Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان خرید کتاب در استان تا پایان سال گذشته ۷۵ میلیون بود، گفت: پیش بینی می شود این مهم تا پایان امسال به ۵ برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ احمد محبی شامگاه (۳۰ آبان) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کتاب در خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران،‌ خرید بخشی از کتب چاپ شده آنها را در دستور کار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه میزان خرید کتاب در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، ۲۰ میلیون تومان بود،‌ افزود: این رقم در پایان سال گذشته به ۷۵ میلیون رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال به پنج برابر افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ ناشر و ۲ نمایندگی نشر در استان خراسان جنوبی وجود دارد،‌ افزود: با تدبیر و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد،‌ امسال تلاش می کنیم تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای افزایش مکان و تجهیزات در اختیار کتابداران قرار داریم که در هشت ماهه اول امسال،‌ ۲ نفر برای این مهم اقدام کرده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین رسالت های ما،‌ اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است،‌ ادامه داد: علی رغم گسترش شبکه های مجازی، بازهم هیچ چیزی نتوانسته است جای کتاب را پر کند.

 

وی از اجرای طرح های مختلف از جمله طرح های «عیدانه،‌ تابستانه،‌ پاییزه و ... » در راستای تحقق و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: یکی از جدیدترین طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد «طرح کتابگردی» است که بر اساس این طرح،‌ فعالان حوزه کتاب می توانند پنج شنبه هفته جاری در کتابفروشی های سراسر کشور حضور یابند و مردم را نسبت به خرید کتاب،‌ ترغیب و تشویق کنند.

 

محبی تصریح کرد: این طرح در ۲ آذر امسال، همزمان با سراسر کشور،‌ در کتابفروشی های خراسان جنوبی نیز اجرا می شود.

 

وی اجرای طرح «جام باشگاه های کتاب» در فردوس خبر داد و گفت: در این طرح میزان مطالعه افرادی که در باشگاه کتاب عضو هستند، ارزیابی می شود و افرادی که از امتیاز بالاتری کسب کنند،‌ برای شرکت در مرحله کشوری خانه کتاب، معرفی می شودن.

 

به گفته وی، جام باشگاههای کتاب در سه شهرستان فردوس،‌ قاین و زیرکوه با هدف رقابت بین اعضای این باشگاه اجرا می شود.

 

محبی در ادامه با اشاره به اینکه اطلاع رسانی برگزاری جشنواره ملی کتاب استان از تیرماه امسال آغاز شد، افزود: تا ۲۲ مهرماه امسال،‌۲۰۵  اثر از نویسندگان،‌ دانشگاهها و دستگاه های مختلف فرهنگی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۸۹ اثر در بخش ویژه و ۱۱۷ اثر در بخش محوری بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تعداد نسخ کتب منتشر شده در استان را تا پایان سال ۹۲ ، ۳۶ نسخه کتاب عنوان کرد که این رقم در پایان سال گذشته به ۱۰۵ نسخه افزایش یافت و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال تعداد نسخ کتب منتشر شده در استان خراسان جنوبی به ۱۴۰ نسخه افزایش یابد.

 

وی به بزرگترین رویداد فرهنگی استان خراسان جنوبی «نمایشگاه کتاب» استان هم اشاره کرد و با ابراز رضایت از میزان فروش و بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال گفت: در بین برخی از استان های برخوردار،‌ خراسان جنوبی در برپایی نمایشگاه کتاب توانست رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

 

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره ملی کتاب در خراسان جنوبی قرائت و از برترین های این جشنواره تجلیل شد. همچنین در این مراسم جدیدترین کتب منتشر شده استان خراسان جنوبی رونمایی شد.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلج مدیر کمیته اداری و مالی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی افزود: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۴۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰ هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

خلج در پایان گفت: اعضای هیات علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و …) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

کد خبر 6095044 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد