Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه گیلان ۱۰۷ کتابخانه عمومی و بیش از ۵۴ هزار عضو فعال دارد گفت: ۶۵ درصد کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، هادی نوری ظهر امروز در همایش تکریم مقام کتابخوان و ترویج گفتمان کتابخوانی استان گیلان با اشاره به اینکه خانواده سهم عمده‌ای در ترویج مطالعه دارد اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید در راستای توسعه کتاب و و کتابخوانی تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های روانی جامعه در راستای توسعه فرهنگ کتاب ارتقاء یابد خاطرنشان کرد: توسعه و ارتقاء فرهنگ مطالعه یک همدلی و همکاری جمعی در جامعه را می‌طلبد.

نوری با اشاره به فضای مجازی و با تاکید بر اینکه فضای مجازی را باید به‌عنوان یک واقعیت اثرگذار در زندگی امروز پذیرفت افزود: با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان نتایج مثبتی را در جامعه به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل سیل کمک‌های عظیم مردمی به مناطق زلزله‌زده اثرات فضای مجازی است تاکید کرد: فضای مجازی همانند شمشیری دو لبه تاثیرات مثبت و منفی گسترده‌ای در جامعه به‌دنبال دارد که باید با هوشیاری و مدیریت از نقاط مثبت این تکنولوژی بهره برد.

نوری با تاکید بر اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از تمامی برنامه‌ها و ابزارها در راستای توسعه فرهنگ‌ کتاب‌ و کتابخوانی استقبال می‌کند تصریح کرد: تصاحب خلوت درونی افراد از سوی فضای مجازی نتیجه عدم مدیریت صحیح در استفاده از این فضا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی استفاده از قشر جوان و کارآمد را در اولویت اقدامات خود قرار داده است تاکید کرد: ملاک‌ گزینش افراد در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تنها شایستگی و توانمندی است.

نوری 65 درصد از پرسنل و کتابداران استان گیلان را از بانوان عنوان کرد و با اشاره به اینکه عملکرد و شایستگی افراد تنها ملاک گزینش است گفت: 107 کتابخانه استان گیلان با 27 هزار متر مربع زیربنا بیش از 54 هزار عضو فعال دارد.

وی کتابخانه‌های استان گیلان را شامل بخش‌های مختلف سالن‌های مطالعه، بخش مخزن ویژه کتاب‌های خاص، بخش نشریات و بخش ویژه کودک عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های استان گیلان بخش‌های ویژه‌ای مختص کودکان ایجاد کردند و این امر بیانگر نگاه ویژه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به کودکان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان این مراسم از 10 نفر کتابخوان و 14 کتابدار و مسئول کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و برگزیدگان مسابقه مشق و کتاب تقدیر شد.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود