Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: یکی از گرایش های اصلی جوانان به سمت پدیده شوم و منکر بزرگ اجتماعی اعتیاد، نبود اطلاع و آگاهی نسبت به مضرات مواد مخدر است.

به گزارش ایرنا علی زندی روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در باغ تاریخی رحیم آباد بیرجند افزود: سال گذشته سه هزار نفر در استان آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از مواد مخدر را توسط اداره کل بهزیستی استان فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نسل جوان و پویای ما شیفته آموزش است گفت: اینکه بتوانیم آموزش ها را به صورت مصور به جامعه هدف ارایه دهیم بازخورد بسیار مفید و مطلوبی دارد تا اینکه صرفا شنیداری باشد.
وی بیان کرد: معتقدیم نمایشگاه هایی که به صورت سمعی و بصری در راستای پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی برگزار می شود، بسیار کاربردی خواهد بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: امروز اگر کوچکترین کوتاهی و غفلتی در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد انجام شود چه بسا این مصیبت درب خانه خودمان خیمه بزند.
وی تاکید کرد: امروز اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت پایدار دارد به واسطه رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، نیروهای خدوم مرزبانی، امنیتی و اطلاعتی، انتظامی، سپاه و بسیج و تمامی دستگاه های مربوط در حوزه امنیت است.
وی گفت: معتقدیم اگر امنیت نباشد سلامت نیز نخواهد بود کما اینکه خداوند دو موهبت سلامت و امنیت را برای انسان به ارمغان آورده است.
زندی افزود: بعد از ورود سردمداران صلح در کشور افغانستان، کاشت و داشت مواد مخدر متفاوت شد و برابر اعلام رسمی سازمان ملل بیش از 84 درصد تریاک دنیا در این کشور تولید می شود.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: از سال 76 تا 95 رشد بسیار فزاینده و چشمگیری در زمینه کاشت و داشت مواد مخدر شاهد هستیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به این است که در عرصه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به چهار هزار شهید و 12 هزار نفر جانباز تقدیم کرده است.
وی گفت: نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد سال 93 در مکانی که شهرداری و شورای شهر به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده بودند دایر شد اما فضای مناسبی نبود و امروز این نمایشگاه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان در یکی از مهمترین مکان های تاریخی بیرجند دایر شد.
وی بیان کرد: مبلغ 40 میلیون تومان از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر برای
راه اندازی این نمایشگاه هزینه شد.
وی ادامه داد: همچنین در ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری موافقت تامین یک دستگاه اتوبوس به صورت نمایشگاه سیار برای اداره آموزش و پروش استان اخذ شد و به زودی تجهیز و در اختیار این دستگاه قرار خواهد گرفت.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: امروز مواد مخدر صنعتی در اشکال و رنگ های مختلف در جامعه ارایه می شود و بیش از 720 نوع مواد مخدر صنعتی وجود دارد که سوداگران و مافیای مواد مخدر برای اینکه منفعت و سود زیادی به دست بیاورند دست به هر کاری می زنند.
وی بیان کرد: سال گذشته قیمت مواد مخدر شیشه به دلیل اقدامات ارزنده دستگاه های مقابله ای استان به واسطه حمایت های دستگاه های قضایی رشد فزاینده ای داشت که بازار مواد در حال از دست رفتن بود لذا تریاک حاوی مواد سرب وارد بازار شد.
وی گفت: امروز رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی شخصا ورود کرده اند و ریاست قوه قضاییه روز گذشته اعلام کردند یکی از خواسته های مقام عظمای ولایت از سیستم قضایی در حوزه آسیب های اجتماعی است.
زندی با تاکید به اینکه دشمن گروه بسیار تاثیرگذار نسل جوان و پویای جامعه را هدف قرار داده است افزود: نسل جوان با مواد مخدر صنعتی درگیر شده است و اگر اقدام نکنیم آسیب های فراوانی جامعه را درگیر خواهد کرد.
وی همچنین گفت: پایان حکومت خلاف موازین شرعی و قانونی داعش بعد از 6 سال اقدامات بزدلانه افرادی که بویی از انسانیت نبرده بودند مقتدارنه توسط رسانه ملی اعلام شد.
وی بیان کرد: داعشی که توسط سردمدارن آزادی حمایت می شد نتوانست در تقابل نظامی با جمهوری اسلامی موفق شود کما اینکه شهدای زیادی در این مسیر دادیم.
این مقام مسئول گفت: ترامپ در زمانی که تبلیغات انتخاباتی آمریکا مطرح بود به صراحت اعلام کرد داعش دست نشانده اوباماست، امروز تمام افرادی که در راستای منویات رهبری اقدام می کنند و دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند این را می دانند که آمریکا جز فقر و نیستی چیزی به ارمغان نیاورده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش