Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@18:57:46 GMT

فعالیت موکب‌های ۲۰ استان در مناطق زلزله‌زده

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۳۵۵

فعالیت موکب‌های ۲۰ استان در مناطق زلزله‌زده

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از فعالیت موکب‌های ۲۰ استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: طبخ غذا و پخت نان توسط موکبها انجام می‌گیرد.

به گزارش مشرق، جمشید گودرزی با تشکر از پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و محبان اهل بیت(ع) از موکب‌های فعال در مناطق زلزله زده گفت: هم اکنون  با همت خیرین، نزدیک به 70هزار پرس غذا در هر وعده طبخ و میان هموطنان زلزله زده توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت موکب‌های 20 استان در مناطق زلزله زده

وی افزود: علاوه بر طبخ و توزیع غذا، 4 دستگاه نانوائی ماشینی نیز توسط موکب‌ها در مناطق زلزله زده مستقر شده و نان گرم به هموطنان می‌دهد.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین، گردهمایی عظیم اربعین و پذیرایی کریمانه از حدود 3 میلیون زائران سیدالشهدا(ع) در روز را تجربه‌ای ارزشمند دانست و گفت: فعالیت جهادی خادمان موکب‌های ایرانی در شرایط سخت و زمان کوتاه برای برپایی یک مرکز ارائه خدمات، همگی نشان از پتانسیل بالای موکب‌ها برای فعالیت در مواقع بحرانی دارد که می‌توان از این ظرفیت در شرایط مقتضی استفاده کرد.

گودرزی با اشاره به نظامند شدن ساختار فعالیت هیئت‌های مذهبی  و موکب‌ها در قالب اجرای طرح صدور پروانه موکب‌داری گفت: هرچند بسیاری از موکب‌های اربعین زمان وقوع زلزله در حال جمع‌آوری موکب و بازگشت به مبادی مرزی بودند اما در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی همگانی، بلافاصله خود را به مناطق بحرانی رساندند.

وی در توضیح چگونگی خدمات دهی موکب‌ها گفت: در همان روزهای ابتدایی، موکب‌های تعدادی از استان‌ها با ایجاد آشپزخانه در مناطق زلزله زده و اعزام خادمان مشغول ارائه خدمات اولیه و ضروری به هموطنان شدند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین افزود: موکب‌های سایر استان‌ها نیز وظیفه پشتیبانی را برعهده گرفته و در زمینه جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده و ارسال محموله‌ها فعال شده‌اند.

گودرزی اظهار کرد: بلافاصله پس از فراخوان ستاد بازسازی عتبات، تعدادی از خادمان و موکب‌ها که در مبادی مرزی مانند شلمچه، چذابه و استان‌های نزدیک به کرمانشاه مانند ایلام، همدان و مرکزی بودند با جمع آوری کمک‌های مردمی و اقلام ضروری عازم منطقه شدند.

وی تصریح کرد: خادمان اعزامی موکب‌ها، طی روزهای گذشته افزون بر طبخ و توزیع غذا در فعالیت‌های جهادی و عمرانی نیز حضور موثری داشتند و به هموطنان زلزله زده در برپایی چادرها، آوار برداری و ... کمک ‌کرده‌اند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: موکب شهدای ورزشکار جامعه فوتبال، مدافعان حرم، امام کاظم(ع) و عقیله العرب اعزامی از خوزستان، موکب‌های‌ اعزامی از گیلان، موکب اعزامی از ورامین، موکب‌های کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، موکب نوکران، رایت العباس، موکب شهدای سنگرساز بی سنگر از کرمانشاه، موکب اعزامی از دزفول، موکب بیت الزهرا اعزامی از سمنان، موکب آبشار عاطفه‌ها از مازندران و چند موکب دیگر از تهران، اصفهان، کرمان، همدان، مرکزی، قم و زنجان هم اکنون در مناطق زلزله زده فعالیت می‌کنند.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید

سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد و اعلام کرد: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و احتمال بارش تگرگ گندم و غلات را به نقاط امن حمل کنید.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد. رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

این سامانه بارشی در روز شنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین را در بر خواهد گرفت.

اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامد‌های احتمالی این سامانه خواهد بود.

در این راستا به پرهیز از سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • از روستای مهمویی تا عتبات عالیات 
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • بارش شدید برف و باران در این مناطق/ از کوهنوردی بپرهیزید