Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خانه ملت، طی بیانیه‌ای خرسندی خود را نسبت به پایان سیطره شجره خبیثه داعش ابراز کردند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز چهارشنبه (1 آذر ماه 96) مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

جهت تأمین نظر شورای نگهبان

تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی ممنوع شد

در ابتدا، نمایندگان مجلس با اصلاح طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکیان در صحن علنی مجلس:

پایان داعش دستاورد بزرگی در مقابل توطئه‌های آمریکا و قدرت‌های سلطه طلب است/ مدیون شهدای مدافع حرم هستیم

مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه گفت: قرار است بیانیه‌ای از سوی همه نمایندگان در خصوص شکست داعش صادر شود.

*طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران تصویب شد

سیدجواد حسینی کیا نیز در قرائت گزارش کمیسیون صنایع تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات اظهار داشت: ابتدا کمیسیون طی نامه ای اطلاعات لازم در خصوص تمامی موضوعات تحقیق و تفحص را از وزارت تعاون درخواست نمود که متاسفانه اطلاعات مذکور به کمیسیون واصل نشد.

*لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل بین ایران، افغانستان و هند تصویب شد

در ادامه وکلای ملت، با لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند موافقت کردند.

*یک فوریت طرح ساماندهی و کاهش زندانیان تصویب شد

نمایندگان همچنین با یک فوریت طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با 122 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

طرح سؤال از وزیر نفت به علت فروش گاز ارزان به نروژ

چرا گاز طبیعی کشور به ثمن بخس به شرکت نروژی فروخته شده است؟

همچنین طرح سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از وزیر نفت درمورد فروش گاز به یک شرکت نروژی با قیمت نازل به هیات رئیسه تقدیم شد و هیات رئیسه نیز آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی ارجاع داد.

*رای مثبت مجلس به یک فوریت طرح «لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول»

در ادامه نیز،‌ نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح تعطیلات رسمی با 134 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

شهریاری در نطق میان‌دستور:

برای چندمین بار پوزه آمریکای جهان‌خوار و ایادی استکبار در سوریه و عراق به خاک مالیده شد

در بخش دیگری از نشست امروز صحن، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان طی سخنانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: بسیج توانست با حشدالشعبی در عراق و سوریه فتنه بزرگ تکفیری‌ها و داعش را بر هم بزند و با رهبری مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی بتوانند مدیریت کنند و پرونده این جرثومه‌های فساد را در هم بکشند.

مطهری در دفاع از طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی:

افزایش تعطیلات به ضرر اقتصاد کشور است

علی مطهری نایب رئیس مجلس هم به عنوان طراح طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی اظهار داشت: این طرح قرار بود دو فوریتی باشد اما فرصت نشد زیرا ما می‌خواستیم اصلاح تعطیلات رسمی کشور به همین تعطیلات 8 ربیع الاول امسال برسد ولی نهایتا با یک فوریت مطرح شد.

حسینی در نطق میان دستور:

تخصیص 1.5 میلیارد دلار به توسعه روستاها باعث افزایش تورم می‌شود

فاطمه حسینی نماینده مردم تهران نیز از ناطقان میان دستور دیگر امروز طی سخنانی، اظهارداشت: حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه را به هموطنان عزیزم تسلیت می‌گویم و از این مردم غیور که با همدلی خود به یاری کرمانشاه شتافتند به نوبه خود تشکر می‌کنم.

نامه 182 نماینده به رهبر انقلاب درباره پایان داعش

از مجاهدت‌ رزمندگان مقاومت بویژه قاسم سلیمانی تشکر می‌کنیم/ اگر مجاهدت‌ها نبود باید در شهرهای کشورمان با داعش می‌جنگیدیم/لزوم آمادگی برای مقابله با اقدامات مشابه

182 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن گرامیداشت شکست داعش از مجاهدت‌ها و رشادت‌های حماسه‌سازان و رزمندگان قدردانی کردند.

بیرانوندی در نطق میان‌دستور:

دولت و مجلس با همفکری به غم نان بازنشستگان خاتمه دهند

 محمد بیرانوندی نیز در نطق میان‌دستور ضمن تسلیت به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: از مردم نوعدوست، آگاه و بی‌نظیر ایران که در ساعات نخست زلزله با تمام هستی خود در خیابان‌های سر پل ذهاب و جاده‌های میان شهری و روستایی قصر شیرین حضور پیدا کردند، تشکر می کنم.

* طرح الزام سازمان صداوسیما به همکاری درباره اقتصاد مقاومتی اعلام وصول شد

در ادامه نیز دو لایحه و یک طرح قرائت شد.

*تذکر نماینده مردم ابهر به رئیس‌جمهور در مورد شنیده نشدن صدای اعتراضی مالباختگان مؤسسات مالی

در بخش پایانی نشست، تذکرات کتبی نمایندگان از سوی هیأت رئیسه قرائت شد.

* نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت

نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نائب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش