Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین کارکردهای بسیج و زمینه‌هایی که امروز از اولویت بیشتری برای ورود بسیج به آن احساس می‌شود، پرداخت و گفت: بسیج جریانی پویا، فعال و با نشاط برای رفع نیازهای دائمی انقلاب اسلامی ایران است و هر روز می‌تواند در قالب‌های مختلف بروز و نمود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بسیج را مساوی با نیاز سازمان یافته به مردم در سازندگی و تعالی مادی و معنوی کشور دانست و اظهار کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به حضور مردم برای گره‌گشایی و رفع بن بست‌ها وجود دارد. بسیج امروزه با توجه به نیاز موجود در عرصه‌های خدمت رسانی و خدمات اجتماعی به صورت گسترده تری وارد شده است. همچنین زمینه برای حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های سازندگی به واسطه شکل گیری بسیج مهیا شده است.

اصلانی با بیان اینکه اعتماد بیشتر به مردم و سپردن مشکلات به آنها همیشه معجزه به همراه داشته است، تصریح کرد: وقتی مردم در دوران دفاع مقدس در قالب بسیج به جبهه‌ها ورود پیدا کردند، سرنوشت جنگ تغییر پیدا کرد و این دفاع مقدس به پیروزی رسید. امروز نیز اگر فرصت‌های بیشتری برای بسیج فراهم شود، می‌توان شاهد شکل گیری حماسه‌های بی نظیری بود.

وی با اشاره به ریشه کن شدن فلج اطفال با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی، گفت: زمانی که دولت اراده کرد تا فلج اطفال را ریشه کن کند یک برنامه گسترده را در نظر گرفت و نقطه به نقطه کشو را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیج با کمترین هزینه تحت پوشش قرار داد. اگر در سایر حوزه‌ها نیز دولت‌ها این اراده را داشته باشند، بسیج می‌تواند پای کار بیاید؛ اما بعد از فلج اطفال ما شاهد فعالیتی به این گستردگی نبودیم در صورتی که این ظرفیت در بسیج وجود دارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: امروز نیز اگر فرصت‌های لازم در اختیار بسیج قرار گیرد می‌توان شاهد شکل گیری حرکت‌های عظیم دیگری بود که به تعالی کشور کمک می‌کند که به عنوان مثال می‌توان به حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات اجتماعی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج نیز دست بر روی دست نگذاشته و به صورت فراگیر در عرصه‌های اشتغال زایی، کشاورزی و بخش‌های تولیدی و صنعتی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: با این وجود اگر دولت‌ها اراده کنند که از ظرفیت بسیج استفاده بیشتری ببرند، حماسه آفریده می‌شود.

اصلانی با تأکید بر اینکه بسیج یک سازماندهی مردمی برای ارائه خدمت به خود مردم است، اظهار کرد: در حال حاضر با اعزام گروه‌های جهادی به نقاط مختلف کشور شاهد ارائه خدمات بی‌نظیری هستیم. همچنین بسیج به عرصه فضای مجازی نیز ورود پیدا کرده است و سعی دارد به فرهنگسازی و مقابله با جریان منحط غربی در این عرصه بپردازد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این نهاد اشاره و عنوان کرد: 10 میلیون بانوی ایرانی عضو بسیج هستند و براساس علاقه و خواست خودشان در این تشکیلات مردمی حضور دارند و به فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و خدماتی، اجتماعی می‌پردازند.

وی از جمله حوزه‌هایی که بسیج بانوان بدان ورود پیدا کرده است را سلامت، بهداشت، خدمات فرهنگی، توانمندسازی برای اشتغال خانگی و تولید، ایجاد تعاونی و صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح مساجد عنوان کرد و افزود: تشکیل، تقویت و تعالی بنیان خانواده یکی از اهداف بسیج جامعه زنان است، بدین منظور هزاران کارگاه آموزشی مهارت افزایی و مشاوره در 18 هزار پایگاه مقاومت برپا شده است. کارگاه‌های مهارت افزایی برای دختران جوان به منظور شکل دهی به یک زندگی موفق نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

اصلانی از دیگر حوزه‌هایی که توسط این سازمان پیگیری می‌شود را افزایش دانش رسانه‌ای مادران در خانواده برشمرد و اعلام کرد: فضای مجازی یک فرصت است که باید از آن به خوبی بهره‌برداری کرد؛ بنابراین افزایش دانش رسانه‌ای خانواده را با اولویت در برنامه‌های خود لحاظ کرده‌ایم. اشتغال آفرینی و توجه به اشتغال خانگی نیز از دیگر مواردی است که به طور جدی بدان می‌پردازیم.

اصلانی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود تعداد بالای نیروهای بسیجی خانم در کشور شاهد ارتقای وضعیت حجاب در جامعه نیستیم، گفت: میزان هجمه دشمن چنان شدید است که اگر در سایر کشورها صورت می‌گرفت شاهد هیچ صحنه عفیفانه‌ای در جامعه نبودیم اما در ایران با وجود چنین هجمه‌ای دختران عفیف فراوانی در جامعه به فعالیت می‌پردازند.

وی بهبود وضعیت عفاف و حجاب را نیازمند تقویت بنیان‌های اعتقادی جامعه دانست و گفت: مسئولان فرهنگی هماهنگی خوبی با جریان فرهنگ عفیفانه ندارند و ما شاهد به نمایش درآمدن فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهایی هستیم که بر خلاف محور حجاب و حیا عمل می‌کنند. زنان بسیجی با حفظ حریم خود وخانواده اثرگذاری جدی بر جامعه داشته‌اند و وسیع تر شدن دامنه این تأثیرگذاری نیازمند همکاری سایر نهادها و هم قدم شدن در این مسیر است. هر روز دختران جوان جدید ی عضو بسیج می‌شوند و این امر به اثرگذار بودن بسیج اشاره دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات گفت: گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت درون سازمانی و بومی سازی توانسته‌اند با محققین و اندیشمندان و جوانان ایرانی تحریم‌ها را بی‌اثر سازند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمیدرضا الله‌بداشتی رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی به مناسبت روز کارگر با اشاره به اینکه اگر فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی و فعل توانستیم را به درستی صرف کنیم ما می توانیم بر تمام مشکلات کشور فائق شویم، اظهار داشت: ما از تمام کارگرانی که به صورت شبانه روزی تلاش مجاهدانه انجام می‌دهند تشکر کرده و آنها را رکن اصلی اقتصاد کشور می دانیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور ادامه داد:  جوانان ما، در گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت درون سازمانی و بومی سازی توانسته‌اند با محققین و اندیشمندان و جوانان ایرانی تحریم‌ها را بی‌اثر سازند.

الله‌بداشتی با  بیان اینکه تلاش  مجاهدانه سبب موفقیت می شود، افزود : امروز تفکر است که می تواند تشکر را هدایت کند و این  تفکر امروز کارساز شده است.

 وی با اشاره به اینکه امروز ما در کنارهم باید راهبرد سال را عملیاتی کنیم، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران تکلیف را بر مدیران کشور تمام کرد، امنیت شغلی به عنوان  فصل‌الخطاب این فرمایشات بوده است.

رئیس سازمان کارگری و کارخانجات کشور با توجه به اینکه توجه به کارگر به جهت اینکه ستون فقرات کشورند حائز اهمیت است، بیان کرد: امروز دست بر زانوهای خود گذاشته و ایستاده‌ایم و به دنیا فریاد می‌زنیم که ما می‌توانیم و در صنعت موشکی موفقیت داشته‌ایم به جهت شهید تهرانی مقدم و شهید حاج فاسم سلیمانی‌ها و دیگر شهدا را تقدیم کرده‌ایم.

 وی با بیان اینکه صنعت نیازمند خون دادن  و ابرو دادن دارد،گفت: حال کارگران باید بهتر شود البته مشکلاتی وجود دارد که باید با کمک مسئولین و خود مردم و کارگران این مشکلات برطرف شود.

الله‌بداشتی با اشاره به اینکه  با تمام دشمنی‌هایی کشورهای ظالم در برابر ما انجام داده‌اند با تمام قوا ایستاده‌ایم، افزود: جوانانی که با تفکر بسیجی و جهادی  خطوطی را که دشمن فکر نمی‌کرد هرگز  بتواند به تولید بینجامد جاری و تکمیل کرده‌ایم.

وی با توجه به اینکه هر زمان که متخصصین و‌متعهدین  پای کار آمدند ما توانستیم و کیانی که کشور خود را رها کردند و به دشمن پناه بردند قطعا زیان‌دیدگان هستند، بیان کرد: سپاه و بسیج در تمام تنگناها کنار مردم ماندند مانند زمان کرونا و سیل‌زدگی و حوادث طبیعی ما ماندیم و با تمام عشق به مردم کشور خود کمک کرده و خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • پست برق ۱۳۲ ‌کیلوولت‌ شاهد بهبهان برق‌دار شد
  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند