Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:34:53 GMT

تصویب ۱۶ طرح نوآوری در سازمان بسیج علمی گلستان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۴۹۱۵

تصویب ۱۶ طرح نوآوری در سازمان بسیج علمی گلستان

گرگان- رئیس مرکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۶ طرح دارای نوآوری در کارگروه تخصصی مرکز رشد سازمان بسیج گلستان مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رئیسی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از نخبگان استان گلستان و اصحاب رسانه، اظهار کرد: هدف حمایت از مخترعان و مبتکران بسیجی، شکوفایی هر چه بیشتر استعداد بسیجیان در عرصه دانش و فناوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش نقش بسیجیان در توسعه علمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تسریع ارزیابی طرح های مخترعین در سال ۹۶، چهار کارگروه تخصصی در حوزه های برق و الکترونیک، فیزیک و مکانیک، شیمی و نانوتکنولوژی و کشاورزی از اساتید و نخبگان علمی در این حوزه ها تشکیل دادیم.

رئیسی اضافه کرد: بیش از ۳۰ طرح صنعتی در ۶ ماهه نخست امسال در کارگروه ها مورد ارزیابی قرار گرفت و برای تسهیل در حمایت از مخترعان برای اولین بار جلسات حضوری در کارگروه های مختلف تشکیل شد، مخترعین در حضور اعضا از طرح های خود دفاع کردند.

رئیس مرکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان اظهار کرد: ۱۶ طرح دارای نوآوری مورد تأیید کارگروه قرار گرفت و با مخترعان قرارداد همکاری بسته شد که حجم قراردادها بالغ بر ۴۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: علاوه بر حمایت های مالی و مشاوره ای، خدماتی هم در حوزه های مکانیک و الکترونیک در مرکز رشد به مخترعین ارائه می کنیم و در حال حاضر چهار تیم در مرکز مستقر هستند.

رئیسی تأکید کرد: برای استفاده از امکانات و تجهیزات استان، تفاهنامه هایی از جمله اداره فنی و حرفه ای استان بسته شده که در اختیار مخترعین قرار دارد.

وی با بیان که برای تجاری سازی طرح ها بهره بردار مورد نظر را به مخترعان معرفی می کنیم، اذعان کرد: پنج نفر از مخترعان به معاونت مهندسی سپاه معرفی شده اند و در حال پیگیری تجاری سازی طرح های آن ها هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر