Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: پس از ابلاغ آزمون ارزیابی توانمندی مالی از سوی هیئت دولت، متقاضیان برای ورود به صندوق بیمه همگانی رایگان باید آزمون وسع بدهند.

به گزارش ایسنا، «خدیجه ابراهیم‌خانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که برای نخستین‌بار در صندوق بیمه همگانی رایگان ثبت‌نام می‌کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به اداره‌کل منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین اگر متقاضی نخواهد تحت ارزیابی توانمندی مالی قرار بگیرد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه (20 هزارتومان برای هر نفر از اعضای خانواده) صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند. البته پنجاه درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

این مسئول با اشاره به پرداخت‌های اخیر به مراکز طرف قرارداد، ادامه داد: هیچ‌گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای صندوق‌های روستایی، بیماران خاص و سلامت همگانی بیمه سلامت صورت نگرفته است. همچنین با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی‌ها به همه مراکز طرف قرارداد و با پیگیری‌های انجام گرفته توسط سازمان، در طول دو ماه اخیر بخش زیادی از مطالبات از سوی اداره‌کل بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی افزود: در طول دو ماه اخیر و با پرداخت اوراق غیرنقدی که به دانشگاه علوم‌پزشکی اختصاص یافت، تا حد بسیار زیادی از بدهی‌های پارسال تسویه شد و فقط مقداری از مطالبات اسفند ماه باقی مانده است. در همین ارتباط، مطالبات داروخانه‌های خصوصی و بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز به ترتیب تا پایان خردادماه امسال و تا دو ماه پرداخت شده است. علاوه بر این، مطالبات مطب‌های خصوصی تا پایان بهمن‌ماه، مطالبات کلینک‌های خصوصی تا پایان دی‌ماه و مطالبات مراکز فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و آزمایشگاه‌ها نیز تا پایان پارسال پرداخت شده است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اجرای بخشنامه اخیر سازمان بیمه سلامت در خصوص بیمه سلامت همگانی، بر استمرار ارائه خدمات تمدید رایگان دفاتر بیمه به همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان برای همه بیمه‌شدگان تحت پوشش و افرادی که یک بار به عضویت این صندوق در آمده‌اند ولی الان فعال نیستند، کماکان به‌صورت رایگان انجام می‌شود. هم‌چنین دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، سایر اقشار و روستائیان کماکان به‌صورت رایگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس

وزیر آموزش‌ و پرورش از برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا مراد صحرایی با اشاره به برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: در این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب و از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی به دست بیاورند تا مشمول رتبه‌بندی شوند، افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 750018

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو