Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس انجمن هپاتیت ایران گفت: ارائه آموزش‌هاي پيشگيري در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اولویت بسیار مهمی است و امیدوارم متولیان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سلامت جامعه در ورود به این موضوع شجاعانه عمل كنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سید موید علویان ،رئیس انجمن هپاتیت ایران افزود: کاهش مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد از اولويت‌هاي مهم است و باید در این زمینه بر ارایه آموزش تکیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه متاسفانه در این حوزه گاهی در کشور افراط و تفریط ایجاد می‌شود، اظهار کرد: به عنوان مثال می‌گوییم به معتاد متادون بدهیم تا به سمت تزريق نرود، اما باید پرسید اگر کسی خواست مواد تزریقی مصرف کند، چه کاری انجام دهیم؟. سوال دیگر این است که آیا دادن سرنگ به معتاد، تشویق معتاد به تزریق است؟. خیر اینطور نیست، چراکه آن فرد در هر صورت تزریق را انجام می‌دهد.


علویان ادامه داد: حال سوال دیگر این است که اگر فردی در جامعه رابطه جنسی خارج از چارچوب داشت، با او چه کنیم؟ به نظر من در وهله اول باید به او آموزش‌های لازم را ارائه کنیم تا از این کار پرهیز کند، اما اگر به این آموزش توجه نکرد، باید به او وسایل پیشگیری بدهیم.


رئیس انجمن هپاتیت ایران خاطرنشان کرد: بحث اعتیاد به مواد مخدر چند وجهی است؛ من نمی‌گویم فقط وسایل پیشگیری توزیع کنیم، بلکه باید از نظر فرهنگی نیز اقداماتی را انجام دهیم. چراکه این رفتارهای پرخطر وجود دارند.


وی با اشاره به اینکه بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری و لازم است، تصریح کرد: مصرف مواد مخدر منشا بروز بسیاری از  بیماری از جمله هپاتیت است به همین دلیل انجمن هپاتیت ایران بحث واکسیناسیون کودکان کار را در اولویت کاری قرار داده است .


علویان تاکید کرد:  آموزش مهمترین رکن مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و باید از تمامی توان و امکانات موجود در این مسیر استفاده کرد.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان