Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@03:12:52 GMT

فرجام قتل سبز در خیابان ولیعصر +عکس

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۱۵۸۲

فرجام قتل سبز در خیابان ولیعصر +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، چندی پیش در گزارشی از قلع و قمع ناجوانمردانه چنارهای کهنسال خیابان حضرت ولی عصر (عج) برای شما مخاطبان عزیز اطلاع رسانی کردیم. ماجرا از آن قرار بود که عده‌ای از غفلت نیروهای مسئول سوء استفاده کرده و شبانه به جان درختان چنار طولانی‌ترین خیابان مشجر غرب آسیا در محدوده بالاتر از چهارراه پارک‌وی بین کوچه کامران و کوچه سپهبد قرنی افتاده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختانی که قریب به 8 دهه عمر داشته و ستون تصفیه هوای آلوده شهر تهران محسوب می‌شوند در نیمه‌های یک شب پاییزی به دست عواملی که هویت آن‌ها از سوی مراجع قضائی کاملاً تایید نشده با پشتیبانی کامل تجهیزاتی از جمله بالابر، داس و اره برقی به خزانی زودرس گرفتار شدند.

"تفاوت تراکم شاخ و برگ درختان در دو سوی خیابان به صورت ملموسی قابل مشاهده است."

به گواه کارشناس شهرداری تهران و مردم منطقه، بهبود دید تابلوی یک نمایندگی فروش خودروهای وارداتی برای افراد و خودروهای عبوری دلیل انجام این اقدام ناشایست بوده و تنها این نمایشگاه است که در مساله قلع و قمع درختان ذینفع است.

برای ما در جام جم آنلاین همواره موضوع حفاظت از محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به همین جهت با تهیه گزارشی با عنوان "قتل سبز در خیابان ولیعصر / پشت پرده جنایت در نیمه شب پایتخت" تلاش کردیم موضوع قلع و قمع درختان را به دور از جنجال و با درج نظر مردم محلی، مسئولان شهرداری و حتی نمایشگاه خودروی مذکور اطلاع‌رسانی کنیم.

روز گذشته و در پی تماس تلفنی برخی از اهالی محله متوجه شدیم که نیروهای شهرداری تهران به محل این نمایشگاه خودرو مراجعه و تابلوی جنوبی این ساختمان را که سرنوشتی شوم برای چنارهای کهنسال خیابان ولی‌عصر (عج) رقم زده بودند، پایین کشیدند. همچنین براساس گفته‌های یکی از ساکنین محل که پیش از این نیز با او گفتگو کرده بودیم، در کنار رسیدگی قضائی، بازرسی شهرداری تهران نیز پیگیر این پرونده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تلاش کردیم تا با کارشناس شهرداری که در گزارش قبلی به جام جم آنلاین اطلاعات مفیدی داده بود، گفتگو کنیم. او بر خلاف گذشته میلی به صحبت نداشت و ظاهر امر نشان می‌داد که به او گفته شده با رسانه‌ها سخن نگوید، ما را به روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران ارجاع داد.

بر این اساس با مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران نیز تماس گرفتیم که البته منجر به دریافت پاسخ روشنی نگردید و او با اشاره به اینکه امور مربوط به تابلو در حیطه اختیارات سازمان زیباسازی شهرداری است، گفت: جمع آوری تابلوی این واحد به موضوع مجوز زیباسازی ربط دارد و بصورت اتفاقی با مساله درختان چنار مصادف شده است!

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا با وجود قرار گرفتن دو تابلو در ضلع شمالی و جنوبی این نمایشگاه خودرو، شهرداری تنها اقدام به برداشتن تابلوی ضلع جنوبی (تابلوی نبش کوچه سپهبد قرنی که سرنوشت درختان را رقم زده) کرده و آیا تنها این تابلوست که مشمول اخذ مجوز می‌شود، پاسخی نداده و اعلام نظر را به زمانی نامعلوم موکول کرد!

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس