Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:53:58 GMT

۳۵۵ داروخانه در آذربایجان غربی فعال است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۹۶۱۷

۳۵۵ داروخانه در آذربایجان غربی فعال است

ارومیه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی از فعالیت ۳۵۵ داروخانه در سطح استان خبر داد.

حسن ملکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعداد داروخانه های استان به نسبت جمعیت استان جوابگو است افزود: از این تعداد ۲۹ داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تامین داروهای کمیاب و مورد نیاز بیماران صعب العلاج اظهارداشت: هیچ کمبود دارویی در استان نداریم و این داروهای کمیاب نیز توسط دو داروخانه در ارومیه و سه داروخانه در شهرهای خوی، بوکان و میاندوآب تامین می شود.

ملکی نژاد در خصوص جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته و مازاد خانگی افزود: ورود مواد شیمیایی و داروها به طبیعت خطرات جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست تحمیل می‌کند؛ لذا به منظور پیشگیری از دفع غیر اصولی داروها در منازل، داروهای جمع آوری شده در طول اجرای طرح جمع آوری داروهای تاریخ مصرف گذشته و مازاد منازل، با روش‌های ایمن و بی خطر ساز مواد شیمایی امحاء شد.

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی از مسمومیت دارویی یک هزار ۱۲۵ نفر از مردم استان طی سالجاری خبر داد و اظهارداشت:مسمومیت دارویی از شایع ترین مسمومیت ها به شمار می رود و ممکن است از طریق گوارش، تزریق، تنفس و جذب از پوست مشکلاتی برای بیماران به وجود آورد.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مسمومیت در استان مربوط به مسمومیت دارویی است اظهارداشت:سال گذشته هزار و ۷۵۰ مورد و امسال هزار و ۱۲۵ مورد مسمومیت دارویی در آذربایجان غربی گزارش شده است.

ملکی نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه عدم مصرف خودسرانه داروها در پیشگیری از مسمومیت‌های دارویی افزود: معاونت غذا و داروی استان برای جلوگیری از مسمومیت دارویی اقدام به جمع آوری داروهای تاریخ گذشته از منازل می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در ۲۴ ساعت گذشته این خبر‌ها بیشترین تعداد بازدید را درمیان خبر‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه چالدران  پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته