Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@03:45:54 GMT

سن زیاد کشاورزان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۲۸۸۴

سن زیاد کشاورزان ایرانی

به گزارش جهان نيوز، اسکندر زند - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در بسیاری از کشورهای دنیا سازمان‌هایی به نام کشاورزان آینده دارند تا بتوانند با فرهنگ سازی و ترویج این شغل مهم و با ارزش در کشور را نسل به نسل انتقال داد. اما با وجود این مساله بالا بودن سن کشاورزان و بهره‌برداران در بخش کشاورزی یکی از نگرانی‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  به گفته وی، میانگین سن کشاورزان در ایران ۵۳ سال است که هم‌تراز با آمریکاست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بالا بودن و بالا رفتن سن کشاورزان در دنیا به دلیل کمتر بودن جاذبه‌های این شغل است، گفت: در ایران برای قشر جوان طرحی تحت عنوان تقویت کشاورزان آینده را آماده کرده‌ایم که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه آن را تایید و بودجه مورد نیاز اجرای این طرح را تخصیص دهد.

فقط ۵ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی است

زند تاکید کرد: باید بتوانیم هنرستان‌های کشاورزی را فعال کنیم که یکی از خواسته‌های شخص وزیر در چهار ساله پیش‌روست تا بتوانیم فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی به ویژه در زمینه‌ کارودانش و فنی و حرفه‌ای را تقویت کنیم و زمینه جذب آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که درصدد افزایش انگیزه برای جذب اقشار جوان به بخش کشاورزی در راستای اجرای طرح تقویت کشاورزان آینده هستیم، ادامه داد: بالابودن سن بهره‌برداران به غیر از مساله جاذبه‌ به مسائل دیگری از جمله سرمایه، تکنولوژی و غیره نیاز دارد که جوانان این دو را در اختیار ندارند و نمی‌توانند با مبلغی کم به کار کشاورزی بپردازند.

اما باید به کشاورزان جوان برای سرمایه‌گذاری کمک کرد و از سوی دیگر نیز سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی چندان پر رونق نیست و از هر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری حدود پنج میلیارد تومان آن به کشاورزی اختصاص دارد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان