Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:22:10 GMT

فلسطین و افق آینده

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۷۳۳۱

فلسطین و افق آینده

تهران- ایرنا- بیست و یکمین میزگرد تخصصی «فلسطین و افق آینده» امروز در تهران برگزار شد؛ در این نشست کارشناسان این حوزه با نگاهی به رویکرد تحولات اخیر در منطقه و جهان، به بیان نقطه نظرهای خود درباره موضوع «اسلام هراسی در رسانه های رژیم صهیونیستی» پرداختند.

محورهای اصلی میزگرد «فلسطین و افق آینده» شامل موضوع های «اهمیت ایران در جهان غرب و امریکا، تاثیر ایران در انعکاس اخبار رسانه های تحت نفوذ اسراییل و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جهان نسبت به اسراییل، نقش اسلام و روحانیت در برجستگی ایران در سراسر جهان و همچنین نقش اسراییل در جنگ نرم جهانی علیه ایران»است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«صادق رمضانی گل افزانی» دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و رییس مرکز مطالعات فلسطین، «غلامرضا منتظمی» کارشناس ارشد حوزه رسانه، دیپلماسی و تحلیلگر مسایل سیاسی، «رضا میرابیان» کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا و «محمود مهتدی» کارشناس ارشد مسایل جهان اسلام، هر یک به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

**هر مسلمان، یک رسانه
صادق رمضانی گل افزانی دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و رییس مرکز مطالعات فلسطین: تکلیف مسلمانان روشن است چرا که تا هریک از آنان خود تبدیل به یک رسانه به عنوان وسیله ای برای بیان حق نشوند، نمی توانند در برابر امپراتوری رسانه ای که صهیونیستی ایجاد کرده اند، جلوه گری کنند.

امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، باید از انقلاب و شعارهای مبتنی بر اسلام و قرآن، در جهان مراقبت شود. آنچه که رژیم صهیونیستی را آشفته کرده پیام هایی مبتنی که دربردارنده فطرت الهی است که در انقلاب از زبان امام و رهبری بیان شد و می شود. امروزه جای شک نیست که وجود رژیم صهیونیستی نه تنها برای منطقه خطرناک محسوب می شود بلکه برای بقای انسانیت نیز یک خطر هویتی است.

رژیم صهیونیستی به تعبیر امام خمینی(ره) یک غده سرطانی به شمار می رود که چاره ای جز نابودی آن نیست. باید امت واحد اسلامی دست به دست هم داده تا این فرمایش امام(ره) محقق شود، در غیر این صورت در لابه لای گفتارهای پر از نرمش عده ای، رژیم اسراییل جستجو خواهد شد، همانانی که امروز در جهان اسلام و جهان عرب به دنبال حفظ این رژیم در کنار خود هستند. پس باید با استمرار انتفاضه چه در سرزمین های اشغالی و چه در خارج از آن به داستان این غده سرطانی پایان داد.

این رژیم غاصب توانسته تا حدودی جوامع جهانی را با خود همراه کند، اما غافل است که اراده الهی با حضور مستضعفان و با مدیریت انقلاب اسلامی ایران می تواند ریشه آنها را بخشکاند. با این امید که بتوان با استعانت از قرآن کریم به یک رسانه جهانی تبدیل شد و هر لحظه نسبت به آنچه از آنها در جهان عرب شنیده می شود واکنش های فوری نشان داد.

اینک شکست داعش، بی شک همان شکست رژیم صهیونیستی است، چرا که داعش دست پروده امریکا و این رژیم محسوب می شود. بعد از حادثه 11 سپتامبر، آنان تصور می کردند که اسلام هراسی را تا حدی که مطلوب آنها بود، پیش ببرند اما مقاومت بیداری و هشیاری مسلمان های جهان به رهبری ایران مانع از تحقق این هدف شد.

** تولید داعش با انگیزه های دینی منهای روحانیت
محمود مهتدی کارشناس ارشد مسایل جهان اسلام در ادامه این میزگرد توضیح داد: برای بررسی اسلام هراسی و جنبه های رسانه ای آن، باید به افکار عمومی و شنوندگان، نسبت به موضوع هراس از اسلام پرداخته شود. صهیونیسم ها از ابتدا، تفکرهای نژاد پرستانه ضد مسلمانان داشته اند و درصدد القای آن به جامعه غربی و آمریکا بودند، چرا که هرچند اسراییل در خاورمیانه و نزدیک ایران است اما شیشه عمر این جنبش در امریکا و اروپا قرار دارد و این رژیم به افکار عمومی عربی و اسلامی اهمیتی نمی دهد.

برای این رژیم مهم نیست اینک «الجزیره» به عنوان غول بزرگ تبلیغاتی و رسانه ای که خود صهیونیست ها در ایجاد آن نقش داشتند یا دیگر رسانه های عربی، شب و روز بر ضد آنها حرف بزنند چون هدف اسراییل افکار عمومی اسلامی و عربی نبوده و نیست چرا که با آنها دشمنی رو در رو دارد؛ برای اسراییل افکار عمومی غربی مهم است، جایی که چه از نظر سیاسی و چه به لحاظ مالی حمایت می شود.

اسراییل شکست خود به وسیله ایران را در افکار عمومی اروپا و امریکا، به مراتب سخت تر از شکست نظامی دانسته و می داند. هدف نهایی رژیم اسراییل در افکار عمومی این است که با ایجاد فوبیا یا ترس روانی(هیستریک) نه یک ترس واقعی، مردم نقاط جهان از مسلمان ها بیزار شوند. حادثه ای که رخ داد از آنچه اسراییل تصور می کرد بالاتر رفت و مشکل بزرگ امنیتی بی سابقه ای ایجاد کرد که امریکا و جهان غرب هیچ راه حلی برای آن نمی بینند، جنایت هایی که اسراییل و وهابیت با تولید داعش به آن دست زدند.

از دید مردم شناسی و جامعه شناسی، انگیزه دینی از خطرناک ترین انگیزه های بشر است چون در نقطه مقابل انگیزه های حیات قرار دارد. این انگیزه باید به نوعی اداره شود. روحانیت به عنوان پدیده پیچیده زیبای اجتماعی که به مرور تاریخ به وجود آمد، قادر است انگیزه دینی را کنترل کند. آنها اعمال دینی انسان را قبل از ارایه به پیشگاه خدا مورد قضاوت قرار می دهند. نکته قابل توجه در سایر ادیان این است که روحانی ندارند و این سرآغاز بروز مشکلات آنهاست.

به عقیده «مارکس» دین افیون جامعه است و این دین در اینجا یعنی کلیسا، موضوعی که در غرب رخ داد این بود که انگیزه دینی بدون کلیسا را فردی نتوانست بررسی کند، پس همزمان با سقوط کلیسا دینداری هم فرو می افتد. داعش هم در جایی به وجود آمد که انگیزه دینی بدون روحانیت بالا رفته بود و به این ترتیب اینک غیر قابل کنترل شده اند.

**استفاده رژیم صهیونیستی از هنر و فضای مجازی، نمایش وجه دیگری از اسلام هراسی
غلامرضا منتظمی کارشناس ارشد حوزه رسانه در ادامه این میزگرد با بیان دیدگاه های خود درباره استفاده این رژیم غاصب از فضای مجازی یادآور شد: بخش مهمی از قابلیت های اینترنت، فضای مجازی و سینما که امروزه در اختیار این رژیم قرار دارد، سبب آزاد کردن شیاطین شده طوری که اینک شرایط عادی نیست و فاجعه ای بی نظیر در تاریخ رخ داده است. بشر با شکل گیری تمدن غرب و تمدن غیر دینی که یهودیان در شکل گیری آن نقش مهمی داشتند، با نخستین فاجعه تاریخی روبه رو شد.

فاجعه دوم برای بشر آن بود که یهود، کنترل تمدن غرب را در دست گرفت، به وسیله تاثیرگذارترین اهرم ها از جمله سینما، هنر، مراکز مالی و سیستم های بانکی، مراکز تصمیم گیری، مراکز بزرگ اقتصادی و ... یک بار دیگر توانست شیاطین را آزاد کند که نیاز به یک منجی دارد تا بتواند اینها را کنترل کند.

پیام «شهریار بحرانی» کارگردان فیلم «ملک سلیمان» هم این بود که با حضور شیاطین که در انسان ها حلول می کنند، تعادل انسان و جامعه به هم می خورد؛ چیزی که امروز در جامعه ایران هم با آن مواجه هستیم، اتفاقی که منشا داخلی ندارد و شاید تا30 سال پیش وجود نداشت. هر مساله ویرانگری که بشر را به سمت سقوط و انحراف می کشاند، حمایت صهیونیست را در پشت خود دارد.

تصاویری مربوط به 80 سال پیش موجود هست که نشان می دهد در آمریکا، حتی مردان درهنگام شنا با لباس های مناسب و پوشیده این کار را انجام می دادند، صهیونیست ها با اهرم سینما چه بر سر آنها و حتی کشوری مثل هند آوردند؟ یک جریان غیر دینی با چاشنی ضد اخلاق تاثیر های خود را اینگونه می گذارد و این را می توان از مقایسه فیلم های 40 سال پیش هند وحتی موسیقی هندی با ابتذال امروزه در این کشور فهمید.

اهمیت رسانه تا این حد گسترده است. بعد از انتخابات 88 خورشیدی، تعداد 260 کانال فارسی زبان تاسیس شد و در حال تاثیر بر روی لایه های مختلف جامعه ایرانی هستند. بخش مهمی از این کانال ها حمایت رژیم اسراییل و سرمایه گذاری هدفدار آن را به دنبال دارد چرا که هدف آنها، ایران است.

مسیحیت به وسیله یهود سقوط کرد و کلیسا به دست آنها به حاشیه رانده شد. یهود در کنترل صهیونیسم درآمد، مسیحیت با کنترل آنها سقوط کرد، در اهل سنت هم پروژه مشترک انگلیس و یهود با استفاده از ظرفیت های وهابیت توانستند انحراف هایی ایجاد کنند، در شیعه هم بهاییت را راه انداختند اما این شیوه جواب نداد. با قرار گرفتن بشر در یک تهدید بزرگ و جدی، دو دین اصلی مسیحیت و یهود نمی توانند در نجات بشر هیچ نقشی ایفا کنند، آنها فقط توانستند داعش را تولید کنند.

اینک همه آینده تاریخ و بشر در دست ایران است و این کشور برای همه اینها هزینه می دهد و دستاوردهای بزرگی را هم به دست آورده است. می توان با شکست اسراییل در امریکا و اروپا جهان را نجات داد، همانطور که در منطقه، معجزه اتفاق افتاد، بنابراین برای حفظ این روند اگر طراحی صورت گیرد و برای مساله تخریب اسلام و اسلام شیعی که در ایران وجود دارد، چاره اندیشی شود، پیروزی های معجزه آسا و تاثیر آن بر همه جهان سایه خواهد افکند. امروز در فضای مجازی جهانی، که منتقدین حضور دارند، بسیار از ایران دفاع می شود، باید این فرصت هایی که در اختیار ایران هست، مغتنم شمرد.

**عادی سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی، هدف عربستان و متحدانش
رضا میرابیان کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا در پایان افزود: «القدس العربی» می نویسد که «کارهایی که در منطقه با سردمداری عربستان برای مشروعیت دادن به اسراییل در حال اتفاق است، پرچم اسلام و شیعه را دست ایران می دهد، ایرانی که دشمن تاریخی، قومی و مذهبی ما است» و هشدار داده که عرب ها کاری می کنند که رهبری جهان اسلام را با دست خودشان به ایران سپرده شود.

این روند اگر ادامه داشته باشد به نظر می رسد همه ملاحظات و روابط کشورهای عربی و اسلامی را کنار گذاشته و برای این رفتار نگران کننده به قول خود حاضر است کارهایی که طول تاریخ جهان اسلام نکرده تنهایی انجام دهد. عربستان به نمایندگی از دیگر کشورهای عربی آیا می تواند با همین فرمان به جلو رود؟ بدون شک پاسخ «خیر» است.

سعودی ها با شرایطی که در منطقه فراهم کردند کاری از پیش نمی برند، اجلاس کویت هم به همین منظور است تا فضای سنگینی که سعودی ها در منطقه بر ضد ایران به وجود آوردند، با هدف عادی سازی روابط با اسراییل ادامه دهند بنابراین باید واکنش و عکس العمل مناسب صورت گیرد تا تصور باطل نکنند.

جمعی از کشورهای عربی اسلامی امروز خاضعانه و ذلیلانه زمینه را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می کنند. آنقدر اسلام ستیزی و اسلام هراسی در بخشی از جهان عرب و اسلام در نزد حاکمان جواب داده که در واقع آنها را به وحشت انداخته که راه حل بقای حاکمیت خود را جز در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی بینند.


*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: عشرت کراری**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9428**9131
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearch همراه شوید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا

ایسنا/فارس در پی حرکت و تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا، بسیج اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز بیانیه‌ای در حمایت از این حرکت به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

قریب به ۷ ماه از شروع فصل جدید جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌گذرد؛ این ملت مظلوم که ۷۵ سال است تحت شکنجه، کشتار و وحشی‌گری رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی قرار دارند.

با شهادت حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی، جهان با خوی خبیث و سراپا رذالت رژیم صهیونیستی آشنا شده است. اکنون در سراسر جهان و حتی دانشگاه های آمریکا، نوای آزادی فلسطین و توقف کشتار و نسل کشی مردم فلسطین به گوش می‌رسد.

اینک، در این لحظه تاریخ‌ساز و در زمانی که تمام دنیا، پوشالی بودن آزادی و دموکراسی غربی را با حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی و سرکوب وحشیانه دانشجویان خواهان آزادی فلسطین در جلوی چشم خود می‌بیند، ما اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز، ضمن محکوم کردن چندباره جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی عمیق خود را با دانشگاهیان بیدار و آزاده کشور آمریکا ابراز کرده و اعلام می‌داریم هدف و راه مقدس شما امروز قلوب مردم جهان را تسخیر کرده و نشان داده که مسئله فلسطین، متعلق به همه آزادگان جهان است.

همچنین از اساتید و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های ایران و دانشگاهیان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی خواستاریم تا در ادامه این حرکت شجاعانه، موضع خود را در قبال فلسطین مستحکم‌تر و با صدای هرچه رساتر بیان و ابراز دارند و همچنین از دولت‌های خود قطع شریان‌های اقتصادی و سیاسی این رژیم ناپاک را خواستار شوند. علاوه بر این، از دولت و وزارت خارجه خواستاریم تا پشتیبانی اساتید و دانشجویان دانشگاه های ایران، از این حرکت رهایی‌بخش دانشگاه‌های آمریکا را با کمک دیپلماسی فعال خود، به گوش این دانشجویان و تمامی جهانیان برسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است