Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:07:49 GMT

میزان یاری مناطق آزاد به زلزله‌زدگان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۶۵۵۱

میزان یاری مناطق آزاد به زلزله‌زدگان کرمانشاه

در کنار مردم کشورمان ذر سرزمین اصلی، سازمان‌های مناطق آزاد و مردم ساکن در این مناطق نیز تلاش خود را برای یاری‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام دادند.

به گزارش ایسنا، پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و از دست دادن جمعی از هموطنان‌ در این استان سازمان‌های مناطق آزاد پس از اعلام آمادگی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به یاری مردم در مناطق زلزله زده غرب کشور شتافتند و این سازمان‌ها علاوه بر تشکیل ستادهای تصمیم گیری برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه، اقدام به اطلاع رسانی برای جمع آوری کمک های مردمی کردند که با استقبال مردم ساکن در این مناطق مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جزیره کیش تاکنون میزان جمع آوری کمک ها از ۵۰ تن گذشته است. از این میان ۳۸ تن از جمله ۲۵۰۰ تخته پتو به مناطق زلزله زده ارسال و ۱۵ تن دیگر نیز آماده ارسال است. این محموله ها با دو پرواز کیش ایر و دو پرواز سی ۱۳۰ ارتش جمهوری اسلامی به کرمانشاه ارسال شده است. در منطقه آزاد ارس نیز تاکنون کمک های مردمی شامل ۱۷ قلم کالا به میزان ۴۰ تن توسط ارسوندان به مناطق زلزله استان کرمانشاه اهدا شده است.

همچنین در جزیره قشم با اعلام سازمان منطقه آزاد قشم و جمعیت هلال احمر این جزیره، علاوه بر جمع آوری کالاهای مختلف، حدود ۴۳۰۰ تخته پتو جمع آوری شده و در منطقه آزاد اروند هم مردم شهرهای آبادان و خرمشهر به یاری زلزله زدگان غرب کشور آمدند. علاوه بر این در منطقه آزاد انزلی دو کامیون حاوی کمک‌های سازمانی و مردمی با حضور نمایندگان این سازمان در فرمانداری کرمانشاه تحویل متولیان امر شد. کاروان کمک‌های مردمی منطقه آزاد چابهار هم به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد. کمک‌هایی که در قالب چهار دستگاه تریلی به ارزش ۵۷۵ میلیون تومان به استان کرمانشاه ارسال شد تا مورد استفاده زلزله زدگان قرار گیرد.

مردم شهرهای شوط، پلدشت، ماکو و بازرگان در منطقه آزاد ماکو نیز اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آنها به مناطق زلزله کردند. اقلام خوراکی، پتو، آب معدنی، دارو، چادر، وسایل گرمایشی، کنسرو، لباس، فرش و وکت، مواد غذایی و اقلام بهداشتی از جمله کالاهایی است که در مناطق آزاد کشور برای کمک به زلزله زدگان جمع آوری و ارسال شد. همچنین در کنار سازمان‌های مناطق آزاد و مردم، اصناف، بازاریان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، انجمن‌های مردم نهاد و خیریه‌ها، خیرین و اتاق‌های بازرگانی در این حرکت و مشارکت مردمی نقش مهمی ایفا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : تعهد اشتغال استان کرمانشاه در سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۵۴ نفر بوده که ۱۱۶ درصد تحقق داشته است و یکی دیگر از موارد مهم در سنجش اشتغال ایجاد شده افزایش بیمه‌شدگان اجباری در نهاد‌های بیمه‌گر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: امسال تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه بر اساس اعلام وزارت کار ۲۶ هزار فرصت است که سهم هر دستگاه و شهرستان در آن دیده شده و به صورت ویژه برای صمت، گردشگری و کشاورزی تکالیف بیشتری مشخص شده است.

محمدی تصریح کرد: امسال سهم اشتغال به صورت کشوری کاهش یافته که توانایی و میزان تحقق هر استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ بیکاری فصلی اعلام شده نرخ بیکاری در استان کرمانشاه افزایش یافته، اما میانگین سالانه نرخ بیکاری در استان قطعا کمتر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی استانداری کرمانشاه در بحث اشتغال طی سال گذشته احیای واحد‌های راکد بوده که طی آن ۲۰ واحد صنعتی و بیش از ۲۰ واحد کشاورزی بر اساس برنامه مدون مجدد به چرخه تولید بازگشتند و این مهم نیز امسال در اولویت قرار دارد.

محمدی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی امسال با تاکید استاندار کرمانشاه برای گردشگری و توریست سلامت به صورت ویژه از کشور عراق برنامه‌ریزی شده و همچنین افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی مانند بیواتانول و تکمیل زنجیر ارزش صنایع کشاورزی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با وجود آن که دیرتر از سایر مناطق مصوب جدید به استان کرمانشاه ابلاغ شد، اما برنامه‌های لازم با سرعت بیشتری اجرا شد و مدیرعامل و هیأت مدیره منطقه آزاد نیز طی هفته گذشته انتخاب شدند و پس از تصویب طرح جامع آماده واگذاری زمین و سرمایه‌گذاری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به دلیل اینکه در حوزه بخش خصوصی قرار دارد باید بخش زیادی توسط سرمایه‌گذاران تأمین شود و دولت نیز کمک‌هایی را خواهد داشت.

محمدی گفت: به دنبال تأسیس صندوق توسعه برای منطقه آزاد قصرشیرین هستیم که بتوانیم مشارکت مردم را در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب بر آن مشارکت مردم در اقتصاد تاکید دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر