Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: فردی که با هدف رواج همجنس‌گرایی در کشور چند گروه تلگرامی راه‌اندازی کرده و باعث انحراف هزاران جوان ایرانی شده بود در مشهد دستگیر شد و، با قرار ٢٠٠ میلیون تومانی، راهی زندان گردید.

مأموران ادارۀ فضای مجازی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌ رضوی، در پی رصد گروه‌ها و کانال‌های فعال در تلگرام، به گروهی تحت عنوان «آکادمی جوانان ایران» برخوردند که از سوی فردی ناشناس با هدف اشاعۀ اعمال منافی عفت در جامعه راه‌اندازی شده بود و بیش از ١١٠٠ نفر عضو داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات تیم بررسی‌‌کننده حاکی از آن بود که ادمین‌ها افرادی که به همجنس‌گرایی تمایل دارند را در این گروه عضو می‌کنند و آنان را به یکدیگر معرفی می‌کنند که جزئیات این گزارش به صورت مکتوب در اختیار دکتر جاویدنیا، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، قرار گرفت.

با توجه به اهمیت موضوع، پرونده برای بررسی بیشتر به شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای ارجاع شد و مسئولیت ادامۀ تحقیقات قضایی این پرونده بر عهدۀ قاضی Judge حقدادی قرار گرفت که، طی بررسی‌های این شعبه، صحت خبر واصله مشخص شد و دستور شناسایی عامل یا عوامل راه‌انداز این گروه تلگرامی صادر گردید.

در تحقیقات بعدی کارشناسان پلیس Police اطلاعات و امنیت عمومی، مشخص شد مدیر این گروه در چند گروه تلگرامی دیگر به نام‌های «محمد٢٠»، «دوستان»، «حسام» و «هفت‌رنگ» که ماهیت رواج همجنس‌گرایی دارند نیز به عنوان یکی از ادمین‌های آن فعالیت دارد که مأموران، طبق ردزنی‌های تخصصی خود، این مرد جوان را در مشهد شناسایی کردند.

ضابطان قضایی، با به دست آوردن سرنخ از محل اختفای متهم اصلی این پرونده، ضمن ارائۀ گزارش به دادسرا، دستور جلب وی و حکم ورود به منزلش را اخذ کردند و وارد عمل شدند. در اقدامی غافل‌گیرانه، این مرد جوان در مخفیگاهش واقع در منطقۀ قاسم‌آباد دستگیر شد و، پس از تشکیل پرونده، به دادسرا منتقل گردید.

رواج اعمال منافی عفت برای روکم‌کنی

متهم با خیال اینکه می‌تواند با کتمان حقیقت و تکذیب اخبار به‌دست‌آمده از دست قانون Law بگریزد در بازجویی‌های ابتدایی مدام از بی‌خبری‌اش از اظهارات پلیس حرف می‌زد و خود را بی‌اطلاع نشان می‌داد اما، از جایی که مردان قانون از پیش دست متهم این پرونده را خوانده بودند و احتمال انکار واقعیت از سوی او را در نظر گرفته بودند، مدارک و مستندات دیجیتالی که نشان می‌داد متهم اصلی خود اوست را در اختیار دادسرا قرار دادند.

در حالی که مرد جوان مدام جرمش را انکار می‌کرد، یک‌باره با طوماری مواجه شد که تمام سابقه و فعالیت‌های سایبری‌اش را موبه‌مو نشان می‌داد. او، که دیگر راهی جز اعتراف پیش رویش نبود، به‌ناچار لب گشود و با این مقدمه که «همه‌چیز از یک کل‌کل ساده شروع شد.» به تمام اعمال منافی عفت خود اعتراف کرد. او به قاضی حقدادی گفت: «چندی پیش در یکی از گروهای تلگرامی که باهدف رواج همجنس‌گرایی راه‌اندازی شده بود به عنوان یکی از مدیران گروه فعالیت می‌کردم که سر یک مسئلۀ جزئی با مدیر اصلی گروه به مشکل برخوردم و بحث کردم. هرچه دلش خواست بار من کرد و به من گفت، اگر قرار است در گروهش مدیر باشم، باید طبق قانون او عمل کنم. بدجور به من برخورده بود. برای همین، به او گفتم: «فکر کرده‌ای راه‌اندازی یک گروه چقدر زمان می‌برد؟». برای همین، با مدیر اصلی وارد کل‌کل شدم و گروهی تحت عنوان «آکادمی جوانان ایران» را راه‌اندازی کردم.».

متهم در پاسخ به سؤال مقام‌ قضایی مبنی‌بر اینکه گروه را با چه هدفی راه‌اندازی کرده است ادامه داد: «می‌خواستم فضایی برای دوستی و آشنایی پسران و دختران جوان به وجود بیاورم که، پس از راه‌اندازی و کمی تبلیغ در کانال و گروه‌های دیگران، تعداد قابل‌توجهی عضو این گروه شدند.».

این مرد ٣٠ ساله دربارۀ چند گروه همجنس‌گرایی دیگر که ادمین آن‌هاست گفت: «تبادل لینک با گروه‌های مشابه نیازمند این بود که من هم یکی از ادمین‌های آنان شوم. برای همین، طبق هماهنگی مدیران اصلی، در پنج گروه مشابه دیگر ادمین شدم.».

ایجاد چند رابطۀ غیراخلاقی

طبق بررسی تجهیزات دیجیتالی کشف‌شده از خانۀ متهم و واکاوی این تجهیزات در آزمایشگاه ادارۀ فضای‌ مجازی فرماندهی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌ رضوی، اطلاعاتی دیگر که نشان می‌داد متهم اصلی این پرونده چند نفر آقا را برای ایجاد یک رابطۀ غیراخلاقی به همدیگر معرفی کرده است به دست آمد که متهم در ادامۀ تحقیقات پرونده این موضوع را نیز تأیید کرد.

روند تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه مشخص شد دو مورد از گروه‌هایی که متهم در آن‌ها به عنوان ادمین فعالیت داشته است در شیراز و قزوین می‌باشند که دستور جلب عامل یا عوامل راه‌انداز این گروه‌ها نیز از سوی مقام قضایی صادر شد.

دادیار شعبۀ ٢٣٣ شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: «متهم اصلی این پرونده ٣٠ ساله و دارای مدرک فوق‌دیپلم مخابرات است که، پس از تفهیم اتهام، با قرار متناسب قضایی راهی زندان Prison شد و تحقیقات از او ادامه دارد.».

قاضی مهدی حقدادی افزود: «اتهامات متهم اصلی این پرونده فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا‌، افشای محتویات مستهجن و معرفی دو نفر جهت عمل منافی عفت است که قانون‌گذار تا ١٠سال حبس و شلاق Whip برای مرتکبان این جرائم در نظر گرفته است.».

وی در پایان خطاب به خانواده‌ها تأکید کرد: «ممکن است امروز دختران و پسرانی در برخی خانواده‌ها باشند که دچار اختلالات روانی تمایل به گرایش‌ها، رفتارها و افکار ضدجنسی خود باشند. برای مثال، پسرانی که گرایش به اعمال دخترانه یا دخترانی که میل به رفتار پسرانه دارند. این موضوع جای هیچ نگرانی‌ای ندارد و پدر و مادرها باید آگاهانه با این مشکل برخورد کنند چراکه آسیب روحی در این‌گونه افراد بسیار زیاد است و ممکن است فرزندشان خانواده‌گریز شود. والدین، بدون اینکه رفتار سرکوبگرانه‌ای در این زمینه از خود نشان دهند، ابتدا با فرزند خود رابطۀ دوستانه برقرار کنند و به او بگویند قصد دارند کمکش کنند. پس از اینکه پدر و مادرها اعتماد فرزندشان را جلب کردند، او را به یک مرکز روان‌درمانی و روان‌پزشکی ببرند تا مراحل درمان وی زیر نظر متخصصان این راه انجام شود.».

حقدادی ادامه داد: «امروزه برای اینگونه افراد مراجع قضایی با شرایط خاص و نظریۀ متخصصین پزشکی قانونی احکام جواز تغییر جنسیت را صادر می‌کنند.».

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در مسیر مقابله با بی حجابی قطعاً با باندهای مروج فساد و فحشاء در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد شد و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

به گفته وی، صدای امثال علی نژادها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشور ما را ویران کند اما زهی خیال باطل که نمی‌دانند امثال شهید سلیمانی‌ها مقابل آنها می‌ایستند و ناکامشان می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: قطعاً اینکه نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه است.

جابری انصاری گفت: اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی این مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

وی بیان کرد: مردم متدین البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش‌ها حمایت قاطع دارند. قطعاً جهاد تبیین یکی از اولویت‌هایی است که همه دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قائل بر این هستیم که خانواده‌ها نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش‌ها توجه جدی داشته باشند. با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان‌ها و معابر ضروری است.

وی گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام مأموریت‌های قانونی، خواهند بود.

کد خبر 6087320

دیگر خبرها

  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند