Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا -سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تشریح اهمیت اجرای خط لوله گاز بین دو کشور گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به خط لوله صلح می تواند چهره اقتصاد پاکستان را تغییر دهد و ما در انتظار اجرای تعهداتی از سوی طرف پاکستانی هستیم که بر اساس آن توافقنامه خط لوله صلح به امضاء رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا 'مهدی هنردوست' روز چهارشنبه در دیدار با ' پرویز ملک' وزیر بازرگانی پاکستان با تشریح تاریخچه روابط دیرینه ایران و پاکستان، گفت: میزان مبادلات تجاری دو کشور متناسب با روابط دو کشور گسترش نیافته که باید برای افزایش تجارت بین دو کشور بیش از پیش اقدام عملی کرد.
هنردوست از نبود کانال بانکی بین دو کشور به عنوان مانع بزرگی برای افزایش روابط تجاری دو جانبه ایران و پاکستان یاد کرد و افزود:ایران، شریک تجاری بزرگ چین، روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر است، اما با وجود توانمندی های دو کشور در بخش های مختلف، میزان تجارت ایران با پاکستان بسیار کم است.
این دیپلمات در این دیدار تصریح کرد:سران و مقامات دو کشور اراده کرده اند که حجم تجارت دو جانبه تا سال 2021 به 5 میلیارد دلار افزایش یابد، اما دستیابی به این هدف با موانع خاصی به خصوص در مورد تجارت بازرگانان و فعالان تجاری مواجه است.
هنردوست تصریح کرد:توانمندی های تجارت بین ایران و پاکستان بسیار بالاست و افزایش میزان مبادلات به عزم دو طرف نیاز دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اهمیت پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان برای پاکستان، گفت که این پروژه می تواند چهره اقتصاد پاکستان را تغییر داده و اجرای آن، اشتغالزایی برا ی دو کشور را نیز افزایش داده و همچنین می تواند صلح و ثبات را در منطقه به ارمغان آورد.
سفیر ایران همچنین با بیان اینکه در روابط ایران و پاکستان شاهد پیشرفت های زیادی بوده ایم، گفت:دو کشور اهداف یکسان دارند و با استفاده از توانمندی های مشترک می توانند بیش از گذشته در منطقه همکاری کنند.
وزیر بازرگانی پاکستان نیز گفت:ایران و پاکستان از روابط همسایگی و برادری قوی برخوردار هستند.
'پرویز ملک' با اعلام حمایت کامل و اطمینان خاطر از همکاری برای تقویت روابط تجاری با ایران، با برشمردن مشکلات و موانع تجارت بین ایران و پاکستان، گفت:آینده روابط ایران و پاکستان بسیار روشن است.
وی همچنین از ایران و پاکستان به عنوان دو کشور قدرتمند و بزرگ جهان و منطقه یاد کرد و افزود:این دو کشور می توانند نقش مهمی در ثبات و صلح در منطقه ایفا کنند.
به گزارش ایرنا پروژه گازرسانی از ایران به پاکستان موسوم به خط گاز صلح سال‌هاست آغاز شده اما دخالت کشورهای مختلف اجرای آن را در پاکستان به تأخیر انداخته است.
میزان مصرف گاز در پاکستان طی 20 سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است. جمعیت پاکستان به‌سرعت در حال رشد است و تعداد انشعابات گاز از 4 میلیون به 8.4 میلیون انشعاب افزایش یافته است.
آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور 861 میلیون دلار بوده است.این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
حجم تجارت دو سویه میان ایران و پاکستان در سال 1395 به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**انتشاردهنده: 157**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست