن شد تا وام اشتغال با کارمزدی که برای روستاییان انگیزه ایجاد کند در نظر بگیریم.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارمزد این وام برای روستاییان ۸ درصد است، گفت: سعی کردیم تا روستاییان بتوانند با ساده‌ترین روش اخذ وام و ضامن این وام را بگیرند در حال حاضر نیز از نظر میزان اشتغال توسط این وام بالاترین میزان برای خراسان‌جنوبی است .

رضوی با بیان اینکه این آیین‌نامه پس از تایید مقام معظم رهبری و تصویب در مجلس به صندوق توسعه ملی ابلاغ شده، گفت: امیدواریم تا نیمه آذرماه این آیین‌نامه اجرایی شود و بتوانیم آن را در اختیار روستاییان قرار دهیم.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: زلزله کرمانشاه به ما یادآور شد باید برای هر دهستان یک مرکز خدمات‌رفاهی و همچنین مجتمع آموزشی که سرویس رفت و آمد رایگان برای دانش آموزان داشته باشد ایجاد کنیم. وزرای مربوطه نیز با این طرح موافقت کردند و امیدواریم بتوانیم برای هر دهستان چنین مراکزی را فراهم کنیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند