Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:50:16 GMT

جمع آوری ۱۱۰ کیلو جوش شیرین از نانوایی های گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۸۸۶۱

جمع آوری ۱۱۰ کیلو جوش شیرین از نانوایی های گلستان

بهارستان- مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهارستان از جمع آوری ۱۱۰ کیلوگرم جوش شیرین و افزودنی های غیر مجاز از نانوایی های گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانوش دمیریان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: واحد بهداشت محیط شهرستان بهارستان با هدف حفظ و ارتقاء سلامت آحاد جامعه ، بهبود و ارتقای کیفیت پخت نان و رضایتمندی شهروندان  اقدام به اجرای طرح بهداشتی بازرسی از نانوایی های شهر گلستان توسط کارشناسان واحد بهداشت محیط کرد و در این بازرسی ها در زمینه رعایت نکات بهداشتی و اضافه نمودن نمک در حد مطلوب ومضرات استفاده از جوش شیرین وبلانکیت آموزش های لازم به صورت چهره به چهره به نانوایان داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح که توسط ۷ تیم ۲ نفره از کارشناس بهداشت محیط صورت گرفت، از کلیه نانوایی های شهر گلستان بازدید به عمل آمده و کلیه نواقص بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت  و مقدار ۱۱۰ کیلوگرم جوش شیرین و افزودنی های غیر مجاز جمع آوری و در مجموع ۷۱ نان با تجهیزات پرتابل از لحاظ جوش شیرین و نمک مورد آزمایش قرار گرفتند، که از این تعداد ۲۵  مورد نان که جوش شیرین بالاتر از استاندارد داشتند نمونه برداری و به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال شد.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهارستان گفت: برخی از نانوایان از جوش شیرین که یک افزودنی غیر مجاز است برای زودتر  ور آمدن خمیر استفاده می‌کردند که استفاده از جوش شیرین در نان باعث بروز مواردی از جمله اختلال در جذب آهن و بروز کم‌خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش و هضم و جذب، افزایش اسید معده و بیماری‌های روده‌ای می‌شود.

دکتر دمیریان با اشاره به جایگزینی جوهر قند موسوم به بلانکیت در خمیر نانوایی‌ها، گفت: متاسفانه این ماده بسیار مضر برای بدن در برخی نانوایی‌های آزاد و سنتی به عنوان بهبود دهنده و نوعی مخمر برای به دست آوردن خمیر نان یک دست و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماده‌ای ارزان، ولی مضر برای بدن که یکی از مهمترین عوامل افزایش سرطان روده به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نه تنها استفاده از پودر جوهر قند در خمیر نان و هر ماده خوراکی دیگری جرم و تخلف است، بلکه این پودر بر خلاف اسم ظاهری‌اش در صنعت مواد غذایی جایی ندارد؛ از سوی دیگر نیز جوهر قند یا بلانکیت ماده‌ای کاملا صنعتی است که به عنوان سفید کننده‌ای قوی در پارچه بافی، بازیافت کاغذ باطله و صنعت رنگرزی شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه ترش و شیرین مهران غفوریان برای مهران مدیری

آفتاب‌‌نیوز :

مهران غفوریان که به عنوان مهمان در دور جدید برنامه اسکار حضور دارد، در این بخش از برنامه برای مهران مدیری لواشک هدیه آورد. مهمانان این سری برنامه اسکار؛ صحرا اسدالهی، حدیث میرامینی، بهرنگ علوی و مهران غفوریان هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • تغییر چهره بازیگر «شهرزاد» پس از ۹ سال/ عکس
  • هدیه ترش و شیرین مهران غفوریان برای مهران مدیری
  • نانوایی‌های پدافندی در یزد ایجاد شد
  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت